Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امورخارجه آمریکا در اظهاراتی بی شرمانه علیه محمد جواد ظریف با متهم کردن وی به دروغ‌پراکنی مدعی شد که آمریکا هرگز غذا و دارو را هدف تحریم‌های خود علیه ایران قرار نداده است. آفتاب‌‌نیوز : مایک پمپئو با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به گزارش اخیر نشریه نیوزویک و توئیت محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در این رابطه واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‎نیوز؛ نیوزویک در گزارش روز جمعه خود اظهارات پمپئو را منتشر کرده بود که در یک مصاحبه گفته بود اگر رهبران ایران می‌خواهند که مردم این کشور غذا داشته باشند، باید یک تصمیم بگیرد.

پمپئو در پیام امروز خود این گزارش نیوزویک را ساختگی توصیف کرد و در اظهاراتی زننده نوشت: شرم بر نیوزویک که به ظریف کمک کرد تا دروغ‌پراکنی کند. حقیقت این است که آمریکا هرگز غذا و دارو را تحریم نکرده و چنین کاری نمی‌کند. این کالاها و تراکنش‌های مالی مرتبط با نیازهای بشردوستانه از تحریم‌ها مستثنی هستند.
محمدجواد ظریف در واکنش به گزارش نیوزویک در پیامی توئیتری این صحبت‌های مایک پمپئو را "جنایت علیه بشریت" خواند.
وی در پیام خود نوشت: ما فراموش نخواهیم کرد. وزیر امور خارجه مایک پمپئو در اقدامی از روی استیصال برای اعمال هوا و هوس‌های آمریکایی علیه ایران، به‌طور آشکار مردم ایران را تهدید به گرسنگی دادن، که یک جنایت علیه بشریت است، می‌کند. وی نیز همانند پیشینیانش خواهد فهمید که علی‌رغم تلاش‌های آمریکا، ایران نه‌ تنها بدون قربانی کردن تمامیتش دوام خواهد آورد، بلکه پیشرفت نیز خواهد کرد.
دونالدترامپ رئیس جمهور آمریکا از روز پنجم نوامبر (۱۴ آبان‌ماه) بخش دوم تحریم‌های خود علیه ایران را اعمال کرد که حوزه نفت، بانکداری و کشتیرانی را هدف قرار می‌دهد. واشنگتن ادعا کرده است کالاهای مرتبط با نیازهای بشردوستانه شامل این تحریم‌ها نمی‌شود.
منبع: خبرگزاری ایسنا کد خبر: ۵۵۶۲۵۴ تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا محمد جواد ظریف تحریم های آمریکا علیه ایران دارو غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند

طبق گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، آمریکا پس از فشار اسرائیل از تصمیم خود برای اعمال تحریم علیه گردان «نتزاه یهودا» عقب نشینی کرد.

به گزارش مشرق، با گذشت چند روز از جنجال‌ها درباره برنامه آمریکا برای تحریم یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی، دو مقام اسرائیلی گفتند که این کار منتفی شد.

این دو مقام به روزنامه یدیعوت آحارونوت گفتند که آمریکا گردان نتزاه یهودا را تحریم نخواهد کرد. به گفته آنها، پس از فشار همه طیف‌های سیاسی در اسرائیل، آمریکا تصمیم گرفته که این گردان را تحریم نکند.

پیش‌از این، وبگاه «آکسیوس» به نقل از سه منبع آمریکایی آگاه گزارش کرد که وزیر خارجه آنتونی بلینکن ظرف چند روز آینده، تحریم‌هایی را علیه این گردان «به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری» اعلام می‌کند.

به دنبال انتشار این خبر، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین رهبر اپوزیسیون این رژیم یائیر لاپید به صورت جداگانه با این اقدام احتمالی مخالفت کردند.

طبق قانون ۱۹۹۷ به نوشته «پاتریک لیهی»، ارسال کمک‌های خارجی آمریکا و برنامه‌های آموزشی وزارت دفاع ایالات متحده در اختیار یگان‌های امنیتی،‌نظامی و پلیسی که مرتکب نقض حقوق بشر می‌شوند، قرار نمی‌گیرد.

نتزاه یهودا بعنوان یک یگان ویژه از سربازان افراطی یهودی تشکیل شد که همگی اعضای آن را مردان تشکیل می‌دهند. نظامیان این گردان علیه غیرنظامیان فلسطینی درکرانه باختری مرتکب خشونت می‌شوند.

نتانیاهو گفته بود که با چنین تصمیمی مبارزه خواهد کرد و لاپید اعمال تحریم آمریکا علیه این گردان را «اشتباه» خواند و گفت که این رژیم «باید اقدام و آن را لغو کند».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • بلینکن وارد چین شد
  • هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • حماس پاسخ آمریکا را داد + جزئیات
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • بنیامین نتانیاهو: با تحریم گردان اسرائیلی مقابله می‌کنیم