Web Analytics Made Easy - Statcounter

ششمین تندیس جایزه مردمی «قهرمانان گمنام» به جانباز علی صیادی اهدا شد. جانباز صیادی در دوران جنگ تحمیلی با نجات اثاثیه منازل از زیر آتش توپخانه به خانواده‌های جنگ‌زده کمک بسیار کرد. ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، ششمین تندیس جایزه مردمی «قهرمانان گمنام» با حضور جمعی از رزمندگان دفاع مقدس و جمعی از میهمانان از گروه صلح هیروشیما با یادی از حماسه شهید دریاقلی سورانی به جانباز علی صیادی اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جانباز علی صیادی در کنار فعالیت‌ها و خدمات متعدد در دوران هشت سال جنگ تحمیلی،  با راه انداختن سیستمی مردمی در اوایل جنگ برای نجات اثاثیه مردم جنگ‌زده از زیر آتش توپخانه، لااقل 16 هزار خانوار را دعاگوی خود ساخت. عمده این فعالیت‌ها به صورت گمنام صورت گرفت. مسجد نو به دلیل مدیریت او به پایگاه اول مقاومت مردمی در مقابل هجوم دشمن بعثی تبدیل شد.

انتخاب جانباز صیادی برای دریافت تندیس این جایزه با آرای گروهی از هنرمندان و جانبازان این شهر صورت گرفته است. مراسم اهدای این جایزه به‌صورت غافلگیرکننده و با حضور میهمانان ژاپنی از گروه صلح هیروشیما، خانم‌ها تسویا، ناآکو و کوندو و بدون دعوت از هیچ صاحب منصب، مسئول و تشریفات خاص در منزل وی انجام شد. تسویا، از اعضای گروه صلح هیروشیما، هنگام اهدای این جایزه به جانباز صیادی گفت: وقتی در این چند روز، به عنوان یک صلح طلب که با جنگ مخالف است، به آبادان و خرمشهر آمدم، برایم بسیار جالب بود که به غیر از نیروهای ارتشی و نظامی که وظیفه جنگیدن دارند، مردم و جوانان این شهرها نیز در مقابل دشمن ایستادگی کردند. این موضوع که شهر به واسطه تلاش مردم حفظ شد، برای من بسیار مقدس و جالب است.



تندیس «قهرمانان گمنام» با رأی تعدادی از جانبازان و هنرمندان به افرادی تقدیم می‌شود که خدمات آنها به هر علتی در تبلیغات رسمی دیده نشده است. این تندیس به‌صورت نمادی از مجسمه شهید دریاقلی سورانی ساخته شده است. این جایزه در دور نخست خود به تیمسار امیر کهتری از ناجیان ارتشی آبادان اهدا شد. همچنین در سال‌های بعد به خانواده مرحوم جمی امام جمعه آبادان در زمان جنگ، خانواده شهید صادق دشتی جهادگر استان فارس، خانواده دوچرخه‌سوار جانباز پارا المپیک مرحوم گلبارنژاد و حاج عبدالکریم حجازی مسئول وقت بنیاد شهید آبادان که پیکر مطهر بسیاری از شهدا را در جنگ نجات داد، تقدیم شده است.

 

انتهای پیام/

R1013197/P1013197/S4,38/CT1 واژه های کاربردی مرتبط جانبازان دفاع مقدس دفاع مقدس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جانبازان دفاع مقدس دفاع مقدس جانبازان دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۱۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد

محمد پورشمسی رئیس مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: اعضای پیکر محمد امین افخمی ۲۷ ساله که به علت ضربه به سر دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی افزود: کبد و یکی از کلیه‌ها در بیمارستان شهید صدوقی یزد و کلیه دیگر این ایثارگر در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز به بیماران نیازمند پیوند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون
  • پیشرفت ساخت یادمان شهید گمنام شهرستان اشکذر
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت در همدان