Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@17:43:27 GMT

مسکن مهر پردیس افزایش قیمت ندارد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۱۳۴۷

مسکن مهر پردیس افزایش قیمت ندارد

رویداد۲۴ حبیب الله چاغروندی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در یک بازه زمانی همه دستگاه‌های دولتی دست اندرکار مسکن مهر بودند و دراستان‌ها هم استانداران به نمایندگی از دولت کار را انجام می‌دادند.
وی خاطر نشان کرد: بخش زیادی از کار مسکن مهر در کشور به اتمام رسیده است و وزارت راه و شهر سازی به مسکن مهر پردیس که موضوع ملی شده نگاه ویژه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چاغروندی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی پیگیر اتمام پروژه مسکن مهر پردیس است، اظهارداشت: برای بسته شدن پرونده مسکن مهر در شهر‌های پردیس و پرند از همه امکانات دستگاه‌های مرتبط و دولت کمک می‌گیریم.
وی با اشاره به اینکه هزینه‌های مسکن مهر خارج از ساخت و ساز‌های عمرانی در کشور نیست خاطرنشان کرد:تغییر شرایط بازار بر پروژه‌های مسکن مهر تاثیر گذار است در سال ۹۱ به دلیل افزایش قیمت مسکن حدود ۸ ماه درگیر اصلاح قیمت‌های بودیم و پس از ایجاد آرامش در بازارمسکن، ساخت و ساز را ادامه یافت.
سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس تصریح کرد: در سال ۹۱ آورده متقاضیان هزینه‌ها را جبران نکرد و سال گذشته نیز با افزایش قیمت دچار چالش شدیم.
چاغروندی با بیان اینکه حق تحمیل هزینه‌های اضافی را به مردم نداریم، اظهار داشت: نوسان و افزایش قیمت‌ها تصمیم گیری در خصوص تغییر قیمت‌ها را مشکل کرده است و هزینه‌های اضافه در چارچوب قوانین و مقررات موجود از محل منابع داخلی شرکت عمران، وزارتخانه یا دولت تامین خواهد شد.
وی با اشاره به دریافت موافقت اولیه تامین هزینه از منابع داخلی شرکت عمران، وزارتخانه و دولت عنوان کرد: با بودجه ۲۸۰۰ میلیارد تومانی پروژه‌های مسکن مهر پردیس را به محل مناسب برای زندگی متقاضیان تبدیل می‌کنیم.
سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان این که حدود ۸۲ هزار مسکن مهر در پردیس داریم، خاطر نشان کرد: حدود ۳۰ هزار واحد تاکنون افتتاح شده که حدود ۱۳ هزار واحد آن در سال‌های ۹۱ و ۹۲ بوده و حدود ۶۸ هزار واحد هم باقیمانده است.
چاغروندی با بیان اینکه تعداد بسیار زیادی از سازندگان مسکن مهر به دلیل تاخیر در تحویل پروژه جریمه شدند گفت: به ازای هر ماه کار باقیمانده که تاخیر داشته باشد، نیم درصد تا سقف ۵ درصد کل قرارداد جریمه دیرکرد برای آن‌ها منظور شده است.
وی درباره مشکلات مربوط به تامین آسانسور پروژه‌های مسکن مهر افزود: زیرساخت تولید آسانسور تا ۷ طبقه در کشور وجود دارد، اما برای برج‌های ۱۵ طبقه توانمندی تولید نداریم در حال حاضر حدود ۷۰۰ برج ۱۵ طبقه داریم که منتظر دریافت موتورآسانسور وارداتی هستند.
چاغروندی تاکید کرد: مجموعه وزارت راه و شهرسازی و دولت به این باور رسیده که طرح مسکن مهرپردیس باید با تمام امکانات تکمیل و به اتمام برسد و از مجموع ۵۰ میلیارد تومان یارانه مسکن مهر کل کشور حدود ۱۲ میلیارد تومان به مسکن مهر پردیس تخصیص یافته است.
وی از افتتاح ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر پردیس در فاز‌های مختلف تا پایان سال خبر داد و گفت: تلاش ما بر این است تا پروژه‌های مسکن مهرپردیس را به صورت یک دست و با امکانات کامل و بی نقص افتتاح کنیم و به متقاضیان تحویل بدهیم.
شهرستان پردیس بر اساس آمار سال ۹۵ با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد و با تکمیل مسکن مهر این جمعیت به ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مسکن مهر مسکن مهر پردیس افزایش قیمت مسکن مهر مسکن مهر پرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۱۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مساله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش‌های متعدد اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره مسکن در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس گفته برخی از کارشناسان فعال این است، تعداد معاملات بیش از هر چیز وابسته به سایر بازارهای سرمایه‌گذاری و به‌ویژه نرخ ارز بود، با افزایش قیمت دلار حجم معاملات مسکن افزایش می‌یافت و با افزایش حجم معاملات مسکن نهایتاً قیمت‌ها در بازار املاک و مستغلات روند صعودی به خود می‌گرفت.

روند معاملات در سال ۱۴۰۲، متفاوت از همیشه شکل گرفت؛ زیرا در بسیاری از ماه‌های سال ۱۴۰۲ تعداد معاملات رسمی کمتر از ۲۰۰۰ یا بعضاً کمتر از ۱۰۰۰ معامله در ماه بود. حتی افزایش قیمت دلار در ماه های پایانی سال نتوانست تکانه جدی در حجم معاملات ایجاد کند.

کاهش قدرت خرید مسکن و افزایش مداوم قیمت‌ها در صنعت ساختمان موجب تعمیق رکود در بازار شده است.

یک آپارتمان ۸۲ متری دوخوابه در منطقه ۱۹ محله «خانی‌آباد نو» تهران با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهیانه ۳ میلیون تومان قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۳۸۲) است.

همچنین برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۰ متری دوخوابه، ۲ سال ساخت در همین منطقه در محله «عبدل‌آباد» تهران، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان ودیعه خواهید بود.

قیمت رهن واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۹)

متراژ ساختمان

قیمت اجاره (تومان)

قیمت رهن (تومان)

اسفندیاری - بوستان ۶۳ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بهمن‌یار ۶۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
خانی‌آباد نو ۸۲ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌خواه ۸۰ _ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
عبدل‌آباد ۸۰ _ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
نعمت‌آباد ۸۲ ۳,۵۰۰,۰۰۰ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک شریعتی ۸۵ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کد خبر 6092329 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است
  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی تا دو هفته آینده کلید زده می شود
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان