Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@13:34:21 GMT

مجوز فعالیت برای 285 خانه بوم گردی در یزد صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۱۴۶۱

مجوز فعالیت برای 285 خانه بوم گردی در یزد صادر شد

سید مصطفی فاطمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در ابرکوه افزود: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری و توسعه خانه‌های بوم گردی که مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد، شاهد رونق خوبی در توسعه صنعت گردشگری استان هستیم.
وی اظهار کرد: هم‌اکنون یزد ازلحاظ راه‌اندازی خانه‌های بوم گردی در جایگاه نخست کشوری قرار دارد و بیشترین تعداد متقاضیان و بخش خصوصی استان در این ارتباط مربوط به شهرستان مهریز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل میراث فرهنگی یزد با اشاره به تعداد زیادی از خانه تاریخی ابرکوه که با سبک سنتی و معماری کهن ساخته شد، تأکید کرد: این شهر در حوزه معماری، در واقع کاشان یزد است و باید با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در احیا خانه‌های قدیمی و تاریخی زمینه هرچه بیشتر جذب گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کنیم.
این مسئول ارشد میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 150 اثر تاریخی که بیشتر شامل خانه‌های تاریخی است پرونده آنها برای ثبت در فهرست آثار ملی ایران، آماده‌شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد همچنین یادآور شد : پنج اثر طبیعی و تاریخی یزد شامل فناوری ساخت بادگیر، نارین قلعه میبد و بافت پیرامون آن ، سرو 4500 ساله ابرکوه و درختان دیر زیست ، بافت تاریخی شهر اردکان ، میبد به‌عنوان شهر زیلو و یزد به‌عنوان شهر نساجی سنتی و افزودن باغ صدری تفت به مجموعه باغ‌های ایرانی برای ثبت جهانی پیشنهادشده است .
فاطمی و هیات همراه به‌اتفاق امام‌جمعه و تعدادی از مسئولان محلی ابرکوه از قلعه تاریخی تیرجرد واقع در روستای تیزک ، خانه تاریخی بیرونی آقازاده در بافت تاریخی شهر که در دست احیاء است و همچنین چند خانه بوم گردی در قلعه تیزک بازدید کرد .
وی در این بازدید با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دیدار و گفت‌وگو کرد و علاوه بر همکاری ، بر تسریع مرمت و بازسازی بناهای تاریخی تأکید کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد در مراسمی که با حضور امام‌جمعه ، فرماندار و جمعی از مسئولان برگزار شد با اهدا لوح سپاس از دادستان عمومی و انقلاب ، رئیس میراث فرهنگی و فرمانده نیروی انتظامی ابرکوه که در حفظ و حراست از آثار تاریخی تلاش داشتند ، تقدیر کرد.
استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و 6 هزار و 500 اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یک هزار و 850 اثر به ثبت ملی رسیده است.
یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به‌گونه‌ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داد.
7540/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اصفهان دادستان عمومی و انقلاب فناوری گردشگران داخلی و خارجی یزد منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۱۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،  مهدی اسحاقی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در جلسه ساماندهی تور‌های داخلی و خارجی مازندران که در سالن اجتماعات اداره‌کل برگزار شد با بیان اینکه مازندران با توجه به قابلیت‌های فراوان گردشگری هر سال مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی زیادی قرار می‌گیرد، گفت: رشد تور‌های داخلی به شمال کشور و استان مازندران بسیار است و با توجه به فصل بهار و تابستان خیلی‌ها تمایل به سفر با تور‌های گردشگری دارند که باید برنامه‌ریزی‌های مطلوب صورت گیرد.

او با اشاره به معضل فعالیت تور‌های غیر مجاز، افزود: متاسفانه تور‌های بدون مجوز گردشگری با تبلیغات و ارسال عکس و ویدئو در فضا‌های مجازی برای جذب گردشگر فعالیت می‌کنند که موجب مشکلات بسیار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اعلام اینکه اگر اتفاق یا مشکلی در تور‌های بدون مجوز گردشگری بیفتد هیچ فردی پاسخگو نیست، افزود: با ساماندهی تور‌های بدون مجوز می‌توان شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی، رعایت شئونات اسلامی و حجاب و عفاف باشیم.

اسحاقی با اشاره به فعالیت ۱۹۵ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری و صدور مجوز ۱۱ دفتر گردشگری سلامت در مازندران، گفت: بیشترین دفاتر مسافرتی و گردشگری در شهر‌های ساری، بابل، قائم‌شهر و آمل قرار دارد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷ پروانه بهره‌برداری دفاتر مسافرتی و گردشگری صادر و ۱۴ پروانه بهره‌برداری در استان لغو شد، ادامه داد: ۹ متقاضی جدید برای دفاتر مسافرتی گردشگری در استان درخواست داده‌اند.

او مهمترین وظیفه دفاتر مسافرتی و گردشگری را تهیه بلیط و برگزاری تور‌های گردشگری داخلی و خارجی و همچنین تهیه روادید عنوان کرد.

اسحاقی تعداد راهنمایان‌تور در استان را ۲۴۰ نفر برشمرد و افزود: از این تعدادد۱۴۴ نفر عضو انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری هستند.

دیگر خبرها

  • هواشناسی لرستان هشدار زرد صادر کرد
  • بازی ما با بارسلونا را ببینید، تاریخی می‌شود!
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود
  • سوئد مجددا برای هتک حرمت قرآن کریم مجوز صادر کرد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • در دولت سیزدهم بیشترین مجوز برای جذب معلم صادر شده است
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد