Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-24@21:59:34 GMT

آغازتوزیع تخم مرغ تنظیم بازاری ازهفته جاری

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۱۶۰۲

آغازتوزیع تخم مرغ تنظیم بازاری ازهفته جاری

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، حمید ورناصری  با اشاره به اینکه تقاضای بازار در نیمه دوم سال معمولاً افزایش می یابد، افزود: وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار به منظور مدیریت بازار تخم مرغ در کشور از این هفته توزیع تخم مرغ وارداتی با قیمت مصوب ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان را آغاز می کند و این طرح تا هفته های بعدی نیز ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به منظور ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضای تخم مرغ تاکنون براساس مجوز دولت حدود ۶ هزار تن تخم مرغ از کشورهای آسیای میانه و ترکیه وارد شده است. ضمن اینکه میزان واردات تخم مرغ محدود است و در زمانی که بازار به تعادل برسد واردات معنا نخواهد داشت.

ورناصری افزود: براساس اطلاعات ارائه شده از معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی میزان تولید تخم مرغ در کشور حدود ۹۰۰ هزار تن است که چنانچه میزان تقاضا متعادل شود نیاز بازار از تولیدات داخل تأمین می شود و مشکلی از جنبه تأمین نیاز نخواهیم داشت.

وی درباره علت افزایش قیمت تخم مرغ در مصوبه ستاد تنظیم بازار گفت: سال گذشته تخم مرغ وارداتی با قیمت مصوب ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه شد اما امسال با توجه به افزایش هزینه های تولید و مرغداری های داخل کشور به منظور حمایت از تولید کننده داخلی و جلوگیری از وارد شدن ضرر و زیان به آنها ستاد تنظیم بازار قیمت ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان را تأیید کرد.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه در سال گذشته به علت شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ۲۵ میلیون قطعه مرغ از چرخه تولید به ویژه در واحدهای مرغ تخم گذار از چرخه تولید خارج شد، افزود: سال گذشته برای تنظیم و تعادل در بازار مصرف به ناچار تخم مرغ مورد نیاز بازار از واردات تأمین شد اما امسال با همکاری اتحادیه ها و تشکل های مرغداران و حمایت دولت شاهد ایجاد تعادل در تولید تخم مرغ داخلی هستیم.

ورناصری تاکید کرد: واردات و توزیع تخم مرغ برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به مصرف کنندگان است تا از این طریق بتوانیم قیمت ها را مدیریت کنیم.

وی درخصوص تأمین نهاده های مورد نیاز واحدهای مرغداری گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته ۲۵ تا ۳۰ درصد میزان واردات و تأمین کنجاله سویا و ذرت افزایش یافته است و همچنین موجودی انبارها در بنادر جنوب و شمال کشور نیز به اندازه کافی و نیاز واحدهای مرغداری را پاسخگو خواهد بود.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: نهاده های مورد نیاز واحدهای مرغداری با همکاری بخش دولتی و خصوصی که شامل اتحادیه ها و تشکل های مرغداری است در بین واحدهای مرغداری توزیع می شود.

ورناصری گفت: هم اکنون بخش خصوصی به عنوان مباشر ستاد تنظیم بازار تعامل خوبی با شرکت پشتیبانی امور دام دارد و مرغداران می توانند سهمیه های خود را از اتحادیه ها و تشکل های مربوط و ادارات کل شرکت پشتیبانی امور دام در استان ها دریافت کنند.

وی تصریح کرد: هیچ گونه مشکلی به لحاظ حمل و نقل نهاده های مرغداران وجود ندارد و براساس آمار گمرک و بنادر روزانه فقط ۲ هزار کامیون از خروجی بندر امام این محموله نهاده ها را منتقل می کنند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: هم اکنون افزایش کرایه حمل از مشکلات مرغداران است که باید برای آن یک روش قانونمندی تعریف شود تا رانندگان و مرغداران هر دو منتفع شوند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: قیمت تخم مرغ شرکت پشتیبانی امور دام تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۱۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، صالحی گفت: با هدف تأمین کالا‌های مورد نیاز جامعه، از نیمه دوم اسفند پارسال تا کنون، بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی تنظیم بازار به این شهرستان اختصاص یافته است که به‌منظور کنترل قیمت در حال توزیع هستند.

او افزود: اقلام طرح تنظیم بازار به میزان ۸ تن برنج وارداتی هندی، ۵ تن شکر، ۴ تن گوشت منجمد بوده که با نرخ مصوب دولتی در این شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان اظهارداشت: توزیع برنج هندی با قیمت کیلویی ۳۵هزار تومان و همچنین شکر با قیمت کیلویی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و گوشت منجمد کیلویی ۳۱۰ هزار تومان در فروشگاه اقتصاد مقاومتی توسط اتحادیه تعاونی روستایی سپیدان عرضه شده است.

صالحی یادآور شد: همچنین شش و نیم تن میوه شب عید شامل سیب سفید و قرمزبه قیمت ۲۶ هزار تومان، پرتقال هر کیلو ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان و خرما کیلویی ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین و در سطح شهرستان توزیع شد.

او گفت: در روز‌های آینده مرغ منجمد نیز برای کنترل بازار مرغ گرم در شهرستان توزیع خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان تصریح‌کرد: به منظور مقابله با گران‌فروشی و احتکار اقلام و کالا‌های اساسی، بازرسی از فروشگاه‌های مربوط، توسط بازرسان این مدیریت و اتاق اصناف شهرستان به‌طور منظم صورت‌می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟