Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: راهکارهای متفاوتی برای جابجایی ساکنان بافت های فرسوده وجود دارد و در بحث بافت های فرسوده ، مدیریت بحران اساس کار پیشگیری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، اسماعیل نجار ظهر دوشنبه در جریان بازدید از منازل مسکونی پرخطر منطقه منبع آب اهواز در جمع خبرنگاران گفت: راهکارهای متفاوتی برای جابجایی ساکنان بافت های فرسوده وجود دارد و در بحث بافت های فرسوده ، مدیریت بحران اساس کار پیشگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر کشور با بیان اینکه می‌شد از ساخت این منازل در این منطقه پرخطر جلوگیری کرد، افزود: باید تمهیداتی برای جابجایی این منازل اندیشیده شود اما باید توجه داشت متاسفانه به علت خشکسالی های مکرر مهاجرت هایی از روستاها به شهرها و به ویژه حاشیه شهرها صورت گرفت و پدیده حاشیه نشینی شکل گرفت که این امر حد توقف ندارد.

نجار بیان کرد: هر اندازه هم که در طول دوران بعد از انقلاب برای توقف حاشیه نشینی تلاش شد، باز هم شاهد ادامه آن بودیم؛ مناطق شکل گرفته سازماندهی و نوسازی شد اما پس از مدتی در حاشیه همین مناطق نیز حاشیه نشینی شکل گرفت و گسترش یافت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور  با بیان اینکه در برخی مناطق شدت حاشیه نشینی بیشتر است، گفت: در بعضی شهرها و استان ها حاشیه نشینی بیشتر و در بعضی دیگر کمتر است اما همه باید برای کاهش از این وضعیت همکاری کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا برای برای جابجایی ساکنان این منازل می توان از اهرم های قانونی استفاده کرد، افزود: بله قطع یقین همینطور است. مثلاً وقتی در منطقه ای احتمال رانش زمین وجود دارد، در صورت رانش زمین ممکن است تعداد زیادی از هموطنانمان جان خود را از دست بدهند یا مشکلات مالی داشته باشند.

نجار تأکید کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شده و امکاناتی فراهم کنیم تا در اختیار ساکنان این مناطق قرار بگیرد با میل و رغبت به مکان های امن در نظر گرفته شده منتقل شوند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: برای منازل مسکونی ناامن در منطقه منبع آب اهواز، اداره کل راه و شهرسازی زمین مورد نظر را فراهم کرده و شهرداری تمهیداتی برای جابجایی اندیشیده است. ما نیز.پیشنهاداتی به دولت ارائه دادیم.

نجار گفت: این پیشنهادات شامل این بود که با توجه به وقوع حادثه در این منطقه بازسازی مجدد آن نیازمند کمک است و ضرورت کمک و مساعدتی که باید به ساکنان این مناطق صورت بگیرد کمتر از مساعدت  به افراد حادثه دیده نیست که  امیدواریم این پیشنهادات مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/ب

صحبت های رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در اهواز 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۱۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال سقوط سنگ/ در حاشیه جاده چالوس توقف نکنید

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ پیمان کرمی از مسافران خواست با توجه به احتمال سقوط سنگ، از توقف در حاشیه جاده کوهستانی کرج - چالوس خودداری کنند و گفت: توقف خودروها در محدوده‌هایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد با خطراتی همراه است.

وی مطرح کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش تندری و باد شدید در البرز، رانندگان خودروهای خود را به لوازم ایمنی مجهز کنند. سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودرو، به همراه داشتن لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه‌های پلیس راه به رانندگان است.

کد خبر 6084284

دیگر خبرها

  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند
  • هشدار نارنجی هواشناسی در قم
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • گاهی معضلات به دلیل حل نشدن به بحران‌های بالفعل تبدیل می‌شود
  • ۶۲ درصد جغرافیای ایران روی گسل یا در حاشیه گسل‌ها قرار دارد
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • آب، زلزله و سازه‌های ناایمن بحران‌های اصلی کشور
  • احتمال سقوط سنگ/ در حاشیه جاده چالوس توقف نکنید