Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ترکیه اظهارات «ژان-ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه درباره فایل ضبط‌شده آنکارا درباره پرونده قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار سعودی را «غیرقابل‌قبول» خواند.

لودریان پیش‌تر گفته بود که هیچ فایلی از ترکیه در این رابطه دریافت نکرده است. 

وی همچنین گفته بود که رئیس‌جمهوری ترکیه «در این شرایط دست به بازی‌ سیاسی زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» 

«فخرتین آلتون» مدیر رسانه‌ای ریاست‌جمهوری ترکیه، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: «این‌که وزیر خارجه فرانسه رئیس‌جمهوری ترکیه را متهم به بازی سیاسی کرده، غیرقابل‌قبول است.»

وی افزود: «از یاد نبریم که اگر تلاش‌های ترکیه نبود، این قضیه مدت‌ها پیش مسکوت می‌ماند.»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ترکیه جمال خاشقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات زلنسکی بعد از حمله به اسرائیل: با ما هم مثل تل‌آویو رفتار کنید!

پس از عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی که در اقدام متجاوزکارانه این رژیم و حمله به کنسولگری ایران در دمشق رخ داد، رسانه‌های صهیونیستی و غربی ادعا کردند که حملات موشکی و پهپادی را «رهگیری کرده‌اند» و این درحالیست که آنها پیشتر به ترس ناشی از این عملیات اذعان کرده بودند. در این میان، گزارش شد که جت‌های انگلیس و آمریکا در این زمینه به رژیم صهیونیستی کمک کرده‌اند.

طبق گزارش راشا تودی، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین چنین مسئله‌ای را با اشاره به کمک‌های غرب به تل‌آویو در پیام‌رسان تلگرام خود عنوان کرده است.

به نقل از ایسنا او نوشت: «اسرائیل، ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و اردن با یکدیگر با کارآمدی بالا همکاری کردند. این نشان داد که اتحاد در دفاع در برابر ترور زمانی که مبتنی بر اراده سیاسی کافی باشد چقدر می تواند موثر واقع شود.»

زلنسکی در ادامه از غرب جمعی خواست تا به همان اندازه که به رژیم صهیونیستی کمک می‌شود، به اوکراین هم در جنگ با روسیه کمک کنند.

رئیس‌جمهور اوکراین ادعا کرد: «اگر اوکراین حمایت کاملا مشابهی را از سوی شرکای خود در رهگیری پهپادها و موشک‌ها دریافت می‌کرد، آسمان اروپا مدت‌ها پیش می‌توانست از همان سطح حفاظت برخوردار شود.»

زلنسکی با اشاره به کمک‌های غرب به رژیم صهیونیستی گفت: اقدام مشابهی می‌تواند برای اوکراین صورت بگیرد. اوکراین هم مثل اسرائیل عضو ناتو نیست و این امر مستلزم فعال‌سازی ماده ۵ نمی‌باشد، بلکه تنها به اراده سیاسی نیاز دارد.

طبق ماده ۵ ناتو، هرگونه حمله به یکی از اعضا، حمله به تمامی اعضای بلوک در نظر گرفته می‌شود.

رئیس‌جمهور اوکراین در پایان نوشت: اکنون واضح است که نه تنها تمام تاسیسات اوکراینی می‌تواند از حملات در امان بمانند بلکه اتحاد بیشتر می‌تواند در برابر شدت حملات روسیه کارساز باشد.

دیگر خبرها

  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند
  • حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است
  • حمایت ژاپن از ایران؛ اقدام اسرائیل غیرقابل پذیرش است | امیر عبداللهیان: پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی حداقلی بود
  • ژاپن: حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل‌پذیرش است
  • اظهارات زلنسکی بعد از حمله به اسرائیل: با ما هم مثل تل‌آویو رفتار کنید!
  • واکنش تازه ماکرون به حمله ایران | به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادها را زدیم