Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز مهاباد، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرستان مهاباد گفت: مأموران سازمان آتش نشانی این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون 336 فقره حریق را در مناطق شهری و روستایی مهار کردند.

رحمان احمدی افزود: از این تعداد 227 مورد آتش سوزی علف های هرز و خشک، 32 مورد منازل مسکونی، 19 مورد خودرو و موتورسیکلت، 10 مورد اتصالات برق و بقیه متفرقه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی، با تأکید بر رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان، بیشترین علت آتش سوزی در منازل مسکونی را به ترتیب اتصال برق، بی احتیاطی در استفاده از وسایل برقی و نشت گاز اعلام کرد.

وی، همچنین از شهروندان خواست از روشن کردن آتش در زیر دکل های برق فشارقوی ، روشن کردن چراغهای خوراک پزی نزدیک چادر و مناطق مستعد آتش سوزی خودداری کنند.

احمدی ، در ادامه به شهروندان توصیه کرد: در صورت امکان یک دستگاه کپسول آتش نشانی و همچنین لوازم کمک های اولیه را به همراه داشته باشند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرستان مهاباد با بیان اینکه مهار آتش سوزی در بیرون از محدوده شهری جزو وظایف این سازمان نیست، گفت: نیروهای آتش نشانی در صورت اعلام گزارش حریق در خارج از شهر به طور داوطلبانه به محل حادثه اعزام می شوند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مهاباد در ادامه اضافه کرد: متأسفانه روزانه بطور میانگین 150 مورد مزاحمت تلفنی در سامانه 125 این شهرستان به ثبت می رسد که بیشتر تماس های مزاحم در زمان تعطیلی مدارس و از کیوسک های شهر برقرار می شود که موجب اختلال و مشغول شدن خط های تلفن ثابت 125 خواهد شد..

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مهاباد اطفاء اتش سوزی حریق نکات ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۱۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه

حمیدرضا ململی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره عملکرد آتش نشانی قزوین در فروردین ماه سال جاری اظهار کرد: آتش نشانان قزوینی در فروردین سال جاری در ۲۶۸ عملیات حضور داشته‌اند.

وی افزود: تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی قزوین در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، آتش نشانان را به ۲۶۸ عملیات مختلف امداد نجات و اطفا حریق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سریع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی قزوین با بیان اینکه از مجموع عملیات‌های انجام شده ؛۱۷۴ مورد مربوط به حوادث بوده که از این مقدار بیشترین آمار مربوط به حوادث آسانسور بوده افزود: خوشبختانه ۱۱۲ نفر در این عملیات‌ها نجات یافته‌اند.

ململی ادامه داد: همچنین آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۰ گانه این سازمان در ۹۴ عملیات اطفای حریق نیز طی ماه گذشته حضور داشته‌اند که بیشترین آمار با ۲۵ مورد متأسفانه مربوط به حریق منازل مسکونی بوده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین رعایت توصیه‌های ایمنی را در کاهش وقوع حوادث و حریق بسیار مؤثر دانست و افزود: قطع نمودن انشعابات اصلی برق و گاز در هنگام خروج طولانی مدت از منزل و داشتن یک کپسول خاموش کننده می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش خسارات مالی و حتی جانی برای شهروندان داشته باشد.

کد خبر 6087284

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین
  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی 
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • آتش سوزی انبار لوازم خودرو در بلوار توس اطفا شد
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم