Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@09:25:58 GMT

مسابقه اسبدوانی در جرگلان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۱۸۲۰

مسابقه اسبدوانی در جرگلان برگزار می شود

رئیس هئیت سوارکاری شهرستان رازوجرگلان گفت: مسابقه اسبدوانی به مناسبت هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام(ص) توسط هییت سوارکاری شهرستان و بخشداری جرگلان برگزار می شود .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، پولاد نجاهی، رئیس هیت سوارکاری شهرستان رازوجرگلان در گفتگو با ما اظهارکرد : مسابقات کورس اسب اصیل ترکمن در بخش جرگلان به مناسبت هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام (ص) برگزار خواهد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 نجاهی افزود: هفته وحدت از ۱۲ ربیع الاول شروع می شود که به مناسبت گرامیداشت این روز این مسابقات تدارک دیده شده است .

 

وی ادامه داد : در حال حاضر جهت برگزاری بهتر این مسابقات در محل پیست اسبدوانی یکه سعود بخش جرگلان ۵۰ میلیون تومان جهت بهسازی پیست و جایگاه تماشگران هزینه شد .

 

رئیس هییت سوارکاری شهرستان، بخش جرگلان را مهد اسب اصیل ترکمن خراسان شمالی عنوان کرد و گفت : مسابقاتی این چنین باید هر ساله، چندین بار برگزار شود تا اهالی اسبداران بهره ببرند و به نشاط اهالی نیز کمک شود.

 

وی با بیان اینکه این مسابقه یک روزه است، گفت: اگر اسپانسر پیدا شود و هم اینکه هییت سوارکاری حمایت بیشتری کند مسابقه یک روز به چند روز می تواند، افزایش پیدا کند .

 

گفتنی است شهرستان رازوجرگلان دارای یک هزار سر اسب اصیل ترکمن است .

خبرنگار: رحیمی

انتهای پیام /

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۱۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های مسابقات پرش با اسب استان همدان جام جمهوری 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، محمدرضا شوشتری افزود: در این دوره از مسابقات که به مدت ۲ روز به میزبانی باشگاه سوارکاری آذرخش شهرستان بهار برگزار شد ۵۸ سوارکار در رده‌های مختلف با هم به رقابت پرداختند.

او تصریح کرد: در رده سنی آزاد با ارتفاع ۱۰۵ سانتی متر، ۱۸ شرکت کننده از استان‌های همدان و کرمانشاه با هم رقابت کردند که در نهایت محسن حدادیان با اسب "آنجل" به عنوان قهرمانی دست یافت.

رئیس هیات سوارکاری استان همدان گفت: در این رده سنی، امیرحسین احمدی‌ثابت با اسب "بارلی" دوم شد و مهدی صمدی با اسب "لورنز" بر سکوی سوم ایستاد.

محمدرضا شوشتری افزود: همچنین فرزاد سهیل‌قاسمی با اسب "دیزاین" و محمدرضا شوشتری با اسب "نیوشا" بر سکوی چهارم و پنجم این مسابقات ایستادند.

او تصریح کرد: در رده سنی بزرگسالان با ارتفاع ۱۲۵ سانتی‌متر نیز محسن حدادیان با اسب "ریلکس" اول شد و امیرحسین احمدی‌ثابت با اسب "کریستیانازد" و مهدی حمزه‌ای با اسب "هایرون" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رئیس هیات سوارکاری استان همدان گفت: در رده سنی زیر ۱۸ نیز هشت سوارکار با هم به رقابت پرداختند که در نهایت کیان قراگوزلو با اسب "آبین" از همدان عنوان قهرمانی را به دست آورد و ویانا فرجام‌فر با اسب "سهند" و محمد مظفری با اسب "پرنس" هر دو از استان کرمانشاه دوم و سوم شدند.

محمدرضا شوشتری افزود: در رده مالکین هم آرتا سهل‌البیع با اسب "الدورادو"، ملیکا محمدی با اسب "ریلکس" و آرمین احمدی‌ثابت با اسب "آتلانتا" به ترتیب اول تا سوم شدند.

دیگر خبرها

  • ۷ کشته در پی حادثه در مسابقات اتومبیلرانی سریلانکا
  • حادثه رانندگی در جریان مسابقات اتومبیلرانی در سریلانکا؛ ۷ نفر جان باختند
  • برگزاری اولین مسابقه اهداف پروازی سال ۱۴۰۳
  • معرفی برترین‌های مسابقات پرش با اسب استان همدان جام جمهوری 
  • اعلام دو رای انضباطی فوتبال بانوان
  • ثبت نام بیش از ۵ هزار نفر در مسابقه ملی نانو
  • «راز جزیره» در شبکه امید
  • مسابقه استانی مشاعره دانش آموزی در گناوه برگزار شد
  • رقابت های کورس سوارکاری بهاره گیلان در انزلی
  • مسابقات کورس سوارکاری گیلان در انزلی + عکس