Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@23:22:56 GMT

برداشت کیوی از باغهای عباس آباد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۱۸۲۷

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران با پیش بینی برداشت بیش از 40 هزار تن کیوی تا اوایل آذر از باغهای این شهرستان گفت: هم اکنون 10 سردخانه با ظرفیت 26 هزار تن آماده ذخیره سازی محصولات برداشتی کشاورزان شهرستان است.
ابوالحسنی، با اشاره به فعالیت هزارو 72 بهره‌بردار در عباس آباد، سلمانشهر و کلارآباد در زمینه تولید و صادرات کیوی  درسطحی حدود هزارو 367 هکتار باغ افزود: برداشت کیوی تا اوایل آذر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه، با توجه به وضعیت قیمت ارز پیش پیش بینی می شود، حدود 70درصد کیوی تولیدی این شهرستان در بازارهای داخلی و خارجی صادر شود، خاطرنشان کرد: بهترین زمان برداشت کیوی زمانی است که درصد قند محلول میوه به حدود 6 و 2 دهم تا 6 و 5 دهم درصد برسد.
ابوالحسنی از باغداران خواست تا با برداشت اصولی کیوی برای ماندگاری محصول در سردخانه و فروش در بازار همت کنند.
علی عسگری تولید کننده کیوی بخش مرکزی شهرستان عباس آباد با 20 سال سابقه در تولید و صادرات کیوی هم به شرایط مناسب آب و هوایی منطقه و قابلیت بالای صادرات محصول اشاره کردو افزود: سالانه حدود 500 تن کیوی از این شهرستان صادر می‌شود.
این تولیدکننده باسابقه کیوی همچنین از بانک ها خواست ؛ با وجود هزینه بالای بسته‌بندی و سورتینگ ، به تولیدکنندگانی که تسهیلات ارزان قیمت ندارند توجه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: برداشت کیوی سورتینگ عباس آباد تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۱۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

عبدالرضا سید احمدی افزود: از آغاز برداشت   چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از  از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • (تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • فیلم| رانش جادهٔ عباس‌آباد به کلاردشت
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود