Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور تایوان از آمریکایی‌های تایوانی‌تبار خواست به خانه بازگشته و در انتخابات محلی ماه جاری میلادی تایوان شرکت کرده و از "ارزش‌های دموکراتیک" با این حرکت حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان در سخنانی خطاب به انجمن تایوانی‌های آمریکا در شهر واشنگتن گفت: تایوان همواره می‌تواند روی گروه مهاجرین خود در سراسر آمریکا به منظور حمایت و کمک در زمان‌های احتیاج، حساب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: من می‌خواهم از همه آنها تقاضا کنم که به تایوان برگردید تا رای دهید یا از بستگان و دوستان‌تان در تایوان بخواهید از ما حمایت کنند.

تسای اینگ ون گفت: کل دنیا ما را می‌بینند که آیا مردم تایوان حزب مورد حمایت چین را در انتخابات حمایت می‌کنند یا حزبی را انتخاب می‌کنند که متعهد به دموکراسی و استقلال و حاکمیت باشد.

او در پیامی ضبط شده که روز شنبه به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس این انجمن در واشنگتن دی سی پخش شد، همچنین گفت: روابط میان تایوان و آمریکا در سال‌های اخیر بهبود یافته است. کنگره آمریکا اوایل سال جاری میلادی قانونی تحت عنوان قانون سفرهای تایوان و همچنین تدابیری را در زیرمجموعه قانون اختیارات دفاع ملی 2019 تصویب کرد که از سفرهای عالی رتبه و روابط نظامی بین دو طرف حمایت بیشتری به عمل می‌آورد.

حزب دموکراتیک مترقی متعلق به تسای اینگون تلاش دارد تا کنترل چند شهر کلیدی در تایوان را در انتخابات محلی پیش‌رو حفظ کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۱۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند

رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت که کشورهای اتحاد بولیواری خواهان دنیای چندقطبی جدیدی که خود بخشی از آن باشند.

به گزارش ایسنا، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در افتتاحیه بیست و سومین اجلاس سران آلبا در کاراکاس گفت: «تغییرات بزرگی در ژئوپلیتیک امروز در حال رخ دادن است، نظم بین المللی جدیدی در حال ظهور است و آلبا در حال حاضر با دنیای جدید پیوند خورده است.

وی تاکید کرد: آلبا می تواند یکی از بنیانگذاران دنیای جدید، نظم چند قطبی بین المللی جدید باشد.

وی خاطرنشان کرد که بریکس «قطب بزرگی از جهان چند قطبی در حال ظهور است.»

مادورو گففت: برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی و سایر کشورها در حال ادغام بریکس هستند که تقریباً ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهد.

آلبا در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد و شامل آنتیگوا و باربودا، بولیوی، کوبا، دومینیکا، گرانادا، نیکاراگوئه، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین ها، و ونزوئلا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • رئیس‌جمهور آمریکا قانون شامل فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
  • واکنش تایوان به تخصیص بسته کمک‌های مالی جدید آمریکا
  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم