Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@22:42:46 GMT

دیدار معاون مطبوعاتی با رییس خبرگزاری تونس

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۲۰۱۶

دیدار معاون مطبوعاتی با رییس خبرگزاری تونس

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با رییس خبرگزاری تونس (تاپ) بر تعمیق روابط رسانه‌ای دو کشور به‌ ویژه در حوزه آموزش خبرنگاران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، محمد سلطانی‌فر در این نشست که در ساختمان معاونت مطبوعاتی برگزار شد، پیشنهاد داد: با توجه به هزینه‌های ایجاد دفتر رسانه‌ای در هر کشور، میز مربوط به کشور تونس و کشورهای علاقمند به حضور در ایران، در خبرگزاری‌های رسمی کشور و یا رسانه‌های علاقمند تاسیس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین میز جمهوری اسلامی ایران نیز در رسانه‌های رسمی کشورهای متقابل ایجاد شود تا ضمن اطلاع رسانی دقیق با بهره گیری از خبرنگاران اعزامی، خلاء اطلاعرسانی در کشورهای مختلف نیز برطرف شود و هزینه‌ها نیز به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند.

معاون مطبوعاتی با اشاره به سابقه تعاملات دو کشور در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی  و همچنین برگزاری نشست‌های مشترک اظهار کرد: خوشبختانه تغییر و تحولات ایجاد شده در تونس به کاهش روابط دو کشور منجر نشده است.

او ضمن ابراز تاسف از جای خالی رسانه‌های تونسی در ایران، خطاب به رییس خبرگزاری تونس گفت: تونس همواره در بین کشورهای عربی کمترین حاشیه را برای ایران ایجاد کرده و ما از توسعه ارتباطات فرهنگی - رسانه‌ای با شما استقبال می‌کنیم.

سلطانی فر ضمن ابراز تمایل به اعزام هیات‌های رسانه‌ای به تونس اضافه کرد: آمادگی پذیرش خبرنگاران تونسی در ایران را داریم ضمن آنکه دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها به عنوان متولی آموزش رسانه‌ای هم‌اکنون دوره‌های آموزشی را در حوزه‌های متنوع روزنامه‌نگاری در پیشرفته‌ترین شکل ممکن برگزار می‌کند.

معاون مطبوعاتی در همین راستا با اشاره به آموزش روزنامه‌نگاری مبتنی بر وب و شبکه‌های اجتماعی با حضور استادان برجسته، از برگزاری دوره‌های «روزنامه‌نگاری پهپادی» به‌عنوان یکی از مدرن‌ترین دوره‌های آموزشی این دفتر خبر داد و گفت: در این زمینه نیز آمادگی هرگونه تبادل اطلاعات و حتی اعزام استادان برجسته روزنامه‌نگاری به تونس وجود دارد.

او عرصه اطلاع‌رسانی در آینده را متعلق به رسانه‌های فضای مجازی عنوان و اظهار کرد: با توجه به این مساله مهم، اخیرا روند ارائه مجوز در این حوزه با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

سلطانی فر در همین زمینه گزارشی از فعالیت رسانه‌ها، صدور مجوز و فعالیت هیات نظارت بر مطبوعات در کشورمان ارائه و به وجود ۱۰هزار کانون آگهی و تبلیغاتی دارای مجوز در ایران اشاره کرد و گفت: در حوزه رسانه‌های خارجی ۱۷۰ نمایندگی از رسانه‌های معتبر خارجی با ۳۲۰ خبرنگار، عکاس و دیگر عوامل خبری در ایران فعال هستند.

لطفی العرفاوی، رییس خبرگزاری تونس (تاپ) نیز در این دیدار دوجانبه به تشریح افق همکاری‌های رسانه‌ای میان دو کشور پرداخت و با بیان اینکه کشور ایران چه در بخش رسانه‌های داخلی و چه رسانه‌های خارجی سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام داده است، گفت: هدف ما از این سفر، تحکیم روابط رسانه‌ای با رسانه‌های ایران است.

همچنین او حمایت متقابل از خبرنگاران دو کشور، گسترش تبادلات هیات‌های رسانه‌ای و برگزاری دوره‌های آموزشی را به‌عنوان سه خواسته خود از معاون مطوعاتی مطرح کرد و با اشاره به اینکه روابط سیاسی و اقتصادی مبتنی بر روابط فرهنگی است، افزود: حوزه‌های توریسم و فرهنگ دو بخش مهمی هستند که گسترش آن‌ها دو کشور را به هم نزدیک‌تر می‌کند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد سلطانی فر معاونت امور مطبوعاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۲۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان

امید سحرخیز معاون بازرس ویژه رییس جمهور ضمن حضور در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو و بازدید از دستاوردهای ذوب آهن اصفهان... - اخبار بازار -

امید سحرخیز معاون بازرس ویژه رییس جمهور ضمن حضور در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو و بازدید از دستاوردهای ذوب آهن اصفهان شامل انواع مقاطع فولادی و ریل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان نقطه قوت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و در این فرصت شایسته می دانم به همه کارگران و مهندسین پر تلاش ذوب آهنی خدا قوت بگویم و برای این عزیزان آرزوی توفیق روز افزون دارم.  
وی افزود : در سفر رییس جمهور به اصفهان، مدیرعامل ذوب آهن گزارش کاملی از وضعیت این شرکت ارائه نمودند که مورد توجه رییس جمهور قرار گرفت و بر این اساس و با دستور معاون اول ایشان، اصلاح نرخ گاز برای کوره بلندی ها و ذوب آهن اصفهان ابلاغ شد.  
معاون بازرس ویژه رییس جمهور ادامه داد : ذوب آهن اصفهان در دو جبهه کلیدی و عمرانی کشور که ساخت مسکن و توسعه خطوط ریلی می باشد به واقع خوش درخشیده است. تیرآهن های بال پهن تولیدی این شرکت ایمنی، تسریع در ساخت و ساز و کاهش قیمت تمام شده ساختمان را در پی دارد که همه این پارامترها در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن و بلندمرتبه سازی ها، بنیادی هستند.  
ذوب آهن اصفهان با ساخت ریل، بر واردات آن خط بطلان کشید  
امید سحرخیز اضافه کرد : ریل ذوب آهن اصفهان کلیه خطوط متروی کشور و راه آهن سراسری را پوشش می دهد، محصولی که سالیان قبل وارد می شد اما بدست کارگران و مهندسین پر تلاش ایرانی ساخته و خط بطلان بر واردات آن کشیده شد.  
معاون بازرس ویژه رییس جمهور گفت: ذوب آهن اصفهان به عنوان یک برند مطرح در بخش صادرات و ارزآوری برای کشور نیز موفقیت های ارزنده ای کسب نموده است و نام بلند جمهوری اسلامی ایران را به دنیا معرفی نموده که قطعاً برای توسعه آن نیز برنامه ریزی خوبی در دست اقدام دارد.  
وی گفت : ذوب آهن اصفهان به دلیل شیوه تولید کوره بلندی به مواد اولیه متفاوت نیاز دارد و در این زمینه مجموعه وزارت صمت نیاز است حمایت بیشتری از این شرکت داشته باشد و ما هم به عنوان مجموعه دولت همواره از این بنیان گذار تولید فولاد در ایران حمایت می کنیم.

دیگر خبرها

  • رایزنی ایران و تاجیکستان درمورد تقویت روابط دوجانبه
  • توسعه روابط خارجی خراسان جنوبی در دستور کار است
  • رییس رسانه ملی با خانواده شهید داریوش رضایی نژاد دیدار کرد
  • میلاد از همان اول حق کاپیتانی را ادا کرد
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان