Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@20:20:27 GMT

52 مخاطره طبیعی و انسان ساز در پایتخت شناسایی شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۲۱۲۶

52 مخاطره طبیعی و انسان ساز در پایتخت شناسایی شدند

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، احمد صادقی در افتتاحیه دوره آموزشی «تاب آوری شهری و ارتقای سکونتگاه ها، مدیریت ریسک سوانح و سکونتگاه های انسانی» افزود: ساخت و ساز بر پهنه گسل های اصلی شهر تهران، ساختمان های بلند مرتبه، بافت فرسوده و آلودگی هوا از دیگر مخاطراتی است که تهران را به شهری پرمخاطره تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دوره آموزشی «تاب آوری شهری و ارتقای سکونتگاه ها، مدیریت ریسک سوانح و سکونتگاه های انسانی» از سوی برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) و دبیرخانه دائمی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) از 20 تا 23 آبان جاری با هدف آگاه ساختن شرکت کنندگان از پروسه های بهبود وضعیت سکونتگاه ها در شهرهای تاب آور، بازآفرینی و درک ارتباط بین مدیریت خطر و تاب آوری شهری برگزار می شود.
صادقی در افتتاحیه این دوره آموزشی تصریح کرد: از جمله راهبردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تا سال 2020 بر اساس برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران و بر اساس سند سندایی «سند جهانی کاهش مخاطرات» افزایش تاب آوری شهر تهران با رویکرد کاهش ریسک پایتخت در برابر مخاطرات طبیعی، توسعه مدیریت بحران یکپارچه شهر تهران، استفاده از تکنولوژی های جدید و بخش خصوصی در مدیریت بحران بشمار می رود.
جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به برنامه های تاب آوری تهران افزود: تشکیل 354 خانه دوام و ایمنی در سرای محلات شهر تهران با حدود 10 هزار عضو، تشکل مردمی و داوطلبانه به شمار می آید که نقش مهمی در حوزه ارتقا و حفظ آمادگی و ایمنی شهر و شهروندان در مواجهه با حوادث در سطح محله دارد و از این رو تجربه موفقی برای انتقال به سایر کشورهای همسایه محسوب می شود.
وی افزود: برگزاری دوره های آموزش مدیریت بحران، مانورهای محلی و ایجاد مدیریت بحران اماکن در ساختمان های بالای 5 طبقه ، آموزش 12 هزار داوطلب آتش نشان از دیگر اقدامات شهرداری تهران در حوزه مدیریت بحران است.
صادقی با بیان اینکه 102 پایگاه مدیریت بحران در مناطق 22 گانه شهر تهران ساخته شده است، افزود: ستاد مدیریت بحران هر منطقه به ریاست شهردار منطقه و مسئولان نهادهای فعال در سطح منطقه محل و ساختار مناسبی برای توسعه همکاری های میان بخشی و هم افزایی تشکیلات مدیریت شهری و خدمات اضطراری بشمار می آید.
وی تصریح کرد: مرکز فرماندهی شهر تهران با استفاده از سامانه های مختلف لحظه به لحظه مخاطرات شهر تهران را رصد و پایش می کند و در صورت نیاز به فراخوان اعضای 14 کارگروه تخصصی شورای هماهنگی مدیریت بحران در این مرکز حضور می یابند.
صادقی با اشاره به پایگاه های مدیریت بحران تهران افزود: پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران ناحیه جهت استقرار ستادهای مدیریت بحران ناحیه، تیم های واکنش اضطراری سازمان های امدادی و ذخیره سازی تجهیزات امداد رسانی وتغذیه اضطراری در نظر گرفته شده است.
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برنامه ریزی و پیش بینی اقدامات مهم در حوزه مدیریت بحران در مکان های از جمله محله، مدرسه ، منزل و مسجد را بسیار با اهمیت توصیف کرد و افزود: طرح مدرسه آماده در بیش از 1000 مدرسه شهر تهران با آموزش های مدیریت بحران ویژه اولیاء مدرسه و دانش آموزان اجرا شده است.
صادقی در ادامه افزود: در حوزه مدیریت بحران آماده انتقال تجربیات به کشورهای همسایه از جمله کشور دوست و برادر افغانستان هستیم.
در این دوره آموزشی مدیران شهری و بحران از کشورهای افغانستان، تاجیکستان، اساتید دانشگاهی و کارشناسان و پژوهشگران حضور دارند.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی آلودگی هوا افغانستان پایتخت روابط عمومی سازمان شورای هماهنگی مدیریت بحران منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۲۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به این استان اظهار کرد:

وزه پیشگیری از حوادث غیرمترقبه یکی از موضوعاتی است که در سفر در استان ایلام موردتوجه قرار دارد.

وی بیان کرد: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارات جدی در زمینه‌های سیلاب، زلزله و فرونشست زمین و آتش‌سوزی باتوجه‌به جغرافیای کوهستانی و سبز استان ایلام جلوگیری شود در این سفر در دستور کار قرار دارد.

نامی تصریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان از جمله گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.

وی عنوان کرد: باتوجه‌به اینکه برخی از قسمت‌های این مسیل‌ها و گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام فروریخته است که با کمک‌های جدید تلاش خواهد شد که بازسازی این گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام انجام شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: بازدید از شهر سرابله و سایر مناطق استان که نیاز به بررسی در راستای مدیریت بحران و کاهش مخاطرات در سوانح و حوادث غیرمترقبه دارند از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام است.

کد خبر 6088378

دیگر خبرها

  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • تهران بزرگ‌تر شد
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت