Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- روزنامه گاردین در گزارشی جالب ضمن مقایسه «لیونل مسی» فوق ستاره بارسلونا با یک گروه قدیمی موسیقی راک و مشهور انگلیسی، به ابعاد فرازمینی بودن این اعجوبه ی آرژانتینی پرداخت.

به گزارش ایرنا، روزنامه گاردین چاپ انگلیس روز دوشنبه در گزارش خود نوشت: در آخرین کتاب «دیوید هپوورث» روزنامه نگار برجسته حوزه موسیقی که مجموعه ای از مقالات با بازه زمانی به وسعت پنج دهه را در بر می گیرد، هیچ چیز واقعی نیست و با مقدمه ای مملو از ایده های جذابی آغاز می شود که ذهن خوانند را قلقلک می دهد، به عقیده او گروه موسیقی «بیتلز» بهتر از آن چیزی بودند که مردم تصور می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


و حالا نوبت آن رسیده است تا چنین موضوعی را در مورد «لیونل مسی» ستاره آرژانتینی بارسلونا تایید کنیم؛ در واقع به رغم تمام گل ها، برتری های آماری، نمایش های درخشان بی شمار و پنج توپ طلایی که وی در طول 15 سال فوتبال پس از نخستین حضور به عنوان یک نوجوان نحیف مقابل پورتو، موفق به کسب آنها شده است اما مسی هنوز هم آن طور که باید و شاید مورد توجه، تمجید و تحسین قرار نگرفته است.
در مستند جدید و جذاب «Take The Ball, Pass The Ball» که به سیر صعودی بارسلونا و تبدیل شدنش به بهترین تیم جهان می پردازد، «ژاوی هرناندز» هافبک خلاق اسبق آبی اناری ها با یک دو جین دلیل و برهان، توضیح می دهد که چرا مسی از هم قطاران خود جلوتر است.
ژاوی در مورد مسی می گوید: پای راست، پای چپ و حتی توانایی او در استفاده از ضربات سر هم بهتر از همه است، در دفاع و حمله هم داستان همین است، مسی تیزتر می دود، بهتر دریبل می زند و بهتر پاس می دهد.
ژاوی در پاسخ به پرسش «در داخل دروازه چطور؟» شانه ای بالا می اندازد و با مکثی کوتاه که شاید حاکی از جستجو برای یافتن کلمه ای مناسب باشد، این جمله را بر زبان می آورد: او تا به حال دروازه بانی نکرده است اما هیچ تضمینی وجود ندارد که در صورت آزمایش این پست هم توسط او، نتیجه ای مشابه نگیرید.
در این مستند «ساموئل اتوئو» مهاجم اسبق بارسلونا توضیح می دهد که او پیش از جام گمپر (جامی که همه ساله پیش از لالیگا در ماه آگوست به افتخار موسس بارسلونا «خوان گمپر» در نیوکمپ برگزار می شود) در سال 2005 به «پاتریک ویه را» نسبت به مواجهه با «بچه ای» که دنیای فوتبال را تغییر خواهد داد، هشدار داده است.
اتوئو در ادامه می افزاید: به ویه را گفتم که روزی می رسد که همه نسبت به ورزشی که بازیکنان قبل از ظهور مسی به آن مشغول بوده و نامش را فوتبال گذاشته بودند، شک خواهند کرد.
اما چه کسی می تواند با نظر اتوئو مخالف باشد؟ روزگاری تنها ملاک مشخص و برجسته یک مهاجم تراز اول زدن یک گل به ازای هر 2 بازی بود، این در حالی است که براساس گزارش «عمر چادهوری» متخصص تحلیل داده ها در شرکت (21st Club)، مسی از فصل 2009 -2010 لالیگا (بدون در نظر گرفتن پنالتی ها) به ازای هر 90 دقیقه آمار 1.44 گل و پاس گل را ثبت کرده است، آماری که تقریبا معادل به ثمر رساندن 3 گل به ازای هر 2 بازی است.
صرفا جهت اطلاع آن دسته از مخاطبانی که به دنبال آمار پنج بازیکن نخست فهرست بهترین گلزن ها در ایتالیا و اسپانیا هستند، باید بگوییم که کریستیانو رونالدو (1.21)، لوئیز سوآرز (1.12)، زلاتان ابراهیموویچ (0.98) و نیمار (0.97) در رتبه های بعدی جای دارند.
جالب تر اینکه مسی علاوه بر این، در یک دهه گذشته، 46 درصد از گل ها و پاس گل های بارسلونا در لالیگا را به نام خود ثبت کرده است. در واقع در مدتی مشابه و در پنج لیگ معتبر اروپایی، تنها «آنتونیو دی ناتاله» بازیکن اودینزه موفق شده تا به رقمی نزدیک به مسی (45 درصد) برسد.
به فاصله مابین مسی و رونالدو توجه کنید؛ ما تقریبا یک دهه شانس این را داشتیم تا شاهد اوج شکوفایی مصادیق گروه های موسیقی بیتلز و رولینگ استون در فوتبال مدرن باشیم؛ با این وجود داده ها و آمار حاکی از آن است که در حالی که رونالدو در قلمرو همین جهان پیش رفته، مسی سر به سایه فرازمینی ها ساییده است.
آمار پاس های مسی هم به خوبی مورد تمجید قرار نگرفته است؛ از زمانی که تارنمای اوپتا فرآیند جمع آوری این داده ها، اعداد و ارقام را در سال 2008 آغاز کرده است، دقت پاس هیچ بازیکنی در پنج لیگ معتبر اروپایی به اندازه مسی نبوده است؛ به عبارت دیگر، مطابق توضیحات چادهوری، مسی نه تنها در ارسال پاس های دشوار بیشترین آمار را داشته بلکه او بهتر از هر بازیکن دیگری آنها را به مقصد رسانده است.
این در حالی است که پست تعیین شده برای وی هم هیچ اهمیتی ندارد، به طوری که یکی از جذاب ترین بخش های مستند Take The Ball, Pass The Ball به صحنه ای مربوط می شود که ژاوی از لیوان های قرمز و سفید پلاستیکی و چیپس ذرت برای توضیح و تشریح چگونگی بهره بردن از مسی در پست هافبک نفوذی (False 9) به عنوان نیروی تخریبی در ال کلاسیکوی سال 2009، استفاده می کند.
براساس اظهارات ژاوی، این نخستین باری بود که از مسی در این پست استفاده می شد و طبیعتا باز هم او در انهدام 6 بر 2 رئال، گل کاشت.
ژاوی معتقد است «مسی مهار شدنی نیست و این موهبت تنها نصیب افراد برگزیده می شود، شاید 20 یا 30 سال طول بکشد تا استعدادی همچون مسی ظهور کند اما در حال حاضر فقط و فقط مسی است.»
با این وجود، هپوورث در مقاله خود یادآور می شود که گروه بیتلز به اندازه ای باهوش بودند که بدانند چه موقع می بایست با موسیقی خداحافظی کنند و این جمله بدین معنا است که میراث موسیقی آنها همچنان با گذشت سال ها از رنگ و رو نیفتاده است اما معنای نهفته در این جمله هپوورث که می گوید «شما هیچ گاه بابت زود ترک کردن مهمانی حسرت نخواهید خورد اما غالبا بابت زیاد ماندن در جشن پشیمان می شوید» موید این نکته است که با توجه به اینکه مسی به ندرت مرتکب اشتباه می شود، پس زمان لغزش مسی چه موقع فرا می رسد!
ورزشی**3991**9129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ليونل مسي بارسلونا فرازميني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین فصل بدون جام بارسلونا با ژاوی

به گزارش "ورزش سه"، پس از شکست در لیگ قهرمانان اروپا، بارسا تمام امید خود را به بازی دیروز در سانتیاگو برنابئو گذاشته بود. همه می دانستند که عدم پیروزی مقابل رئال مادرید به معنای خداحافظی از لالیگا است. اگرچه بارسلونا با گل زودهنگام کریستنسن که گل هشتم بارسا در این فصل از روی کرنر بود، شروعی عالی داشت ولی بازی با نتیجه 3-2 برای رئال به پایان رسید. با شش بازی باقی مانده تا پایان فصل، بارسا یازده امتیاز از رئال عقب است.

در واقع شاگردان ژاوی روز گذشته در اولین بازی این فصل خارج از خانه خود شکست خوردند. تا قبل از بازی در برنابئو، آنها در 15 بازی دور از مونتجوئیک، 9 برد و 6 تساوی داشتند.

بارسا در این فصل در سه ال کلاسیکوی متوالی مغلوب رئال شده است. در بازی دور رفت در ورزشگاه المپیک مونتجوئیک، رئالی ها با برتری 1-2 سه امتیاز حیاتی را از آن خود کردند. بعداً دو تیم در فینال سوپرجام به مصاف هم رفتند و آبی و اناری ها با نتیجه 4-1 شکست خوردند. بازی در عربستان یکی از دردناک ترین شکست های فصل بود. و دیروز در برنابئو، تیم آنچلوتی دوباره پیروز شد. پیروزی‌ای که عملاً عنوان قهرمانی لالیگا را به آنها می دهد.

بارسلونا حالا بدترین سناریوی ممکن را پیش رو دارد. کاتالان ها در اواسط آوریل هستند و همین حالا با تمام عناوین فصل خداحافظی کرده اند. در اولن فصل ژاوی نیز بارسا نتوانست فاتح هیچ جامی شود. بارسا قبلا از کوپا دل ری و لیگ قهرمانان نیز کنار رفته بود. والنسیا، خیرونا، رئال سوسیداد، آلمریا، رایو وایکانو و سویا رقبای باقی مانده بارسا تا پایان فصل هستند.

دیگر خبرها

  • ژاوی در بارسا ماندنی شد
  • «ژاوی» در بارسلونا ماندنی شد
  • فوری؛ ژاوی در بارسلونا می‌ماند
  • فوری: ژاوی در بارسلونا می‌ماند
  • ژاوی نمی‌خواهد بازنده و سرافکنده از بارسا برود
  • عصبانیت ژاوی پس از شکست 3-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید به روایت انیمیشن عمر مومنی / فیلم
  • زمان جلسه سرنوشت‌ساز ژاوی و بارسا مشخص شد
  • نظر ژاوی پس از باخت در ال‌کلاسیکو عوض شد؛ در بارسا می مانم!
  • ژاوی در یک قدمی تغییر نظر و ماندن در بارسلونا
  • دومین فصل بدون جام بارسلونا با ژاوی