Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:22:55 GMT

تحویل ۴۴ مدرسه روستایی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۲۲۳۲

تحویل ۴۴ مدرسه روستایی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری مهر، مرزبان نظری اظهار کرد: در پی وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری سال گذشته ۷۸ فضای آموزشی شامل ۲۵ فضای شهری و ۵۳ فضای روستایی با ۴۱۵ کلاس درس (۱۲۷ کلاس روستایی و ۲۸۸ کلاس شهری) آسیب دید، ولی خوشبختانه هیچکدام آوار نشدند.

نظری اظهار کرد: پس از وقوع زلزله، جهت ساماندهی موقت کلیه دانش آموزان تعداد ۴۵۷ کلاس درس پیش ساخته به مناطق زلزلهزده ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با اشاره به مشارکت خوب خیرین جهت ساخت فضاهای آموزشی آسیب دیده بر اثر زلزله، گفت: از تعداد ۷۸ فضای آموزشی آسیب دیده استان در جریان زلزله سال گذشته، ۴۴ مدرسه روستایی با ۹۶ کلاس درس مهرماه امسال تحویل شد و پنج مدرسه روستایی با ۱۵ کلاس درس نیز پنجم دی ماه(روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی) تحویل خواهد شد. همچنین عملیات اجرایی چهار مدرسه روستایی با ۱۳کلاس درس نیز تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

وی  در خصوص مدارس شهری آسیب دیده در زلزله نیز با بیان اینکه پروژه های شهری اکثرا بصورت سه طبقه و دارای زیر بنای حدود دو هزار مترمربع می باشد و عملیات اجرایی آنها زمان‌بر است، گفت: از ۲۵ مدرسه شهری آسیب دیده، یک مدرسه ۹ کلاسه شهری پنجم دی ماه امسال تحویل خواهد شد و مابقی مدارس نیز تا مهر ماه سال آینده تحویل می‌شوند.

به گفته نظری افزایش قیمت مصالح ، کمبود مصالح در مناطق، کمبود نیروی انسانی و حجم بالای ساخت وساز در مناطق زلزله زده، تا حدودی باعث کندی عملیات اجرایی این مدارس شده است. 

نظری با اشاره به جلب مشارکت خیرین به میزان بیش از ۹۰ میلیارد تومان جهت احداث مدارس در مناطق زلزله زده استان از جمله بنیاد برکت، بانک ها،‌ اتاق بازرگانی، خیرین حقیقی و حقوقی، اضافه کرد: تاکنون ساخت ۱۶۵ فضای آموزشی با ۷۳۳ کلاس درس توسط خیرین تعهد و عملیات اجرایی آنها شروع شده است.

نظری گفت:  پنجم دی ماه امسال از خیرین مدرسه ساز که ساخت مدارس آسیب دیده از زلزله را تعهد کرده اند تجلیل خواهد شد و در همین روز شاهد اتمام کار ساخت ۶۸ فضای آموزشی با ۲۰۱ کلاس درس از مجموع ۱۶۵ فضای آموزشی در دست اجرا خواهیم بود.

 تعمیر و مرمت یازده باب مدرسه در شهرستان سرپل ذهاب و سه باب مدرسه در شهرستان ثلاث باباجانی که در زلزله خسارت جزیی به آن ها وارد شده بود، ارسال ۳۰۰دستگاه کولر آبی پایه دار جهت استفاده در مدارس پیش ساخته، ارسال ۴۰ هزار بسته لوازم التحریر و ۵۰۰ کوله پشتی و ... از دیگر اقدامات مجموعه نوسازی مدارس استان کرمانشاه در پی زلزله سال گذشته بود که مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه به آنها اشاره کرد. 

کد خبر 4456525 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: زلزله کرمانشاه ۹۶ سازمان نوسازی مدارس وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران نیروی انتظامی شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران پلیس راهور شهردار تهران یوم الله 13 آبان سید محمد بطحایی اربعین 97 سازمان تامین اجتماعی محسن هاشمی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سازمان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۲۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

بهنام نیک‌نژاد؛ درباره ابلاغ آیین‌نامه جدید مدارس غیردولتی و ساماندهی وضعیت شهریه این مدارس اظهار کرد: طبق این قانون سامانه نظارت بر مدارس غیردولتی با هدف شفاف سازی ایجاد می‌شود البته این در گذشته ایجاد شده بود اما چون پشتوانه قانونی نداشت، عمدتاً مورد اعتراض مدارس قرار می‌گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که سازمان مدارس غیردولتی چگونه در سامانه نظارت بر وضعیت مدارس میزان شهریه دریافتی، تعداد کارکنان و وضعیت فضای آموزشی را نظارت می‌کند؟ عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش مکلف است حداقل ۶ ماه بعد از ابلاغ قانون، سامانه الکترونیکی مدیریت، نظارت و ارزیابی مدارس و مراکز غیردولتی را ایجاد کند و تمام اطلاعات از جمله آمار کارکنان و دانش‌آموزان مدارس غیردولتی، فضا و نوع مالکیت، تجهیزات آموزشی، مجوزهای تأسیس و راه اندازی، شاخص‌های ارزیابی، میزان شهریه دریافتی، درآمد و هزینه‌ها را ثبت کند.

امکان نظارت مجلس

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در گذشته مدارس برای اعلام درآمد و هزینه‌ها همراهی نمی‌کردند، افزود: مجلس و سازمان مدارس غیردولتی به عنوان ناظر می‌تواند سامانه نظارت را رصد کنند؛ در گذشته معلمان مدارس غیردولتی همواره اعتراض داشتند که حقوق آن ها اندک است هم‌اکنون سامانه نظارت می‌تواند درباره شفاف‌سازی مبالغ پرداختی به کارکنان مدارس شفافیت ایجاد کند.

وی ادامه داد: امکان ارزیابی و رصد سامانه شفافیت برای مدیران آموزش و پرورش و اعضای کمیسیون آموزش مجلس فراهم است همچنین اولیای دانش‌آموزان مدرسه می‌توانند به اطلاعات مربوط به فضا، نوع مالکیت، تجهیزات آموزشی، شاخص‌های ارزیابی و میزان شهریه دریافتی دسترسی داشته باشند، دریافت این اطلاعات جامع می‌تواند به اجرای رتبه‌بندی مدارس غیردولتی کمک کند.

نیک‌نژاد بیان کرد: والدین نسبت به شهریه بالای مدارس غیردولتی معترض هستند از سوی دیگر مؤسسان می‌گویند که چرا شهریه مدرسه را پایین تعیین می‌کنید، در گذشته چون نمی‌توانستیم اطلاعات مربوط به درآمد و هزینه مدارس را به صورت سامانه‌ای و آنلاین مشاهده کنیم در نهایت شهریه برخی مدارس بسیار زیاد و برخی پایین می‌شد.

حساب‌های مختلف مدارس باید ساماندهی شود

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه باید به وضعیت مدارس غیردولتی نظم داد، افزود: حساب‌های مختلف مدارس باید ساماندهی شوند و شفاف‌سازی به نفع مؤسسان و مردم است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان برداشت شهریه دریافتی اضافه از حساب مدرسه وجود دارد، بیان کرد: طبق قانون جدید امکان جریمه نقدی مؤسس تا ۱۰۰ درصد شهریه ابلاغی کل دانش‌آموزان مدرسه در همان سال متناسب با مبلغ تخلف مالی وجود دارد، در گذشته جریمه نقدی وجود نداشت.

برگرداندن شهریه به مردم و جریمه مدارس

نیک‌نژاد ادامه داد: به مدرسه‌ای که بیشتر از شهریه مصوب دریافت کند فرصت می‌دهیم شهریه اضافه را به خانواده‌ها بازگرداند و بعد از آن برای مدرسه جریمه تعیین می‌کنیم روند کار بدین صورت است، وقتی در استان رأی صادر شد که مؤسس مدرسه باید جریمه پرداخت کند ۲۰ روز فرصت برای اعتراض دارد پس از آن پرونده در شورای سیاست‌گذاری و نظارت بر مدارس غیردولتی بررسی می‌شود، وقتی آن ها جریمه مدرسه را تایید کردند، قطعیت یافته و از مدرسه دریافت می‌شود.

وی افزود: جریمه نقدی به حساب درآمدهای عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و به طور کامل در اختیار صندوق حمایت از مدارس غیردولتی قرار می‌گیرد تا در راستای ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی و پرورشی در مدارس غیردولتی مناطق محروم هزینه شود.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: شهریه باید به حساب مدرسه واریز بشود و پس از در پایان سال تحصیلی اگر مبلغی باقی ماند، مؤسس می‌تواند به عنوان سود برداشت کند.

ساماندهی ساعت کار و بیمه معلمان

نیک‌نژاد درباره ساماندهی حقوق و بیمه معلمان مدارس غیردولتی عنوان کرد: در قانون جدید آمده است، ساعات فعالیت تمام وقت معلمان و کارکنان آموزشی غیر رسمی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی شامل برنامه درسی ملی و فوق برنامه درسی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و آمادگی برای حضور در کلاس درس، ۳۰ ساعت در هفته و ساعات کار مدیران، معاونان و کارکنان اداری دفتری و خدماتی این مدارس و مراکز ۳۶ ساعت در هفته با احتساب حضور در جلسات و شوراهای آموزشی، پرورشی و اداری مدرسه تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: در گذشته قانون کار مبنا بود و با استناد به آن معلمان مدارس غیردولتی برای دریافت حقوق و بیمه کامل باید ۴۴ ساعت در هفته تدریس می‌کردند اما اکنون در قانون جدید ساعت تمام وقت معلمان ۳۰ ساعت است و مؤسسان مدارس غیردولتی و مهدکودک‌ها باید با رعایت این موضوع کارکنان خود را بیمه کنند و امکان رصد به صورت آنلاین برای سازمان مدارس غیردولتی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف