Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جشنواره دوسالانه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و تربیتی که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره ساماندهی کتب کمک درسی اظهار کرد: دستورالعملی دیروز ارسال شد که بر اساس آن همکارانی که در زمینه برگزاری آزمون‌ها و کتاب‌های کمک درسی می‌توانستند ورود کنند، منع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر این اساس مولفان کتاب‌های درسی که کتاب‌های کمک درسی می‌نوشتند، روسای آموزش و پرورش و گروه‌های آموزشی در ادارات از ورود به حوزه تالیف کتب کمک درسی، فروش و بازاریابی این کتب منع شدند.

بطحایی اضافه کرد: در بخش برگزاری آزمون‌ها و کلاس‌های کمک آموزشی یک مشکل حقوقی وجود داشت که در حال برطرف کردن هستیم زیرا برخی موسسات از گذشته مجوز دریافت کردند و بر اساس آن برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری انجام دادند.

وزیر آموزش و پرورش درباره اخذ هزینه‌های اجباری در مدارس هیات امنایی گفت: در مدارس هیات امنایی، کمکی که از اولیا گرفته می‌شود صرفاً برای فعالیت‌های فوق برنامه و خدماتی است که در اساسنامه مدارس هیات امنایی پیش‌‌بینی شده است.

وی افزود: با تصویب هیات امنا هزینه‌هایی که پیش‌بینی می‌شود باید پرداخت شود منتها این موضوع را نفی نمی‌کنم که گزارش‌هایی به بنده رسیده است؛ واقعا بعضی هزینه‌هایی که در برخی مدارس اخذ می‌شود در این شرایط سخت اقتصادی ضرورتی ندارد یعنی ما می‌توانیم این هزینه‌ها را حذف کنیم و به اولیای دانش‌آموزان فشار نیاوریم ولو اینکه با تصویب هیات امنا باشد زیرا این اجحافی در حق اولیای دانش‌آموزان است.

بطحایی ادامه داد: بازرسانی که در تابستان برای نظارت بر ثبت‌نام دانش‌آموزان پیش‌بینی شده بود همچنان به کارشان ادامه می‌دهند؛ ما اولویت اول را مدارس هیات امنایی گذاشتیم و از همه همکارانم می‌خواهم هزینه‌هایی که بابت فعالیت‌های مدرسه از والدین دانش‌‌آموزان گرفته می‌شود با اولویت‌هایی باشد یعنی هم ضروری باشد و هم خانواده‌ها ناراضی نباشند. زیرا اگر خانواده‌ها ناراضی باشند حتما آثار تربیتی خوبی به جا نمی‌گذارد.

وی تصریح کرد: اگر مدارس هیات امنایی تخلفی را مرتکب شوند که جبران نشود، مدرسه آنها به مدرسه دولتی تبدیل می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۲۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی یک اثر از ملایر به جمع ۱۲ تئاتر برتر دانش آموزان کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ کارشناس فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در اجرای این طرح ۵۰۰ تئاتر درسی در مدارس ابتدایی استان تهیه شد که ۲۲ اثر آن به مرحله استانی راه پیدا کرد و از بین آثار برتر استانی نمایش خرید اینترنتی دانش آموزان ملایری با مربیگری کتایون کارگر بین ۱۲ نمایش برتر کشوری قرار گرفت.

فرزاد لباسی افزود: استفاده از ابزار‌ها و هنر برای تفهیم درس‌ها در آموزش و پرورش مورد توجه است و از سال‌های آینده این روند آموزشی در سایر پایه‌های تحصیلی اجرا خواهد شد.

طرح تئاتر درسی همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • راهیابی یک اثر از ملایر به جمع ۱۲ تئاتر برتر دانش آموزان کشور
  • مدارس در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرند
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود
  • بزرگ‌ترین عملیات تبیین با ۵۰ هزار گروه جهادی