Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته ملی المپیک ایران گفت: توسعه یک جامعه تا حد زیادی به ورزش بستگی دارد و خوشبختانه آموزش و پرورش ایران در مسیر درستی قرار دارد.

به گزارش ایسنا، رضا صالحی‌امیری در مراسم پنجمین المپیاد فرهنگی-ورزشی درون مدرسه‌ای استان البرز که امروز دوشنبه ۲۱ آبان با حضور رئیس کمیته ملی المپیک آغاز شد، گفت: باید این موقعیت‌ها را قدر دانست و جای خوشحالی است که فرزندان ما در دنیای امروز می‌توانند این همه موفقیت کسب کنند و این موقعیت‌ها هم برای ما و هم برای خودشان باعث افتخار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت: ورزش حرکت مهمی است که اکنون آموزش و پرورش تلاش می‌کند این کار را به نحو احسن انجام دهد.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: توسعه یک جامعه تا حد زیادی به ورزش بستگی دارد، اگر این امر محقق نشود ما نمی‌توانیم از نظر بهداشت و سلامت به حد بالایی از توسعه دست یابیم.

صالحی امیری ادامه داد: هیچ کشوری بدون آموزش و پرورش به توسعه دست نیافت، برای مثال کشور ژاپن که با رسیدگی به آموزش و پرورش خود توانست به سطح بالایی از نظر علمی برسد ؛ در واقع می‌توان گفت آموزش و پرورش مقدمه رسیدن به یک کشور توسعه یافته است.

وی افزود: در ایران آموزش و پرورش در مسیر درستی قرار گرفته و تمام تلاش ما این است که روز به روز وضعیت آن بهتر از پیش شود.

در ادامه این مراسم مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز آنچه برای ما حائز اهمیت و ارزش است چیزی جز ورزش نیست پس بر ما لازم است به ورزش نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

حمیدی افزود: امروز در مدارس می‌توان معنای المپیک را پیدا کرد و چه خوب است بتوانیم مظاهر اخلاقی و ارزشی را نیز به آینده‌سازان این مرز و بوم در همین حال بتوانیم نهادینه کنیم.

وی ادامه داد: المپیاد درون مدرسه‌ای، ورزش صبحگاهی و ...همه برای داشتن جسمی سالم است زیرا با تحقق این موضوع فرزندان ما می‌توانند شاداب و به دور از هرگونه مشکلات جسمی و فکری باشند.

حمیدی همچنین با بیان اینکه سواد حرکتی باید در دوران طفولیت درون کودک شکل بگیرد تا کودک بتواند حرکت را درک کند گفت: اگر دانش آموزان فعال داشته باشیم، مدرسه‌ای شاد داریم و با داشتن مدرسه‌ای شاد جامعه‌ای سالم را می‌توانیم پیش بینی کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: باید تا حد امکان سعی کنیم ورزش همگانی را جدی بگیریم زیرا تمامی این موارد را می‌توانیم با ورزش محقق سازیم.

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز هم در این مراسم اهمیت ورزش در مدارس به خصوص در سن کودکی را یادآور شد و ورزش همگانی را از جمله مسائل مهمی دانست که باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

قاسمی در ادامه افزود : ساعات تربیت بدنی از جمله ساعات مهمی هستند که در هر مدرسه‌ای باید برای آن ارزش ویژه‌ای قائل شد به عبارتی می‌توان گفت ساعات تربیت بدنی پایه و اساس دیگر دروس هستند و هرچه سعی شود ورزش در مدارس یا همان ورزش همگانی به درستی انجام شود در واقع ما توانسته‌ایم بستر مناسبی ایجاد کنیم تا دختران ما جسم سالمی داشته باشند این امر خود باعث می‌شود تا ما در سال‌های بعد مادران بانشاط و سالمی داشته باشیم و کشوری که دختران و مادران سالم و با نشاط داشته باشد قطعاً می‌تواند نسلی پویا و فعال داشته باشد .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیدرضا صالحی امیری منطقه البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۲۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرشید قاسمی در آیین افتتاحیه مدرسه خیرساز عبدالوهاب رستگاری، گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع و زیربنای هزار و ۴۰۰ متر مربع ساخته شده و دارای ۹ کلاس درس، چهار اتاق اداری، آزمایشگاه، نمازخانه، کتابخانه و زمین چمن است. وی افزود: این مدرسه ۹ کلاسه با معماری جدید و با صرف ۲۱۰ میلیارد ریال ساخته شده و زمین آن را آموزش و پرورش تأمین کرده است.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد:  علیرضا رستگاری ۱۳۰ میلیارد ریال و اداره کل نوسازی استان برای تجهیزات آموزشگاه، ۸۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.
خیر سازنده مدرسه عبدالوهاب رستگاری شیراز در آیین افتتاحیه این آموزشگاه گفت: با استفاده از ایده‌های نوین مدرسه ای در این پروژه تلاش کردیم تا با ساخت ساختمانی متفاوت و جدید، فضایی دلپذیر برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود.
علیرضا رستگاری افزود: راهروهای بزرگ و  پنجره‌های دوجداره با هدف جلوگیری از آلودگی صوتی و استفاده از نمایی جدید در دیوارهای ساختمان از شاخصه‌های این پروژه عمرانی است.

دیگر خبرها

  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت ما نباشند، پای روایت دشمن می‌نشینند»
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح های عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی