Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نیکنام حسین پور سرپرست خانه کتاب با اشاره به ضرورت تبلیغ کتاب گفت: تبلیغ کتاب و کتابخوانی بسیار سخت و دشوار شده است ولی ما باید به این تبلیغات ادامه دهیم و با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر، حال خوشی را برای مردم رقم بزنیم باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌ صدا و سیما برای این منظور استفاده شود و  دیگر نهادها هم بتوانند به اندازه و یکسان از برنامه‌های صدا و سیما استفاده کنند و کتاب و کتابخوانی را ترویج دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از ضرورت مستندسازی فعالیت‌های هفته کتاب سخن گفت و عنوان کرد: سازمان‌ها و نهادها می‌توانند مستندها و گزارش‌های فعالیت‌های خود در هفته کتاب را برای ستاد ارسال کنند تا مستندی از فعالیت‌ تمامی سازمان‌ها به طور یکسان به مخاطب نمایش داده شود که البته تلاش می کنیم تا این مستند در پایان هفته کتاب به نمایش درآید.

حسین پور با ابراز خرسندی از همکاری نهادها و سازمان‌ها در برنامه‌های هفته کتاب گفت: امیدوارم دبیرخانه دائمی هفته کتاب هر چه سریع‌تر تشکیل شود تا معضلات و مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی را گردآوری و در جهت بر طرف کردن آن‌ها اقدام کنیم. همچنین اولین فرصت بعد از هفته کتاب را به جلسه آسیب‌شناسی فعالیت‌ها در هفته کتاب اختصاص می‌دهیم و عقیده ما این است که در هر ماه یک جلسه برگزار کنیم و بالاترین مسئولان هم در این جلسات حضور پیدا کنند تا بتوانیم برنامه‌هایی را در تمام طول سال برای حوزه کتاب داشته باشیم.

 حسینی پور با تاکید بر توجه به پدیدآورندگان آثار بیان کرد: ما باید به کتاب توجه کنیم ولی نه به این صورت که از خالق اثر و پدید آورنده کتاب غافل شویم باید علاوه بر کمک‌های مادی از لحاظ روحی و معنوی هم به آن‌ها انگیزه بدهیم.

وی ادامه داد: برای برنامه تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل(ره) حضور کتابداران بسیار مهم است ولی امیدوارم اعضای شورای سیاستگذاری بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نیز حضور پررنگ‌تری در این مراسم داشته باشند .

دبیر بیست و ششمین دوره هفته کتاب در پایان سخنانش گفت: من از تمامی نهادها و سازمان‌ها می‌خواهم که با تمام قدرت به یاری هفته کتاب بیایند و بتوانند هفته کتاب پر نشاط و شادی را برای مردم رقم بزنند.

ذائقه مخاطب،‌ موضوع اصلی در کتابخوان کردن مردم است

در ادامه این مراسم محمدجواد مرادی‌نیامدیر دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی در خصوص معضل اساسی حوزه کتاب گفت: مهم‌ترین معضل اساسی در حوزه کتاب پایین بودن سرانه مطالعه است. نشان دادن فقر اقتصادی به عنوان پایین بودن سرانه و عدم استقبال، آدرس غلطی است که برای عامل اصلی معضل حوزه کتاب اشاره می‌کنند چرا که بسیاری از ناشران معتقدند در این شرایط بد اقتصادی نه تنها میزان فروش کتاب توسط ناشران کمتر نمی‌شود بلکه بسیار هم بالا است و علت اصلی این مشکل در جای دیگری است که باید برطرف شود.

وی ادامه داد: متاسفانه به نیاز و موضوع مورد علاقه مخاطب در کشور ما توجه نشده است ولی در بسیاری از کشورها قبل از تولید کتاب ابتدا نیازسنجی می‌شود و بعد بر اساس ذائقه مخاطب محصول ارائه می‌شود. در ایران به طور جدی نیاز و علاقه مخاطب مد نظر نیست و موضوعات مورد نیاز بررسی نمی‌شود یعنی نیاز و ذائقه مخاطب در تولید کتاب کاملاً بی اثر است.

مرادی‌نیا با تاکید بر ضرورت حمایت از نویسندگان ایرانی گفت: ما باید به نویسندگان بزرگمان افتخار کرده و به آنها توجه کنیم. البته آقای حسینی‌پور اقدامات را در این باره انجام داده‌اند که بسیار خوب بوده ولی کافی نیست.

وی ادامه داد: در حوزه کتاب به ناشر بسیار بها داده می‌شود که اگر نصف این توجه‌ها به سایر عوامل تولید کتاب شود،‌ وضعیت بسیار مناسب‌تری داشتیم. باید به نویسندگان کتاب نیز بها داده شود و البته نه به طور شخصی بلکه به طور سیستماتیک باید این اتفاق بیفتد.
مدیر دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی با تاکید بر پیگیری موضوع قاچاق کتاب گفت: نویسندگان و ناشران بر این موضوع بسیار تأکید می‌کنند و نگران این موضوع هستند. قاچاق کتاب در دو مورد صورت می‌گیرد. یکی کتاب‌های پرفروش نویسندگان و دیگری کتاب‌هایی است که از ریشه و بن بی‌مجوز هستند.

وی ادامه داد: کارگروهی برای مبارزه با قاچاق کتاب تشکیل شد که شش عملیات بزرگ را انجام داد و در این راه انبارهایی از صدها جلد عناوین مختلف کتاب کشف شد که به نوبه خود ضربه بزرگی به بدنه نشر کشور وارد می‌کرد.

در ادامه این نشست علاوه بر اعلام برنامه‌ها برخی از سازمان‌ها و نهادها نظرات و برنامه‌هایی را در خصوص بحث قاچاق کتاب، حقوق نشر، و بحث بازبینی آئین‌نامه‌ هفته کتاب و برگزاری دبیرخانه ثابت هفته کتاب اعلام کردند.

در سومین نشست شورای اجرایی بیست و ششمین دوره هفته کتاب که با حضور دبیر هفته کتاب برگزار شد محمدجواد دژم نماینده سازمان زندان‌ها و اقدامات تربیتی،‌ سید عباس حسینی نیک نماینده انجمن ناشران دانشگاهی،‌ ایرج استاد علینقی رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران،‌ سکینه خاتون مهدیانپور مشاور معاونت توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور،‌ سودابه امینی نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،‌ پروانه تقی پور؛‌ نماینده وزارت کار،‌ تعاون و رفاه اجتماعی،‌ طیبه شهمیرزادی نماینده سازمان تحقیقات،‌ آموزش و ترویج کشاورزی‌، جواد زاهدی نماینده ستاد عالی کانون‌های فرهنگی،‌ هنری مساجد کشور،‌ عبدالرضا گرشاسبی نماینده دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی،‌ هستی حسینی نماینده انجمن صنفی مترجمان،‌ زهرا مظفر نماینده وزارت آموزش و پرورش،‌ مهناز مقدسی انجمن صنفی ویراستاران،‌ محمدرضا موسوی نماینده سازمان تامین اجتماعی،‌ ایمان کرد نماینده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،‌ منصور شادکام قائم مقام انجمن نابینایان،‌ ناصر جداری نماینده انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان،‌ محمد مهدی بیگلری نماینده جمعیت هلال احمر،‌ فریبا سلیمانی نماینده خانه هنرمندان ایران حضور داشتند.

گفتنی است؛بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۴ آبان تا ۱ آذرماه با مشارکت بیش از ۶۰ نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات بازارنشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۳۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است

نائب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: به دلیل حساسیت‌های هفته‌های پایانی لیگ برتر کارگروهی تشکیل شده است تا مسابقات آتی را از همه جهات به دقت نظارت و بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی محمد نبی در پاسخ به اینکه فدراسیون فوتبال برای مدیریت حساسیت هفته‌های پایانی لیگ برتر چه تدبیری اندیشیده است، اظهار کرد: ۲۴ هفته از رقابت‌های لیگ امسال را پشت سر گذاشتیم و به هفته‌های پایانی نزدیک می‌شویم. در بالای جدول رقابت سختی بین استقلال و پرسپولیس وجود دارد. به دلیل همین حساسیت‌ها، جلساتی را در فدراسیون برگزار کردیم که طی آن کارگروهی تعیین شد تا همه مسابقات هفته‌های پایانی را با دقت نظارت و بررسی کند و مشکلی ایجاد نشود.

وی افزود: این کارگروه از همه جهات مسابقات هفته‌های پایانی را نظارت خواهد کرد و تمام بازی‌ها به دقت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. تیم‌ها در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

نائب رئیس فدراسیون فوتبال درباره واگذاری تیم‌های بزرگ پایتخت اضافه کرد: بخش خصوصی با مطالعه و تجزیه و تحلیل خاص خود وارد عرصه ورزش می‌شود و همه موارد و شرایط را پیش از ورود، ارزیابی کرده است چراکه باید به اهدافش برسد. یکی از این موارد نرخ بازگشت سرمایه است که باید روی آن حساب کرد. از سوی دیگر بحث درآمد پایدار هم مطرح است که این موارد می‌تواند به توسعه فوتبال کمک کند و نتایج آن را در استقلال و پرسپولیس خواهیم دید.

به گزارش ایمنا، آئین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی دیروز با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، سیدمحمدشروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی، مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و نمایندگان مالکان جدید سرخابی‌ها برگزار شد.

بر این اساس در این جلسه مشخص شد که ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (پنج درصد)، رفاه (پنج درصد) و اقتصاد نوین (پنج درصد) انتقال پیدا کرد.

استقلال تهران هم‌اکنون با ۵۳ امتیاز در رده نخست قرار دارد و پرسپولیس با یک اختلاف امتیاز در جایگاه دوم لیگ برتر جای گرفته است.

منبع: ایرنا کد خبر 747834

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ
  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • دومین اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان برگزار می‌شود
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • برنامه های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی قرآن تشریح می شود