Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-18@02:33:11 GMT

مصرف ماهی و روغن ماهی خطر حمله قلبی را کاهش می دهد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۳۱۱۹

مصرف ماهی و روغن ماهی خطر حمله قلبی را کاهش می دهد

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،    نتایج دو مطالعه نشان می دهد فواید اسیدهای چرب امگا۳ برای قلب هم در افراد سالم و هم در افراد دارای مشکلات افزایش دهنده ریسک حمله قلبی، سکته، یا بیماری قلبی وجود دارد.محققان در آزمایش VITAL (ویتامین D و امگا۳) دریافتند افراد سالمی که مکمل روغن ماهی مصرف می کردند کمتر دچار حمله قلبی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین یافته ها نشان داد شکل تصفیه شده اسیدچرب امگا۳ موجب کاهش ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی، حمله قلبی یا سکته در افراد دچار تصلب شریان یا سایر فاکتورهای پرخطر قلبی شد.دکتر «جوآن منسون»، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان زنان و بریگام بوستون، در این باره می گوید: «نتایج دو مطالعه به خوبی اثبات می کند که اسیدهای چرب امگا۳ موجود در ماهی های نظیر سالمون، ساردینز یا تون می تواند تاثیر سودمندی بر روی سلامت قلب داشته باشد.»

 

وی در ادامه تاکید می کند: «ما توصیه نمی کنیم که همه مردم جهان شروع به مصرف مکمل های روغن ماهی کنند. بلکه بهترین راه دریافت اسیدچرب امگا۳ مصرف ماهی بیشتر است. اما اگر افرادی ماهی نمی خورند طبیعتاً باید از فواید مکمل های روغن ماهی بهره گیرند. البته بهتر است قبل از آن با پزشک شان مشورت نمایند.»

 

محققان در آزمایشات خود دریافتند مصرف مکمل روغن ماهی ریسک حمله قلبی را در طول ۵ سال مطالعه تا ۲۸ درصد کاهش داد، اما تاثیری بر ریسک سکته یا ابتلا به سرطان در افراد نداشت.همچنین مصرف ماهی ریسک بروز مشکلات حاد قلبی-عروقی را تا ۱۹ درصد و ریسک حمله قلبی را تا ۴۰ درصد کاهش داد.

 

مهر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوناگون حمله قلبی سکته بیمار جام نیوز سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقان و مخالفان نوشیدن قهوه چه می‌گویند؟

ایتنا - در حالی که بسیاری از مردم جهان قهوه را بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی خود می‌دانند، گروه‌های دیگری نسبت به مصرف قهوه و تأثیرات کافئین بر سلامت خود نگران هستند.
طبق مطالعه‌ای که در سال 2023 توسط انجمن ملی قهوه آمریکا انجام شد، 63 درصد آمریکایی‌ها روزانه قهوه می‌نوشند که این رقم بیشتر از هر نوشیدنی دیگر به جز آب است. در همان سال، قهوه در بریتانیا محبوب‌تر از چای شد، به طوری که بر اساس آمارهای انجمن قهوه بریتانیا، این کشور روزانه حدود 98 میلیون فنجان قهوه مصرف می‌کند.

اما در سوی مقابل، بسیاری از افراد نسبت به میزان قهوه‌ای که مصرف می‌کنند احساس راحتی ندارند و این موضوع توسط شرکت‌هایی مانند «MudWtr» که نوشیدنی‌های مبتنی بر قارچ تولید می‌کنند، برای معرفی محصولات خود به عنوان جایگزین «سالم‌تر» برای فنجان قهوه عادی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

کارشناسان می گویند مصرف زیاد قهوه می تواند فشار خون را افزایش دهد.

علاوه بر این، برخی از افراد ممکن است نسبت به سایرین نسبت به اثرات کافئین حساس تر باشند.

به گفته متخصصان، اثر محرک قهوه می تواند در افراد حساس باعث اضطراب شود و خواب را مختل کند.

 
دکتر Kera Nyemb-Diop، متخصص تغذیه، محقق غذا و مربی تغذیه می گوید: برای کاهش اثرات مخرب آن بر خواب، کارشناسان توصیه می کنند مصرف کافئین را به قبل از ساعت 5 بعد از ظهر محدود کنید.

با این حال، کارشناسان درباره میزان مناسب مصرف قهوه و اینکه آیا باید تلاش کنیم آن را کاهش دهیم، توضیحات مفیدی ارائه داده‌اند.

برخی فواید سلامتی نوشیدن قهوه از جمله کاهش خطر بیماری‌های قلبی، برخی انواع سرطان و برخی اختلالات عصبی، متابولیکی و کبدی مطرح شده است.

همچنین مصرف معتدل قهوه (2 تا 3 فنجان در روز) برای بیشتر افراد بالغ ایمن است. اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند آثار منفی همچون اضطراب و افزایش ضربان قلب داشته باشد. در نهایت میزان مصرف ایده‌آل قهوه برای هر فرد متفاوت است و به حساسیت فردی نسبت به کافئین بستگی دارد.

دیگر خبرها

  • این میوه از صدتا کدئین بهتر است
  • اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • موافقان و مخالفان نوشیدن قهوه چه می‌گویند؟
  • چهار دلیل که مانع از کاهش وزن می‌شود
  • کدام ویتامین باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس میشود؟
  • قهوه خور‌ها بخوانند
  • ماهی را این‌گونه درست کنید تا همه عاشقش شوند؛ حتی آن‌ها که از ماهی بدشان می‌آید!
  • قهوه خورها بخوانند
  • کالج قلب و عروق آمریکا؛ اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی