Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار می‌‏شود.

به گزارش آستان نیوز، وی افزود: ویژه برنامه شب شهادت یازدهمین امام شیعیان، امام حسن عسکری(ع) پنج‌شنبه ۲۴ آبان‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین الله در رواق امام خمینی(ره) آغاز می شود و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی بیان کرد: در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در جمع زائران و مجاوران رضوی به بیان سیره و سخنان امام حسن عسکری(ع) خواهد پرداخت و در ادامه مداحان خاندان عصمت و طهارت به مرثیه سرایی و سینه زنی می‏‌پردازند.

وی ادامه داد: ویژه برنامه روز شهادت این امام مظلوم نیز با اقامه نماز جمعه و روضه خوانی در رواق امام خمینی(ره) همراه با پخش صوت در اماکن متبرکه رضوی برگزار می‌‏شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: برگزاری حلقه‌‏های معرفت، جوانه‌‏های معرفت، سخنرانی در مسجد گوهرشاد و همچنین برگزاری سخنرانی ویژه خواهران از دیگر برنامه‏‌های شب و روز شهادت امام حسن عسکری(ع) است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: شهادت امام حسن عسکری ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب‌های قدر

ایسنا/خراسان رضوی مراسم شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان با محوریت صحن پیامبر اعظم(ص) ساعت ۲۰ در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و نخستین شب قدر جمعه ۱۰ فروردین ماه با قرائت آیات قرآن توسط کبیر قلندرزاده قاری حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود و این با قرائت دعای جوشن کبیر توسط مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) علی برادران و مهدی سروری ادامه دارد.

سخنرانی  آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد و مرثیه سرایی امیر عارف از دیگر برنامه‌های شب قدر نوزدهم است.

در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان ضمن قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاسم مقدمی، دعای جوشن‌کبیر و مرثیه‌سرایی توسط حاج محمود کریمی قرائت خواهد شد و در ادامه ضمن بهره‌مندی زائران و مجاوران از بیانات حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، مراسم قرآن به سَر نیز اجرا می‌شود.

 ترتیل‌خوانی سوره‌های روم، دخان و عنکبوت از بخش‌های آغازین مراسم شب ۲۳ ماه رمضان است و جواد پناهی، رضا گلشاهی و جواد سلیمانی از قاریان این مراسم هستند.

دعای روح بخش جوشن کبیر با نوای سید مصطفی الموسوی قرائت می‌شود و مرثیه‌سرایی و عزاداری از دیگر برنامه‌هایی است که توسط مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حاج احمد واعظی اجرا می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، سخنرانی و مراسم قرآن به سَر شب ۲۳ ماه مبارک رمضان را حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود عالی و جعفر ملائکه بر عهده دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • اعلام زمان و مکان برگزاری ویژه برنامه شب های قدر در اردبیل
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • برگزاری ضیافت افطاری ویژه ایتام در هویزه
  • اعلام برنامه‌های حرم امام رضا(ع) ویژه شبهای قدر
  • جزییات ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شبهای قدر
  • جزئیات ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شبهای قدر
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب‌های قدر
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر
  • برگزاری جشن فرشته‌های روزه اولی اراک