Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی عمرانی در مراسم پایانی نخستین دوره­ رقابت‌های علمی کنز گفت: جایزه مصطفی (ص) هر دو سال یکبار همزمان با هفته وحدت به برگزیدگان علمی جهان اسلامی اعطا می‌شود.

رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی با بیان اینکه شبکه سازی نخبگان علمی جهان اسلام از اهداف بنیاد مصطفی (ص) است، افزود: ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ بنیاد علمی در جهان فعالند که ۳۰۰ جایزه علمی به منظور تدوین برنامه‌های جایزه مصطفی (ص) مطالعه شده است و ۶ جایزه همچون جایزه نوبل به صورت کامل و با حضور کارشناسان بررسی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمرانی گفت: ارائه تسهیلات به منظور توسعه علم و فناوری از جمله فعالیت‌های این بنیادهاست.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مصطفی (ص) به صورت غیردولتی و با استفاده از سرمایه گذاری نیکوکاران و واقفان اداره می‌شود، افزود: علاوه بر اعطای جایزه به برگزیدگان علمی فعالیت‌های جانبی دیگری نیز به منظور گسترش گفتمان علمی در جامعه نیز در بنیاد مصطفی (ص) اجرا می‌شود.

وی گفت: برگزاری موزه‌ای با همکاری هنرمندان به منظور ارائه آثاری با محوریت پیامبر اعظم (ص) و با موضوع‌های علمی فعال شده است.

عمرانی افزود: نخستین آثار هنری رارسام عرب زاده به این موزه آورد و دیگر هنرمندان نیز همچون استاد دماوندی با این موزه همکاری کردند.

رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی گفت: تمام آثار به نمایش در آمده در این موزه با محوریت حضرت مصطفی (ص) و گفتمان علم و فرهنگ به منظور گسترش و توسعه آن ارائه می‌شود.

وی افزود: رویکرد رسانه‌ای به منظور توجه رسانه به حوزه علم و فناوری و گسترش آن با زبان ساده در جامعه است.

رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی (ص) گفت: برگزاری مسابقه دانش آموزی نور به منظور استعدادیابی در بین دانش آموزان سومین دوره را شاهد است که به منظور توانمندی دانش آموزان به منظور خلاقیت و نوآوری علمی برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقه کنز نیز در حوزه دانشجویی و جوانان با رویکرد حل مسائل و موضوعات کشور‌های جهان اسلام برگزار می‌شود.

عمرانی گفت: ارائه فرصت‌های مطالعاتی به منظور همکاری پژوهشگران جوان با برگزیدگان نخبه جایزه مصطفی در طرح‌های پژوهشی از دیگر برنامه‌های بنیاد مصطفی (ص) است که تاکنون ۸۰۰ تقاضا از سوی دانشمندان جوان از کشور‌های اسلامی داشته است.

رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی افزود: همکاری با بنیاد ملی نخبگان و همچنین موسسات مرتبط با این موضوع در هر یک از کشور‌های اسلامی به منظور مسائل مورد نیاز کشور‌های اسلامی برنامه ریزی می‌شود.

وی گفت: برگزاری ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها و موسسات علمی به منظور سرمایه گذاری و استفاده از دستاورد‌های علمی در صنعت جهان اسلام نیز از دیگر برنامه‌های بنیاد مصطفی (ص) است.

عمرانی افزود: تبادل علمی بین دانشمندان جهان اسلام در زمینه‌های آب، انرژی و سلامت از دیگر برنامه‌های جانبی این بنیاد است که به منظور همکاری‌های بیش از پیش علمی بین دانشمندان و هم افزایی در جهان اسلام صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تلاش بنیاد مصطفی توسعه علم فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت اجرای قانون بودجه کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  داود منظور در سفر به دامغان گفت : برای اولین بار بودجه ۱۴۰۳ دو مرحله‌ای است که بخش اول آن در اسفند ماه اعلام شد  و بخش دوم قانون بودجه که مربوط به جداول و توزیع آن بین دستگاه‌هاست در کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی و تا پایان اردیبهشت ماه ابلاغ می‌شود
داود منظور به افزایش حقوق ۲۰ درصد کارمندان دولت اشاره کرد و گفت تلاش دولت افزایش وضعیت معیشت کارکنان دولت است که بر اساس آن رفاه کارکنان را در پی خواهد داشت و تلاش می‌کنیم که تورم امسال کاهش پیدا کند و معیشت کارکنان بهبود یابد
وی گفت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۲، امسال پرداخت می‌شود و به همین منظور ۲۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری
  • آخرین وضعیت اجرای قانون بودجه کشور
  • «مصطفی مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • تولید نخستین آنتن ۶۰ گیگاهرتزی جهان/ مسیر توسعه «سیکس جی» هموار شد
  • راهیابی ۴۰ نفر به مرحله نهایی المپیاد دانش‌آموزی نانو
  • کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود
  • اردوغان بر لزوم مهار افسارگسیختگی رژیم صهیونیستی تاکید کرد