Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - راديو بين المللي فرانسه در گزارشي با اشاره به بازگشت تحريم هاي يکجانبه آمريکا عليه ايران، تاکيد کرد که تهران به راحتي قادر است اين تحريم ها را دور زده و آنها را بي اثر کند.

در اين گزارش آمده است: نخستين تحريم هاي آمريکا عليه ايران در ماه اگوست ( ارديبهشت) و دومين مرحله در 14 آبان اجرايي شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن روحاني رئيس جمهوري ايران با اين وجود اعلام کرد ما به فروش نفت خود ادامه خواهيم داد.
اکنون بسياري از کارشناسان و تحليلگران سياسي و اقتصادي اين پرسش را مطرح مي کنند که آيا روحاني مي تواند اين وعده خود را عملي کند؟
سامي بوخليفه خبرنگار بخش بين الملل راديو بين المللي فرانسه در اين باره مي گويد: قطعا همين گونه ( ادامه فروش نفت) است.
ايراني ها از طريق کانال هاي متعددي مي توانند چنين کاري انجام دهند. آنها در گذشته هم چنين کاري کرده اند. به طور قطع ايران مي تواند از طريق کانال هاي گوناگون به فروش نفت خود ادامه دهد.
در وهله نخست کانال هاي قانوني وجود دارد از اين منظر که آمريکا به هشت کشور براي خريد نفت از ايران معافيت داده که چين يکي از خريداران عمده نفت ايران در اين فهرست قرار دارد.
براي شش ماه آينده ايران مي تواند به صادارت نفتي خود به چين ادامه دهد.جنگي تجاري و اقتصادي ميان واشنگتن و پکن شکل گرفته است. بايد ديد آيا چين تسليم قوانين و تحريم هاي آمريکا خواهد شد؟
وي خاطر نشان کرد: ايران با روسيه هم روابط خوبي دارد اما مسکو نيز در بخش هاي ديگر با تحريم هاي آمريکا رو به روست و بايد ديد در چنين شرايطي چه تدابيري اتخاذ خواهد کرد.
مکانيسم ديگري مانند برنامه اروپا هم وجود دارد که مي تواند به ايران اجازه ادامه صادرات نفتي را بدهد.
به طور قطع ساز و کار اروپا هم اجازه صادرات نفتي ايران به يک کشور اروپايي مانند اسپانيا را خواهد داد و تهران از درآمد حاصل از فروش نفت، براي خريد مواد غذايي و مواد صنعتي استفاده مي کند.
وي خاطر نشان کرد: در واردات مواد اوليه نيز راه هاي زيادي براي دور زدن تحريم وجود دارد . ايران از طريق امارات عربي متحده و دوبي مواد اوليه مورد نياز خود را وارد کند.
دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا 18 ارديبهشت گذشته خروج آمريکا از برجام را اعلام کرد، اما بلافاصله انگليس، فرانسه، آلمان، چين و روسيه ديگر کشورهاي امضا کننده اين توافق ضمن محکوم کردن خروج واشنگتن، تأکيد کردند که به برجام پايبند مانده و از تجارت شرکت هايشان با ايران حمايت مي کنند.
ترامپ با حربه تروريسم اقتصادي و تحريم هاي يکجانبه غيرقانوني و فشار به جامعه جهاني، به دنبال ايجاد جنگ رواني و القاي انزواي ايران است اما تجربه ماه هاي اخير و همراهي نکردن جهان با آمريکا نشان داد که اين کشور هيچگاه به هدف خود دست نخواهد يافت.
تحريم هايي که آمريکا هفته گذشته به صورت يکجانبه عليه ملت ايران اعلام کرد، از مدت ها قبل شروع شده و جامعه جهاني با آنها همراهي نکرده؛ تا جائي که ترامپ مجبور شده از برخي از آنها عقب نشيني کند؛ او روز گذشته مجبور شد دست کم 8 کشور را از تحريم نفتي عليه ايران معاف کند که بيانگر شکست اين تحريم هاست.
شبس**اروپام**9041** 1917
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۳۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپادهای ایرانی تحریم کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد. 

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهادها و دیگر سخت افزارهای نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران