Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-20@03:46:48 GMT

تربیت دینی به مفهوم آموزش و پرورش دینی است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۴۰۰۹

تربیت دینی به مفهوم آموزش و پرورش دینی است

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، کارگاه آموزشی با عنوان «مسائل و نکات نوین تربیت دینی در مسیر پرورش فرزندان متعادل و موفق» عصر امروز، 21 آبان ماه در مؤسسه قرآنی عطر آیه‌های انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد.
در این کارگاه محسن کرمی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به اینکه تربیت دینی به مفهوم فراگیر آن به معنای آموزش و پرورش دینی است، گفت: این امر می‌تواند کلیدی‌ترین نقش را در توسعه معنوی و کمال یک جامعه دینی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: البته باید بدانیم هرگونه کاستی و کوتاهی در این امر موجب بروز اختلال و نابهنجاری جبران‌ ناپذیر در پرورش نسل نوین هر جامعه‌ای خواهد شد.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: برای اصلاح هر جامعه و پیشگیری آن جامعه از انحرافات اجتماعی لازم است تا فرایند تربیت در اندیشه دینی شناسایی شود.
کرمی تصریح کرد: باید فرایند تربیت در اندیشه دینی شناسایی شود و آغاز این امر در خانواده است و این پرورش از خانواده آغاز و گستره فراتری را دنبال می‌کند.
وی افزود: روش‌ها و راه‌کارهای تربیت دینی در چارچوب آن زمینه‌ساز فرایند تربیت دینی در خانواده است.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با طرح سؤال درخصوص عوامل عمده ضعف در کاستی تربیت دینی فرزندان، گفت: آسیب‌شناسی آموزش دینی به برخی از روش‌های درست برخورد با نوجوانان اشاره می‌کند.
کرمی در پایان این کارگاه به شیوه‌های رفتار برخی از والدین با کودکان و نوجوانان اشاره و آن را مورد نقد و بررسی قرار داد همچنین برخی راه‌کارها در مسیر موفقیت در این راستا ارائه شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمانشاه فعالیت های قرآنی تربیت دینی کرمی دانشگاه آزاد اسلامی کارگاه آموزشی استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ستاری فرد عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان ارومیه به اولویت‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مدرسه محل کشف استعداد دانش آموزان است، برای تحقق این مهم محتوا و کتاب‌های درسی کافی نیست لذا آموزش و مهارت آموزی یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز را در دستور کار و اولویت قرار دادیم.

وی گفت: برای سیر تحول در نظام آموزشی کشور، سه بعد نیروی انسانی، برنامه و محتوای مناسب و فضا و تجهیزات کافی باید مدنظر قرار گیرد، برنامه‌های مختلف باید در بخش‌های توانمندسازی معلمان و ایجاد بستر و زیر ساخت لازم برای تحقق این موضوع را هدف گذاری کرده‌ایم.

ستاری فرد ادامه داد: مدرسه اتاق عملیات برای تحقق ساحت‌های ٦ گانه تربیتی مورد اشاره در سند تحول بنیادی است، با کاهش هرچه بیشتر فاصله بین معلم و دانش آموز می‌توانیم در تربیت صحیح و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

در ادامه زورخانه دانش آموزی مدرسه شهید مدنی ارومیه با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

کد خبر 6081541

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • این افراد معلم می‌شوند
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • بازديد معاون تربيت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش از طرح مهارت آموزى شنا
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است