Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@18:39:14 GMT

به صدا در آمدن زنگ وقف در مدرسه آیت‌الله بهجت

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۴۱۰۴

به صدا در آمدن زنگ وقف در مدرسه آیت‌الله بهجت

زنگ وقف در مدرسه آیت‌الله بهجت از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرری به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام مرتضی صادقی رییس اداره اوقاف اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری امروز به مناسبت هفته وقف با حضور در مدرسه آیت‌الله بهجت زنگ وقف در این مدرسه به صدا درآورد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی پس از سخنرانی و پرسش و پاسخ در بین دانش‌آموزان به شش نفر از افراد برتر که انشاء با موضوع وقف نوشته بودند هدایایی را اهداء کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه وی با اشاره به یکی از مصادیق وقف در شهرری عنوان کرد: حدود 100 سال پیش که همه منازل با ذخال یا کرسی گرم می‌شد یکی از واقفان موقوفات حضرت عبدالعظیم(ع) با نیت وقف برای گرمایش منازل فقرا سبب شده که امروز 500 خانواده فقیر اطراف تهران تحت پوشش این وقف قرار گرفته و قبض گاز آنها از ناحیه این وقف پرداخت شود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به چگونگی وقف آسان و اینکه چگونه همه می‌توانند واقف باشند، گفت: وقف چشمه همیشه جاری است که ائمه معصومین(ع) همواره نسبت به آن تاکید داشتند و در روایات پاداش زیادی برای این امر بیان شده است.

رییس اداره اوقاف شهرری در پایان افزود: هر شخصی می‌تواند حتی با 1000 تومان واقف شود، به عنوان مثال در حال حاضر در شهرری یک بیمارستان ویژه بیماران سرطانی ساخته می شود دولت توان تامین بودجه مالی آن را ندارد  که هر کس با هر میزان توان مالی ‌می‌تواند در آن واقف شده و از پاداش و ثواب همیشگی آن بهره ببرد.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد آمریکا استان همدان شیراز تحریم ایران اردبیل خبرگزاری شبستان اجلاس جهانی گردشگری مناطق زلزله زده هفته وقف سنت حسنه وقف فرهنگ وقف وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف پذیره از قرارداد اجاره ای اماکن موقوفه ای مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیر کل اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه خیلی از املاک در استان موقوفه هستند، گفت: یکی از مشکلات مردم در این زمینه پرداخت پذیره است.

او افزود: پذیره های مختلفی که در قالب قانون و دستورالعمل ها ابلاغ شده مشکلاتی را برای مردم و متصرفان املاک ایجاده کرده بود که هم اداره کل ثبت استان و اوقاف طی مرقومه ای به سازمان اوقاف اعلام کردیم و در کمیسیون املاک استان مصوب شد تا پذیره هایی که در بحث انعقاد قرارداد برای بازپرداخت حقوق موقوفات دارند معاف شوند.

بگفته حجت الاسلام حیدری، در نیمه دوم اسفند پارسال این مصوبه ابلاغ شده و هم اکنون کلیه مردم از تمام پرداخت پذیره ها معاف هستند که البته این شامل پذیره های تجاری نمی شود.

وی با بیان اینکه این معافیت تنها برای استان مازندران لحاظ شده است، از مردم استان خواست هرچه سریعتر برای سند دار کردن املاک خود از این معافیت استفاده کنند و تنها چیزی که از مردم دریافت می شود اجاره است و پذیره های اولیه، انتقال و تجمیعی معاف شده است.

مدیر کل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: حدود ۱۵ هزار موقوفه و حدود ۲۱۵ هزار رقبه در استان مازندران وجود دارند که از این تعداد ۱۷۰ هزار موقوفه شامل درآمد می شوند و مشمول قانون پذیره هستند.

دیگر خبرها

  • حذف پذیره از قرارداد اجاره ای اماکن موقوفه ای مازندران
  • انتصاب حجت‌الاسلام توجهی به‌ سمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری
  • حجت‌الاسلام توجّهی به عنوان تولیت مدرسه مطهری منصوب شد
  • انتصاب حجت‌الاسلام توجهی به سمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری
  • حجت الاسلام توجهی به تولیت مدرسه عالی شهید مطهری منصوب شد
  • انتصاب حجت‌الاسلام توجّهی به سمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری
  • با حکم رهبر انقلاب انجام شد؛ انتصاب حجت‌الاسلام توجّهی به‌سِمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری
  • حجت‌الاسلام توجهی به تولیت مدرسه عالی شهید مطهری منصوب شد
  • حجت‌الاسلام توجّهی به تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری منصوب شد
  • انتصاب حجت‌الاسلام توجّهی به‌سِمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری