Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@10:00:21 GMT

تجارت و گردشگری در بندر آستارا رونق یابد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۴۳۱۷

تجارت و گردشگری در بندر آستارا رونق یابد

رییس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه آستارا یک شهرستان تجاری است، گفت: تجارت و گردشگری در آستارا رونق یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، ولی داداشی امروز ( دوشنبه، ۲۱ آبان) در کارگروه رفع موانع و رونق تولید که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: بندر آستارا یک شهرستان تجاری است و تجارت و گردشگری باید در آن رونق یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس با اشاره به اینکه در سال های گذشته تجارت در این شهرستان رونق بسیار خوبی داشت، افزود: متاسفانه در سال های اخیر این شهرستان در حوزه تجارت با رکود مواجه شده است.

 

وی با بیان اینکه مالیاتی که قبلا برای بندر آستارا در نظر گرفته می‌شد منطبق با در آمدهای واقعی بازاریان، تجار و بازرگانان این شهرستان بود، تصریح کرد: در حال حاضر تجارت آستارا دچار رکود شده و مالیاتی که برای بازاریان، تجار و بازرگانان این شهرستان در نظر گرفته شده منطبق با درآمدهای شان نیست.

 

داداشی با اشاره به اینکه جرائم ماده ۱۶۹، ۱۹۰و ۱۹۳ گریبان گیر تعدادی از تجار در آستارا شده است، اظهارکرد: در استان همجوار بخشودگی دیرکرد و جرائم ۱۰۰ درصد اعمال می‌شود و ما خواستاریم این بخشودگی و تخفیفات در آستارا نیز اجرایی تا مشکل بازاریان، تجار و بازرگانان حل شود.

 

وی با بیان اینکه در حوزه صادرات و واردات محصولات نباتی و گیاهی در آستارا مشکل داریم و آن کمبود نیرو در واحد قرنطینه گیاهی است، تصریح کرد: واحد قرنطینه گیاهی باید تقویت شود و با سه یا چهار نیرو نمی‌توان در گمرک، راه آهن و بندر خدمات ارائه داد.

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان به شروع فعالیت های صادراتی و وارداتی در راه آهن بندر آستارا اشاره کرد و افزود: به دلیل فعالیت همزمان گمرک، راه آهن و بندر در آستارا و تردد ماشین های ترانزیتی در محور آستارا – اردبیل شاهد ترافیک در این محور و گردنه حیران هستیم که برای حل این مشکل دستورات لازم در راستای تعریض این جاده صادر شده است.

 

داداشی با بیان اینکه با تعریض جاده آستارا – اردبیل روند ترانزیت کالا در این محور مواصلاتی سرعت می‌یابد، گفت: امیدواریم عملیات اجرایی تعریض این جاده هرچه سریعتر آغاز شود.

 

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته صید و صیادی را در دریای خزر ممنوع کرده اند و قانونی برای ممنوعیت صید در این دریا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ممنوعیت صید فقط ماهیان خاویاری را شامل می‌شود و این مشکل باید برطرف شود.

 

داداشی گفت: با راه اندازی ایستگاه های صیادی و اعطای کارت صیادی مجوز دار به صیادان می‌توان دوباره شاهد فعالیت این قشر زحمتکش بود و آستارا نیز در این زمینه پایلوت باشد.

 

بندر آستارا ظرفیت بالقوه ای در بخش های مختلف دارد

یونس رنجکش نیز در این کارگروه با بیان اینکه از ۵۱۱ طرح معرفی شده به بانک های عامل به ۱۹۵ طرح تسهیلات داده شده است، افزود: در مجموع ۷۵ میلیارد ریال به این طرح ها تسهیلات پرداخت شده است.

 

فرماندار بندر آستارا با اشاره به اینکه این شهرستان ظرفیت بسیار بالقوه ای در بخش های مختلف دارد، تصریح کرد: مرزی بودن یکی از این ظرفیت هاست که روزانه هزاران تبعه آذری به آستارا سفر و کالاهای مورد نیازشان را از بازار این شهرستان تامین می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه ورود اتباع آذری به بندر آستارا ظرفیت بالقوه ای است که باید از آن نهایت بهره را در راستای توسعه اقتصادی برد، اظهارکرد: تولیدات ایرانی در قالب بار همراه مسافر از طریق مرز آستارا توسط همین اتباع آذری در کنار صادرات رسمی به جمهوری آذربایجان صادر می‌شود.

 

فرماندار بندر آستارا افزود: اگر موانع تولید در آستارا برطرف شود این شهرستان می‌تواند نقش مهمی را در حوزه صادرات ایفاء کند.

 

رنجکش با اشاره به اینکه شهرک صنعتی بندر آستارا ظرفیت بالقوه ای دارد از مسئولان ذیربط خواست جهت رونق هرچه بیشتر آن مشکلات مربوط را برطرف کنند.

 

 

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: آمریکا شبستان یزد استان همدان شیراز تحریم ایران محمد جواد ظریف اردبیل خبرگزاری شبستان اجلاس جهانی گردشگری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بندر آستارا تجارت راه آهن گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب العجل دستگاه قضا برای حل ترافیک در ایست و بازرسی خنجی بندرخمیر

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت:ضرب الاجل ۱۰ روزه دستگاه قضایی برای بهره برداری از لاین‌های دوم و سوم خروجی ایستگاه بازرسی کنجی شهرستان بندر خمیر  اعلام  شده است.

مجتبی قهرمانی گفت:با توجه به اینکه ترافیک سنگین در منطقه ایستگاه بازرسی کنجی در روز‌های خاص، مشکلات زیادی را برای رانندگان وسائط نقلیه و مردم ایجاد کرده بود، در راستای اقدامات پیشگیرانه و به منظور احیای حقوق عامه، با پیگیری رئیس حوزه قضایی شهرستان بندر خمیر و با تعیین ضرب‌الاجل برای متولیان امر؛ مقرر شد لاین‌های دوم و سوم خروجی خودرو‌ها و کامیون‌ها در این ایستگاه ظرف مدت ۱۰ روز احداث و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

قهرمانی گفت: از رئیس دادگستری بندر خمیر خواسته شده است به منظور رفع موانع و ارتقای سطح ایمنی در این محدوده از محور مواصلاتی لار - بندرخمیر نیز پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه‌ های آموزشی عکاسی طبیعت و پسماند در آستارا
  • اراذل و اوباش آستارا از کف خیابان‌ها‌ شدند
  • راز مدیران پتروشیمی بندر امام فاش شد / منابع آگاه از ریخت و پاش‌های زیاد خبر می‌دهند
  • رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران
  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • برخورداری ۴۸ روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی
  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • اهتمام مدیران برای اتمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان آستارا
  • ضرب العجل دستگاه قضا برای حل ترافیک در ایست و بازرسی خنجی بندرخمیر
  • میزان بارندگی ها در کرمان کاهش می یابد