Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد باقری رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان امروز در مراسم افتتاح دفتر بسیج اساتید دانشگاه شهرضا با بیان این‌که سازمان بسیج اساتید در جذب اساتید برجسته و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در سطح استان فعالیت می‌کند ، اظهار داشت : بستر راه‌اندازی دفاتر بسیج اساتید در کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان و کشور بر مبنای شورای عالی انقلاب فرهنگی فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 هزار و 100 نفر در استان اصفهان عضو بسیج اساتید

وی با اشاره به این‌که در اصفهان 10 هزار نفر از اساتید در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی فعالیت می‌کنند که حدود 4 هزار و 100 نفر از آن‌ها عضو بسیج اساتید هستند، افزود: تحقق دستورات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، کمک به ایجاد زمینه روحیه بسیجی در حوزه‌های فرهنگی و علمی، تعامل و وحدت سازنده بین حوزه و دانشگاه و مشارکت در انجام تحقیقات مورد نیاز در سطح کشور از مهم‌ترین اهداف تشکیل بسیج اساتید محسوب می‌شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با بیان این‌که 41 درصد از اساتید استان اصفهان عضو جامعه بسیج اساتید هستند، گفت : از آغاز تأسیس بسیج اساتید در استان اصفهان ، گرایش مسؤولان و رؤسا و اساتید دانشگاه‌ها به این نهاد قابل توجه بوده است.

وی با بیان این‌که با اشاره به افزایش تعداد دفاتر بسیج اساتید اعضای کانون بسیج نیز افزایش می‌یابد، بیان کرد: با توجه به سابقه شهرستان شهرضا در حوزه ایثار و شهادت، بسیج اساتید از موقعیت خوبی برای فعالیت برخوردار است.

باقری با تأکید بر این‌که مجمع بسیج اساتید استان دغدغه پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب را دارد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از اساتید دانشگاه خواستند تا در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب عمل کنند.

وی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب از دانشگاه به عنوان محلی برای تربیت قوه عاقله جامعه یاد کردند، عنوان کرد: ایجاد بستری برای اجرای دستورات امام(ره) و رهبری در دانشگاه‌ها ، توسعه حلقه‌های هم اندیشی و تعالی صالحین ، افزایش کارآمدی نظام ، توسعه حلقه‌های علمی و پژوهشی و دانش‌افزایی اساتید از مأموریت‌های این سازمان است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با بیان این‌که رسالت نیروهای انقلابی در دانشگاه‌ها هدایت و روشنگری است، ادامه داد: دشمنان انقلاب از همه توان خود برای ضربه زدن به اصل نظام و انقلاب اسلامی استفاده می‌کنند و در چنین شرایطی دانشگاهیان در تبیین منویات رهبر معظم انقلاب و امام راحل(ره) و آرمان‌های انقلاب وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

قشر دانشگاهی کشور ، نخبگان انقلاب و سربازان جنگ نرم هستند

وی با تأکید بر این‌که قشر دانشگاهی کشور به فرموده رهبر معظم انقلاب ، نخبگان انقلاب و سربازان جنگ نرم هستند ، تصریح کرد : جنگ نرم مقدمه جنگ اقتصادی دشمن است که با هدف مأیوس کردن مردم از انقلاب طراحی شده است و اساتید دانشگاهی در این زمینه رسالت سنگینی بر عهده دارند.

باقری با بیان این‌که برای پیاده‌سازی تفکر امام و رهبری ، خدمت به مردم و ایجاد روحیه امید به آینده در جامعه ، شناخت دشمن و بصیرت لازم است ، اضافه کرد : حل معضلات کشور در گرو ورود نیروهای انقلابی و بسیجی در بخش‌های مختلف است و تاریخ انقلاب اسلامی نیز درستی این ادعا را ثابت کرده است.

وی با بیان این‌که حلقه‌های هم‌اندیشی و تعالی صالحین به عنوان یکی از حلقه‌های اجرایی سازمان بسیج اساتید محسوب می‌شود، تصریح کرد: هدف اصلی از راه‌اندازی حلقه‌های هم‌اندیشی و حلقه‌های صالحین، معرفت افزایی و آشنایی علمی در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی است.

تشکیل 10 کارگروه برای حل معضلات کشور در اصفهان

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به تشکیل 10 کارگروه برای حل معضلات کشور در استان اصفهان ، اضافه کرد : مسائلی همچون اقتصاد مقاومتی ، پیوست‌نگاری فرهنگی ، تحقق دولت اسلامی ، حمایت از کالای ایرانی و معضلات فرهنگی در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

امیرحسین علی‌بیگی، رئیس دانشگاه شهرضا در ادامه این مراسم با بیان این‌که حضور مخلصانه ، مجاهدانه و تأثیرگذار در تربیت و پرورش هم تراز با شهید چمران از ویژگی‌های ضروری استاد بسیجی است ، اظهار داشت : بسیج اساتید می‌تواند سبب توسعه فرهنگ و روحیه بسیجی در جامعه دانشگاهی و به ویژه در میان دانشجویان شود.

وی با بیان این‌که بسیج اساتید یک از فرهیخته‌ترین نهادهای علمی و فرهنگی کشور است که مجموعه‌ای از تخصص، تعهد و اخلاص از ارکان اصلی آن است، گفت : اساتید باید با بینش روشن و نگاه سیاسی فهیم با توجه به شرایط جامعه با بصیرت نافذ رفتار کنند.

رئیس دانشگاه شهرضا با تأکید بر این‌که بسیج اساتید باید در انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی که بر اساس نیازهای دستگاه‌های اجرایی و به ویژه در بخش صنعت باشد، پیشگام باشند، تصریح کرد : اساتید نقش مهم و بسزایی در تربیت اخلاقی ، فکری و بصیرتی دانشجویان ایفا می‌کنند.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ محمدرضا حیدری فرمانده بسیج دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در خصوص انجام فعالیت‌های اخیر در حوزه‌های مختلف بسیج دانشگاهی بیان کرد: به همت و با تلاش، اخلاص و ایثار دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سال تحصیلی گذشته گام‌ها و فعالیت‌های متعددی در عرصه‌های مختلف مبتنی بر فرامین مقام معظم رهبری انجام شد. خدا را شاکریم که با حضور بدنه تشکلی و حمایت‌های مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و مخصوصا ناحیه بسیج دانشجویی استان در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، علمی، آموزشی خدمات رسانی، جهادی، معرفتی، عقیدتی، اردویی، تشکیلاتی و... گام‌های مهمی برداشته شد. در سال گذشته با رویکرد مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و ایجاد دانشگاهی با نشاط و دانشگاهی جدی فعالیت‌های بسیاری انجام پذیرفت همچون برپایی برنامه‌های مناسبتی مانند روز دختر و سالروز تشکیل بسیج. در ادامه فعالیت‌های فرهنگی می‌توان به برپایی ایستگاه‌های صلواتی، تاسیس و برگزاری هیئت های هفتگی دانشجویی مصباح الهدی، شب های فرهنگی خوابگاهی، مسابقات با نشاط در خوابگاه، اکران فیلم و مستند و مراسمات یادواره شهدا، تشییع شهید گمنام و سه شنبه های مهدوی در جوار مزار شهدای گمنام اشاره کرد.

وی ادامه داد: در عرصه سیاسی می‌توان به دعوت از مسئولین استانی، تجمعات دانشجویی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، مناظرات انتخاباتی، تیربون های آزاد دانشجویی و مردمی، تولید نشریات، آماده سازی بردهای دانشجویی در ایام مختلف، مطالبه گری در عرصه های مختلف استانی و کشوری و کنش های سیاسی در بستر فضای مجازی اشاره کرد .

فرمانده بسیج یکی از فعالیت‌های تاثیر گزار را برگزاری اردوهای راهیان نور دانست و ادامه داد: در طول سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد همچنین فعالیت های اردویی همچون برگزاری اربعین دانشجویی ، اردوی زیارتی قم ، اردوی بازدید از نمایشگاه کتاب و اردوهای داخل شهر برای دانشجویان خوابگاهی انجام شد. همچنین در عرصه‌های جهادی و خدمت رسانی می توان به خرید موبایل برای دانش آموزان نیازمند ، جمع آوری کمک های مردمی برای مردم زلزله زده خوی، اطعام و پخت ۱۵۰۰ پرس غذای گرم برای نیازمندان در عید غدیر و اردو ها جهادی در حاشیه شهر قزوین اشاره کرد. همچنین قرارگاه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد در تابستان سال گذشته با استقرار ۷ روزه در دهستان چوگور طارم سفلی در ۷ روستای این منطقه در ۶ عرصه فرهنگی، آموزشی، عمرانی، پزشکی، مطالبه گری، مشاوره و روانپزشکی با حضور بیش از ۵۰ نفر از دانشجویان به مردم مستضعف آن منطقه خدمت رسانی کرد.

حیدری در مورد برگزاری تشکل‌های مختلف بسیج اظهار کرد: این دفتر با برگزاری دوره‌ی معرفتی خط امام (ره) در قم، دوره‌ی تشکیلاتی سید الشهدا (ع) در رامسر و دوره های متعدد کوتاه مدت تشکیلاتی در شهر قزوین سعی در تقویت بدنه تشکلی خود داشت. این حوزه با عنایت به وظیفه دانشجویی خود در موارد بسیار زیاد پیگیر مشکلات صنفی دانشجویان از مسئولین دانشگاه بوده و با ارتباط گیری با گروه‌ها دانشجویی مختلف و ارتباط دهی آن ها با مسئولین سعی در حل مشکلات صنفی دانشجویان عزیز داشته و در تعامل با انجمن‌های علمی تشکل‌های دانشجویی و کانون‌های فرهنگی سعی در حمایت و حل مشکلات این گروه های دانشجویی داشته است همچنین با برپایی و تشکیل ستاد استقبال از دانشجویان جدید الورود در ایام ثبت نام نو دانشجویان با خدمت رسانی ۱۰ روزه در ۷ عرصه مشغول به خدمت رسانی به دانشجویان عزیز بود.
با ابتکار دانشجویان بسیجی ۲ طرح در ایام ثبت نام انجام شد.استقرار سیستم نظام وظیفه با رایزنی با فرماندهی انتظامی استان و حضور دانشجویان به صورت جهادی در این غرفه مشکل رفت و آمد دانشجویان به داخل شهر برای انجام خدمات نظام وظیفه حل شد و این خدمت در یکی از دفاتر دانشگاه به صورت صبح تا شب همه روزه انجام میشد. همچنین با طراحی طرح «از من بپرس» در مراحل مختلف ثبت نام دانشجویان راهنمایی‌های متعددی را دریافت کردند.

وی تاکید کرد: تشکیل مجمع عافا (دفاتر بسیج دانشجویی ۴ دانشگاه بزرگ استان ) از مهمترین دستاوردهای این دفتر در سال گذشته به حساب می‌آید.

محمدرضا حیدری در خصوص فعالیت تشکل‌ها در حوزه رسانه و عرصه های علمی گفت: در حوزه‌های رسانه با تشکیل تیم حرفه‌ای و تخصصی و جذب امکانات تخصصی لازم از مجموعه سازمان بسیج دانشجویی و سپاه استان قزوین مشغول به تولید محتوای با کیفیت و دانشجویی و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی هستیم. در عرصه‌ علمی با برگزاری نشست‌های تخصصی معرفی رشته‌های تحصیلی در ابتدای سال، نشست های علمی مختلف، بازدید های علمی شهاب همچون بازدید از نیروگاه برقی شهید رجایی، دادگاه های خانواده، مجلس شورای اسلامی می‌توان اشاره کرد.

فرمانده بسیج دانشگاه آزاد قزوین در پایان خالصانه از زحمات دانشجویان بسیجی قدردانی کرد و افزود: از زحمات دانشجویان بسیجی این دانشگاه که مجاهدانه مشغول بست گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع تمام جانبه از این آرمان‌ها هستند ممنون و سپاسگزارم. همچنین از حمایت‌های ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین و فرمانده محترم این رده جناب آقای دکتر محمدی و حمایت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و جناب دکتر زینالی ممنونم و امیدوارم که در ادامه شاهد همکاری های بیش از پیش مجموعه دانشگاه باشیم.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1226827 برچسب‌ها بسیج دانشجویی

دیگر خبرها

  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آزادیخواه
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد