Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- گزارش ها حاکی از آن است کمیته بین المللی المپیک (IOC) فدراسیون های بین المللی را ترغیب کرده تا مادامی که اسپانیا حضور برابر ورزشکاران جهان شامل ورزشکاران کوزوو را تضمین نکرده است، از برگزاری رویدادهای ورزشی در این کشور خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی راشا تودی روز دوشنبه نوشت: بدنبال جنجال های برپا شده پس از منع شرکت کنندگان کوزوویی توسط دولت اسپانیا از حضور و رقابت در مسابقات جهانی کاراته سال 2018 در مادرید با پرچم کشورشان، کمیته بین المللی المپیک این تصمیم را اتخاذ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تارنمای «اینساید دِ گیمز» به نقل از «پِره میرو» مدیر روابط عمومی کمیته بین المللی المپیک نوشت: اگر دولت اسپانیا نمی تواند حضور ورزشکاران تمامی کشورها از جمله کوزوو را برای رقابت در رویدادها تضمین کند، بنابراین وظیفه ما این است تا به تمامی فدراسیون های بین المللی هشدار دهیم تا زمان حل شدن این موضوع، از برگزاری رقابت های بین المللی در این کشور خودداری کنند.
کشور کوزوو که در سال 2008 استقلال خود را از صربستان اعلام کرد، در سال 2014 از سوی کمیته بین المللی المپیک به رسمیت شناخته شد و جواز شرکت در رویدادهای ورزشی بین المللی را به عنوان یک کشور مستقل دریافت کرد.
نماینده های کوزوو اجازه شرکت در مسابقات جهانی کاراته را دریافت کردند اما مجبور شدند تا یونیفرم هایی اصطلاحا «بی طرف» بدون نمادهای ملی شان را به تن کنند، علاوه بر این، اهتزاز پرچم این کشور نیز در جریان رقابت ها ممنوع اعلام شد.
به رسمیت شناختن کوزوو به عنوان کشوری مستقل همچنان یکی از موضوعات دردسرساز برای اسپانیایی محسوب می شود؛ کشوری که در داخل قلمرو خود، شرایطی مشابهی را توسط کاتالونیا تجربه می کند.
منطقه خودمختار کاتالونیا در پاییز 2017 با برگزاری همه پرسی غیر مجاز، استقلال خود را از پادشاهی اسپانیا اعلام کرد.
لازم به ذکر است اوایل سال جاری کشور اسپانیا به دلیل پافشاری بر موضع خود در خصوص به رسمیت نشناختن کوزوو، امتیاز میزبانی مسابقات جهانی وزنه برداری جوانان را نیز از دست داد.
ورزشی**3991**9129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش كميته بين المللي المپيك اسپانيا كوزوو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات باغ فدک در کشور بی‌نظیر است/ لزوم تقویت زیرساخت‌ها برای میزبانی شایسته از مسافران

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: در سال جاری اقدامات خوبی در شهر اصفهان به‌ویژه در مجموعه باغ فدک برای خدمت به مسافران انجام شده که در کشور بی‌نظیر است؛ یکی از پروژه‌ها دریاچه فدک بوده که زیبایی آن را دوچندان کرده است.

اصغر کشاورزراد در حاشیه بازدید از باغ فدک و قرارگاه اطلاع‌رسانی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن قدردانی از عوامل شهرداری به‌ویژه منطقه ۷ اظهار کرد: چنین اقداماتی را در هیچ کجای کشور مشاهده نمی‌کنیم، خدماتی که در شهر اصفهان برای مسافران نوروزی ارائه می‌شود، در کل کشور بی‌نظیر است و این اقدامات نشان‌دهنده خصلت مهمان‌نوازی اصفهانی و ارزش بالایی است که برای مهمان قائل هستند.

وی افزود: بیشتر خدمات در باغ فدک به‌صورت رایگان یا حداقل قیمت به مسافران ارائه می‌شود و تمام زیرساخت‌هایی که یک مسافر از زمان ورود به شهر نیاز دارد، از لحاظ امنیتی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی فراهم شده تا مسافر با خیال آسوده به اصفهان سفر کند.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: نهادینه‌شدن این فرهنگ در نقاط مختلف کشور موجب می‌شود حجم سفرهای مردم در طول سال بیشتر شود و افراد ارزان‌تر سفر کنند؛ این امر موجب ایجاد نشاط و شادابی و تأثیرگذاری آن در زندگی فردی و اجتماعی افراد می‌شود.

کشاورزراد با بیان اینکه تمام مجموعه شهرداری اصفهان و سازمان‌ها از حدود ۶ ماه گذشته برای ارائه خدمات سفر فعال شده‌اند و از یک ماه قبل عید به‌صورت ۲۴ ساعته بوده است، گفت: قرار است جلسات به‌صورت دائمی در طول سال برگزار شود، البته استقبال صورت گرفته نشان دهنده ارتقای خدمات است و این خدمات و زیرساخت‌ها به‌روزرسانی شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب‌وهوایی در این فصل نیاز به ارتقای خدمات داریم که بخشی از آن به همت شهرداری منطقه ۷ در باغ فدک ایجاد شده است و برنامه‌ریزی شده از طریق مشارکت مردمی افزایش پیدا کند تا مسافران هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند، همچنین برنامه‌ها به‌گونه‌ای هدف‌گذاری شده است که از صبح تا شب مسافران حاضر در باغ فدک را پوشش می‌دهد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه زیرساخت‌ها باید هرسال برای میزبانی شایسته از مسافران ارتقا پیدا کند، افزود: در سال جاری اقدامات خوبی در شهر اصفهان به‌ویژه در مجموعه باغ فدک برای خدمت به مسافران انجام شده که یکی از پروژه‌ها دریاچه این باغ است که زیبایی آن را دوچندان کرده است.

وی گفت: در حال حاضر باغ فدک برندی برای شهر اصفهان به‌ویژه شهرداری منطقه ۷ است.

کد خبر 739701

دیگر خبرها

  • تاکید بر ضرورت تسریع در کمک‌رسانی به مردم غزه
  • خیز ترکیه برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶
  • احتمال افزایش بودجه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • پاسخ دادن به سوالات درباره رژیم صهیونیستی؛ شرط جدید آلمان برای اعطای حق شهروندی
  • خدمات باغ فدک در کشور بی‌نظیر است/ لزوم تقویت زیرساخت‌ها برای میزبانی شایسته از مسافران
  • غزه به نمایشگاه جنایات جنگی نوین در جهان تبدیل شده است
  • ضرورت تسریع در کمک‌رسانی به مردم غزه
  • بیانیه IOC درباره تضمین امنیت المپیک ۲۰۲۴
  • تاکید کرملین بر ادامه برنامه توسعه روسیه با وجود جنگ
  • ایران چهل سال از مهاجرین افغان به خوبی میزبانی کرد