Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-18@09:47:12 GMT

ارز دیجیتال راهی برای دور زدن تحریم های ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۴۶۲۶

ارز دیجیتال راهی برای دور زدن تحریم های ترامپ

ایران قصد دارد معاملات بانکی را با ارز دیجیتال انجام دهد تا تحریم های اقتصادی ترامپ را دور بزند.

به گزارش صدای ایران به نقل از تسنیم از پایگاه تخصصی بیتکوین استرالیا، ایران تا راه اندازی اولین ارز دیجیتال این کشور یک قدم فاصله دارد . این ارز بدون نام، به پشتیبانی ریال ایران منتظر تصویب نهایی بانک مرکزی ایران قبل از توزیع در بانکهای سراسر کشور است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سید ابوطالب نجفی، رئیس شرکت طراح و منتشر کننده این ارز اطمینان داد که به زودی راه اندازی می شود. در مرحله اول، زیرساخت بانکداری بلاکچین (زنجیره بلوک ها) به بانک های اقتصادی ایران داده می‌شود تا از آن به عنوان یک ابزار پرداخت در معاملات و واریز های بانکی استفاده شود .

با توجه به تحریم های مالی ایران زمانبندی این کار، بهترین است . مانند بیتکوین (یک ارز دیجیتال و رمز پایه) و سایر ارزهای مجازی، ارز دیجیتال ایران هم برای ذخیره معامله های مالی در بلاکچین عمل می کند .

ولی برخلاف بیتکوین ارز دیجیتال ایران به شدت توسط دولت کنترل می شود . شرکت پشت این ارز مجازی، وابسته به بانک مرکزی ایران است و تحت نظارت دولت عمل میکند.

نجفی گفت:« به منظور فهم این نوسازی و ایجاد زیرساخت جدید در سیستم بانکی، پردازشهای نهایی بانک‌ها که قدیمی هستند باید تغییر کنند و به روز شوند» .

ایران با این ارز دیجیتال معاملات بانکی را انجام میدهد تا تحریم های اقتصادی ترامپ را دور بزند.

در ادامه فشارهای سیاسی، سرویس مالی سوییفت ایران را کنار گذاشته است. این یعنی ایران از یک سیستم مالی بر مبنای دلار و تمام مزایای همراه آن بیرون آمده است .

سوئیفت سیستم عصبی مرکزی دنیای مالی است.وقتی ارتباط بانک‌های کشور با این سیستم قطع شود، آن کشور نمی‌تواند برای واردات و صادرات خود تبادل مالی داشته باشد .

خوشبختانه برای کاهش فشار اقتصادی به هشت کشور معافیت 6 ماهه از تحریم های ایران داده شده است .

ایران بدون دسترسی به دلار مجبور است برای نیازهای اساسی و کمک های بشردوستانه معامله پایاپای داشته باشد .

ارز دیجیتال ایران باید قبل از انقضای مهلت معافیت ها راه اندازی شود و نجفی قول آن را داده است .

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ارز دیجیتال تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

امتداد - بانک کشاورزی در راستای تحقق سیاست های مهار تورم، کنترل نقدینگی و حمایت از تولید در دولت سیزدهم، با طراحی و ایجاد پلتفرم های «مدیریت مالی زنجیره تامین» در اکوسیستم کشاورزی، قدم های ارزشمندی را برای تسهیل استفاده از «ابزارهای تامین مالی زنجیره ای» و اقبال فعالان بخش کشاورزی نسبت به «کشاورزی قراردادی» برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، این بانک با طراحی و ایجاد پلتفرم مدیریت زنجیره تامین محصولات کشاورزی به نام «پالیز»، سامانه مدیریت زنجیره تامین کالاهای استراتژیک با عنوان «بازارگاه محصولات کشاورزی» و کیف پول الکترونیکی و نیز ارائه ابزارهای تامین مالی زنجیره ای و تعهدی نظیر گواهی اعتبار مولد «گام»، سفته، برات و چک الکترونیکی، ضمانت نامه و … فعالیت زنجیره های تامین را در اکوسیستم کشاورزی تسهیل و تسریع کرده و راه را برای توسعه کشاورزی قراردادی در کشور، هموارتر ساخته است.

بر اساس این گزارش، استفاده از پلتفرم های « پالیز» و «بازارگاه محصولات کشاورزی»، راهکاری موثر برای مدیریت مالی زنجیره تامین از طریق ابزارهای مالی تعهدی است و هدف از طراحی و ایجاد این پلتفرم ها، ارائه خدمات بهینه به بازیگران زنجیره تامین از مزرعه تا سفره، ازجمله تامین کنندگان مواد اولیه و نهاده های تولید، تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و دامی، صاحبان صنایع تبدیلی و تکمیلی، واردکنندگان، فین تک ها، تشکل ها و حتی شبکه توزیع و فروش محصولات غذایی، با استفاده از ظرفیت های تحول دیجیتال بانک کشاورزی و با هدف حمایت از تامین امنیت غذایی کشور است.

از سوی دیگر، بانک کشاورزی با هدف افزایش کاربران پلتفرم های تامین مالی زنجیره تامین و کشاورزی قراردادی، نسبت به بازطراحی و بهبود فرآیندها، توسعه خدمات غیرحضوری و طراحی سازوکارهایی برای ارائه ابزارهای مالی اهرمی و تعهدی نظیر گام، برات ، سفته، چک، ضمانت نامه و … به صورت الکترونیکی و مکانیزه اقدام کرده و در این مسیر، موفقیت های چشمگیری داشته است.

 شایان ذکر است تأمین مالی زنجیره تأمین با ابزارهای تعهدی، که از جمله سیاست های اصلی بانک مرکزی در دولت سیزدهم به شمار می رود، یک رویکرد خلاقانه و بارزترین نحوه تأمین مالی غیرتورمی است و موجب بهینه سازی جریان های مالی در زنجیره تامین، کاهش مرکزیت نقدینگی، کاهش هزینه ها، کنترل بازار، افزایش سودآوری و کارایی هرچه بیشترزنجیره می شود؛ همچنین این روش به مقاوم شدن اقتصاد کشور در برابر فشار تحریم‌های بین‌المللی کمک می کند.

فعالان بخش کشاورزی برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پلتفرم پالیز و یا شعب و مدیریت های بانک در استان ها مراجعه فرمایند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • اعلام جزئیات تأمین مالی زنجیره تأمین در سال ۱۴۰۳
  • متقاضیان وام های بانکی بخوانند
  • وضع تحریم جدید نفتی علیه ایران توسط کنگره امریکا؟
  • واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین