Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@18:07:37 GMT

همایش تجلیل از یاوران وقف خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۴۶۶۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون امور اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: گروه 'سایه نشینان پرتوقع' که نه موقوفه خوار و نه موقوفه احیاکن هستند، با انتقادهای بیجا فقط به وقف ضربه می زنند و چهره آن را بین مردم خدشه دار می کنند.
حجت الاسلام امرالله حسنی نیا عصر دوشنبه در همایش 'تجلیل از یاوران وقف خراسان رضوی' در مشهد افزود: این سایه نشینان پرتوقع که خواص جامعه را در بر می گیرند، در جای خود نشسته اند و فقط خدمات وقف را زیر سوال می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: اگر آنان تامل بیشتری کنند و برکات وقف را بررسی نمایند، جامعه را در حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی با بهره گیری از ثمرات وقف یاری می دهند.
وی گفت: گروه دومی که به وقف ضربه می زنند، کسانی هستند که در مسئولیت موقوفه داری خود، طمع کرده و بخشی از درآمد موقوفه را برای استفاده خود بکار می گیرند، هرچند ضربه مالی این افراد به موقوفه قابل جبران است اما لطمه ای که این افراد به اعتقادات مردم وارد می کنند، قابل جبران نیست.
حجت الاسلام حسنی نیا افزود: موقوفه خواران امانت داری مدیران موقوفه را زیر سوال می برند و مردم را نسبت به امانت داری موقوفه بدبین می کنند.
وی اظهار داشت: وقف سنت حسنه ای است که مربوط به همه جامعه می باشد و متولی آن فقط سازمان اوقاف نیست اما این سازمان تلاش می کند همه مردم را به سوی وقف، مشارکت در امور خیر و حل مشکلات جامعه سوق دهد.
وی گفت: وقف کاربردها و کارکردهای گسترده و متنوع دارد و سرمایه ابدی است که هیچ گاه تمام نمی شود، لذا یاوران وقف می توانند در ترویج این فرهنگ و سنت حسنه وقف به خوبی نقش ایفا کنند.
معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: تعداد موقوفات این استان تاکنون 24 هزار و 932مورد است که از این تعداد سه هزار و 973 مورد معادل 16درصد مربوط به بعد از انقلاب اسلامی می باشد.
حجت الاسلام جمال ایزدی افزود: همچنین از کل موقوفات خراسان رضوی 2هزار و 6مورد مربوط به بعد از سال1390 و 205مورد نیز مربوط به امسال است.
وی اظهار داشت: این همایش به منظور تجلیل از نمایندگان 12گروه از یاوران وقف خراسان رضوی برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تجلیل از یاوران وقف وقف خراسان رضوی همایش تجلیل از یاوران وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه در جشن «خداقوت کارگر»

ایسنا/کرمانشاه جشن خداقوت کارگر با تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه، امروز(۱۶ اردیبهشت) به همت خادمیاران رضوی و شهرداری کرمانشاه برگزار شد.

محمدجعفر امامیان، مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمانشاه در این مراسم، با تبریک روز کارگر، اظهار کرد: کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند و به فرموده مقام معظم رهبری اگر حال کارگران جامعه خوب باشد، حال نیمی از مردم جامعه خوب خواهد بود.

مدیر کانون های خدمت رضوی استان کرمانشاه اضافه کرد: با توجه به نقش محوری کارگران در اقتصاد کشور، مسئولان باید به امورات کارگران رسیدگی بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: در دین اسلام نگاه ویژه ای به کارگران وجود دارد و در احادیث نقل شده از پیامبر گرامی اسلام و اهل‌بیت (ع) می‌بینیم که فرموده‌اند کار در جامعه اسلامی یک افتخار و منشا عزت است، از این‌رو در فرهنگ اسلامی کارگر یک جایگاه خاص دارد.

وی ابراز امیدواری کرد، این نوع برنامه‌ها بهانه‌ای برای تقدیر از جامعه کارگری، طرح مشکلات این قشر و فتح بابی برای حل مشکلات این قشر زحمتکش باشد.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه هم در این مراسم با بیان اینکه پیگیر بهبود وضعیت معیشت نیروهای شهرداری هستیم، به آن‌ها اطمینان خاطر داد پیگیر حل مشکلاتشان باشد.

در این مراسم از پاکبانان کرمانشاه تجلیل شد و هشت نفر آن‌ها به همت آستان قدس رضوی و شهرداری کرمانشاه سفر به مشهد مقدس را هدیه گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است
  • تجلیل از اولین گروه سفیران استاندارد در خراسان رضوی
  • ۱۱ شب جشن و شادمانی رضوی کاشانی‌ها با «آه و آهو»
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • معلمان خادم‌یار رضوی در اردبیل تجلیل شدند
  • ۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • تجلیل از ۵۳ معلم نمونه چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه در جشن «خداقوت کارگر»
  • سیگنال مثبت شفافیت؛ عامل رشد چشمگیر قراردادها در سال گذشته
  • همایش تجلیل از سفیران معروف