Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعضی بانک‌ها نظیر بانک ملی دو روز پیش (۱۹ آبان) در ابلاغیه‌ای از قطع دسترسی به سامانه سوئیفت در روز دوشنبه (امروز) خبر داده بودند. آفتاب‌‌نیوز : منابع خبری به نقل از سیگال مندلکر، یکی از مقام های وزارت خزانه داری آمریکا از قطع ارتباط بانک مرکزی ایران با پیام رسان مالی سوئیفت خبر داده‌اند.
به گزارش آفتاب‏‎نیوز؛ بی بی سی نوشت: این قطع ارتباط انتقال مالی ایران با کشورهای دیگر را مشکل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران از هفته پیش آغاز شده است.
آمریکا از پنجم نوامبر (چهاردهم آبان) تحریم‌هایی را که با توافق برجام از ایران رفع شده بود بازگرداند.
این در حالی است که بعضی بانک‌ها نظیر بانک ملی دو روز پیش (۱۹ آبان) در ابلاغیه‌ای از قطع دسترسی به سامانه سوئیفت در روز دوشنبه (امروز) خبر داده بودند.
در این ابلاغیه از تمام واحدهای ارزی اعم از ادارات و شعب خواسته شده بود تا زمان فوق‌الذکر (دوشنبه ۲۱ آبان) روند پردازش آنها از طریق سامانه سوئیفت صورت گیرد.
سوییفت فراگیرترین سامانه ارتباطات مالی بین بانکی است.
هفته پیش و همزمان با آغاز دور دوم تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، سوئیفت اعلام کرده دسترسی چند بانک ایرانی به این سیستم ارتباطی بین‌بانکی را تعلیق کرده است.
سوئیفت در اطلاعیه‌ای که منتشر کرد اشاره مستقیمی به بازگشت تحریم های آمریکا نکرد و از فهرست بانک‌های ایرانی منع شده از این سیستم ارتباطی میان بانکی هم نامی نبرد.
اما وزارت دارایی آمریکا در فهرست طولانی تحریم‌شدگان، علاوه بر بانک مرکزی و چند بانک اصلی این کشور نظیر بانک کشاورزی؛ بانک ملی، بانک مسکن، بانک کارگشایی؛ بانک صنعت و معدن، بانک رفاه و بانک سپه، به چندین بانک و صندوق کوچک‌تر و خصوصی هم اشاره کرد.
در واکنش به این تصمیم سوئیفت رئیس بانک مرکزی ایران گفت تحریم‌های اعلام شده از سوی بانک مرکزی ایران پیش‌بینی و "برای شرایط مختلف، حتی برای مواردی فراتر از این تحریم‌ها برنامه‌ریزی" شده است.
بعضی از بانک‌هایی که در دور جدید تحریم‌ها گنجانده شده‌اند، در مبادلات دارو، غذا و کالاهای پزشکی نقش داشته‌اند.
آمریکا گفته اقلام بشردوستانه از شمول تحریم ها خارج است اما واردکنندگان این کالاها می گویند بانک از بیم تحریم جریمه های آمریکا برای مبادله کالاهای بشردوستانه هم احتیاط هایی به خرج می دهند که روند واردات را بسیار کند می کند.
وزارت خزانه داری آمریکا به هشت کشور فعلا اجازه داده که به خرید نفت از ایران ادامه دهند.
این معافیت ها بر اساس قوانین داخلی آمریکا هر شش ماه یک بار مورد تجدید نظر قرار می گیرد. هند، چین، ژاپن تایوان و کره جنوبی در آسیا، یونان و ایتالیا در اروپا و ترکیه از همسایگان ایران در حال حاضر می توانند از ایران نفت وارد کنند.
کد خبر: ۵۵۶۳۰۰ تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سوئیفت بانک مرکزی تحریم های آمریکا علیه ایران برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟

ایالات متحده و انگلیس امروز (پنجشنبه) دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند.

 

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران را هدف تحریم‌هایش قرار داد که گفته می‌شود موتور‌های پهپاد‌های مورد استفاده در حمله ۱۳ آوریل (وعده صادق) به اراضی اشغالی فلسطین را تولید می‌کنند.

علاوه بر این، بریتانیا چندین سازمان نظامی، افراد و نهاد‌های ایرانی را که به ظن آن‌ها در صنایع پهپادی و موشک‌های بالستیک ایران دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری رویترز، انگلیس امروز ۱۳ طرف جدید را در لیست تحریم‌های ایران قرار داد.

«جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما به اعمال اختیارات تحریمی خود برای مقابله با ایران از طریق اقدامات بیشتر در روز‌ها و هفته‌های آینده ادامه خواهیم داد.»

همچنین شبکه خبری الجزیره به نقل از وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داد که آمریکا ۵ شرکت تامین‌کننده مواد اولیه فولاد خوزستان را تحریم می‌کند و هدف از آن‌ها «تضعیف برنامه موشکی و پهپادی» ایران است.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که مقامات آمریکایی در روز‌های گذشته گفتند که در پاسخ به فعالیت ایران در منطقه و برای جلوگیری از حملات آینده، تحریم‌های جدیدی را آماده می‌کنند. قانونگذاران آمریکایی در کنگره همچنین به سرعت قوانینی را پیش می‌برند که هدفش تحت فشار قرار دادن منابع مالی جمهوری اسلامی و مقامات آن است.

به گزارش آسوشیتدپرس، رهبران اتحادیه اروپا هم چهارشنبه گفتند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید خواهند کرد و تحویل پهپاد‌ها و موشک‌های این کشور به گروه‌های مقاومت در غزه، یمن و لبنان را هدف قرار می‌دهند.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط با عملیات«وعده صادق» تحریم کرد
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط عملیات «وعده صادق» تحریم کرد
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدید علیه ایران است
  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند