Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@23:07:28 GMT

ظریف طرح ترور سردار سلیمانی را تایید کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۵۱۴۶

مهر نوشت: وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با العربی الجدید با اشاره به مطلع بودن تهران از طرح های تروریستی سعودی ضد مقامات ایرانی از دنیا خواست که چشمانش را به روی اقدامات ریاض باز کند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در گفتگویی با العربی الجدید، صحت آنچه نیویورک تایمز روز یکشنبه درباره طرح های سعودی برای ترور مسئولان و شخصیت های ایرانی از جمله قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را تایید و اعلام کرد که تهران از قبل اطلاع داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه ایران افزود: ریاض رسما اعلام کرده است که جنگ را به داخل ایران خواهد کشاند و کشور پس از آن با فعالیت گروههای مسلح و تروریستی و به ویژه در نواری مرزی شرق کشور روبرو شد و داعش دست به عملیات تروریستی از جمله حمله به پارلمان ایران زد. مقامات سعودی به دنبال سیطره بر منطقه هستند و اخبار مربوط به طرح سعودی ها برای انجام اقدامات علیه شخصیت های ایرانی همه ادعاهای قبلی مقامات سعودی که ایران را متهم به دخالت در امور داخلی خود می کردند را خط بطلانی می کشد.

ظریف ابراز امیدواری کرد که دنیا چشمانش را به روی آنچه ریاض در تحریم و محاصره قطر و بمباران یمن و زندانی کردن نخست وزیر لبنان و ارتکاب جنایت قتل جمال خاشقجی انجام می دهد، باز کند.

وی در ادامه سیاست ایران در قبال فلسطین را روشن دانست و با تلاش های عادی سازی مخالفت کرد.

ظریف سلطان نشین عمان را شریک راهبردی ایران دانست.

درباره یمن و سوریه نیز گفت: ما خواهان پایان بحران یمن هستیم. ما حضور نیروهای ایرانی در جنوب سوریه را رد می کنیم.

وی درباره روابط ایران و عربستان نیز افزود: از سرگیری و ترمیم روابط میان دو کشور به رفتار سعودی ها در منطقه مربوط می شود.

ظریف از سعودی ها و اماراتی به دلیل اتخاذ سیاست های بی ثبات کننده در منطقه انتقاد کرد.

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که یک هواپیمای شخصی اسرائیلی امروز شنبه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی به زمین نشست و اخیرا برای انتقال مقامات ارشد موساد از آن استفاده شده است.

رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی موسوم به «مکان» گزارش داد، فرود هواپیما در آستانه سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به ریاض انجام شده است.

بر اساس این گزارش، این هواپیما امروز از فرودگاه بن گوریون برخاسته و در امان پایتخت اردن به طور موقت توقف کرده و از آنجا به مقصد ادامه داده است.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: این احتمال وجود دارد که مقامات ارشد اسرائیلی در این هواپیما حضور داشته باشند تا در مورد عادی سازی مذاکرات با عربستان سعودی گفت‌وگو کنند.

بر اساس این گزارش، این هواپیما متعلق به یک تاجر اسرائیلی است و در ماه های اخیر در سفرهای رسمی مسئولان ارشد موساد و وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) استفاده شده است.

پایگاه خبری آکسیوس همچنین گزارش داد که مقامات آمریکایی امیدوارند به توافقی دوجانبه با سعودی‌ها برسند تا به نتانیاهو ارائه کنند. این توافق شامل تعهد به مسیری است که به راهکار دودولتی منتهی می‌شود.

این در حالی  است که قرار است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است