Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@20:28:52 GMT

به دام افتادن شکارچیان کل وحشی در بمو

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۵۳۳۵

به دام افتادن شکارچیان کل وحشی در بمو

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه جهانگیر امیری سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ثلاث باباجانی گفت : مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ثلاث‌باباجانی طی گزارشات مردمی و گشت و کنترل و پایش در مناطق حوزه استحفاظی، با ۲ نفر شکارچی متخلف زیست‌محیطی مواجه شدند.

وی افزود : پس از توقیف شکارچیان و در بازرسی‌های به‌عمل آمده لاشه ۲ رأس کل‌وحشی، ۲ قبضه اسلحه گلوله‌زنی و ساچمه‌زنی و تعداد پنج فشنگ از آنان کشف‌و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ثلاث باباجانی گفت : پس از دستگیری و تشکیل پرونده تخلف برای متخلفین و واریز مبلغ جریمه زیست‌محیطی جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد : تمامی عرصه‌های طبیعی شهرستان ثلاث به صورت شبانه روزی به وسیله محیط‌بانان پایش و مورد گشت و کنترل قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست‌محیطی مطابق با ضوابط و مقررات با متخلفین برخورد قاطع می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

تمامی عرصه‌های طبیعی شهرستان ثلاث به صورت شبانه روزی به وسیله محیط‌بانان پایش می شود

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۵۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها

علی سلاجقه در مراسم رونمایی از ٢۵ خودروی محیط بانی، افزود: ما در سازمان حفاظت محیط زیست سعی داریم تا محیط بانان را بیش از پیش تجهیز کنیم تا به جای اینکه در عرصه حفاظت از محیط زیست شهید یا مجروح شوند، اجازه فعالیت و نفس کشیدن به متخلفان و شکارچیان را ندهند.

سلاجقه تاکید کرد: در مرحله نخست تلاش ما بالا بردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست است و در این زمینه نیز آموزشکده محیط زیست را راه اندازی کرده‌ایم و در آن محیط بانان درباره نحوه برخورد با متخلفان و شکارچیان آموزش می‌بینند. اما اگر زمانی متخلفان به هشدارها توجه نکنند آن زمان است که محیط بانان وارد عرصه می‌شوند و سازمان حفاظت محیط‌زیست از توان قهریه استفاده خواهد کرد .


رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست  ادامه داد: مرحله دوم بحث سخت افزاری است چون اعتقاد داریم اهمیت محیط زیست کشور و حفاظت از عرصه‌های طبیعی به‌حدی بالا است که در تلاشیم از به‌روزترین فناوری‌های روز دنیا استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: خودرو یکی از ابزارهای اصلی محیط بانان است تا بتوانند در تعقیب و گریز متخلفان موفق شوند، از این رو تقویت زیرساخت خودرویی را در دستور برنامه داریم و سعی می‌کنیم در یک تا دو سال آینده تکمیل شود همچنین تامین تجهیزات انفرادی هم جزو برنامه سازمان است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در ادامه گفت: سعی می‌کنیم از ظرفیت های پهپادی و پرنده‌ای بیشتر استفاده کنیم تا محیط بانان کمتر در عرصه حضور داشته باشند، این کار برای تالاب‌ها آغاز شده است، همچنین در تلاشیم تا در حفاظت از مناطق حفاظت شده هم از این ظرفیت استفاده کنیم تا به محیط بانان خسارت کمتری وارد شود.

وی در خصوص معیشت و مسکن محیط بانان گفت: در این زمینه  اقدامات خوبی صورت گرفته است. چند استان در تامین مسکن محیط بانان موفق بودند. استان‌های هم که موفق نبودند تذکر گرفتند تا هر چه زودتر اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲
  • زمین پاک فرصتی برای افزایش آگاهی درباره مسائل زیست‌محیطی
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • زنده‌گیری یک رأس بره میش وحشی در پردیس
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال