Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-03-28@19:07:34 GMT

آیا افراد هنگام عصبانیت صادق هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۵۴۳۱

کنترل کردن احساساتی مانند خشم و عصبانیت واقعا سخت است و برای کنترل آن راه حل های متعددی وجود دارد که حتی در آیات و روایات اسلامی موارد متعددی در مورد روش های غلبه بر خشم بیان شده استبه گزارش بلاغ،همه ما به بهانه‌های کوچک و بزرگی ممکن است عصبانی شویم. گاهی اوقات در اوج عصبانیت هم آرام هستیم اما بعضی وقت‌ها مانند آتشفشان از کوره درمی‌رویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عصبانیت هم احساسی است که مانند غم، شادی، ترس و. . . سراغ‌مان می‌آید اما اگر می‌بینید خشم شما شدت زیادی دارد و با یک جرقه ساده آتش می‌گیرید باید برای خودتان کمی نگران شوید. همین‌جا فرصت خوبی است که با یک تست ساده کشف کنید عامل عصبانیت شما در کدام بخش از زندگی‌تان نهفته و چطور می‌توانید با مهار کردن ماشه عصبانیت، رفتار آرام و منطقی‌تری داشته باشید و از زندگی بیشتر لذت ببرید.

عصبانیت ، بخشی از مغز را که مرتبط با صداقت است تحریک می کند!

به همین خاطر افراد هنگام عصبانیت و خشم صادق هستند و حرف دلشان را می زنند ... !

پس وقتی از عزیزانتان عصبانی هستید سعی کنید زبانتان را کنترل کنید، آدم در زمان عصبانیت حرفهایش را با صداقت کامل میزند، و همه این رو می دانید که هیچ انسانی بی عیب نیست، پس مبادا در زمان عصبانیت دست روی معایب کسی بزارید

 

اگر بیشتر پاسخ‌های‌تان قرمز است

شما بدترین دشمن خودتان هستید

وقتی فردی برای شما شرایط ناگواری را فراهم می‌کند یا زمانی که درگیر احساسات می‌شوید، ممکن است اعصاب‌تان خرد شده و دچار عصبانیت شدید شوید؛ البته این قابلیت را دارید که با دیگران به نرمی و ملاطفت هم رفتار کنید اما وقتی زمان برخورد با خودتان فراهم می‌آید، به‌شدت بی‌رحم و ظالم می‌شوید و به خودتان سخت می‌گیرید. استاندارد‌ها و ایده‌آل‌هایی که برای خودتان دارید بسیار بالاست که پشت آن ترسی وجود دارد؛ ترس از اینکه با ارزش نباشید و مورد قضاوت دیگران قرار بگیرید.

 

فرمول عصبانی شدن برای شما به این شکل است که استرس در کنار شکست برای‌تان بحران ایجاد می‌کند. اما عصبانی شدن تلف کردن انرژی است و درهای نگرانی، اندوه و احساس تقصیر را به سمت شما باز می‌کند. از این رو به شما توصیه می‌شود که بپذیرید شما هم ممکن است فرد کاملی نباشید و دچار اشتباه شوید. اشتباهات‌تان را با لبخند پذیرا باشید و با خودتان مهربانانه‌تر رفتار کنید.

 

اگر بیشتر پاسخ‌های‌تان سبز است

دیگران عامل عصبانیت شما هستند

وقتی فردی شما را نادیده می‌گیرد یا به شما توجه نمی‌کند، این حس سراغ‌تان می‌آید که مورد توجه دیگران قرار نگرفته‌اید و عصبانی می‌شوید. حتی ممکن است موقعیت‌های کوچک و بی‌اهمیت هم برای‌تان عصبانی‌کننده باشد؛ البته انتظار شما این است که هر فردی که شما را می‌بیند برای‌تان ارزش و احترام زیادی قائل شود بلکه این موضوع را یک قرارداد نانوشته اجتماعی می‌دانید که به دیگران احترام بگذارید.

 

مهم‌ترین عاملی که به شما عزت نفس می‌بخشد این است که از سوی دیگران مورد احترام قرار‌گیرید. فردی هستید که در کشمکش‌ها به سرعت درگیر می‌شوید و اعصاب‌تان به هم می‌ریزد. ببینید عصبانیت در چه جاهایی برای‌تان مضر است. اگر فکر می‌کنید فردی در مقابل شما رفتار خوبی ندارد، تلاش کنید از دیدگاه او به موضوع نگاه کنید. آیا برای این رفتار دلایل قابل قبولی پیدا می‌کنید؟ اگر می‌بینید عصبانی می‌شوید راه دیگری برای تخلیه عصبانیت‌تان پیدا کنید.

 

اگر بیشتر پاسخ‌های‌تان آبی است

از دست دنیا عصبانی هستید

به عصبانیت به عنوان عاملی برای تغییر دنیا نگاه می‌کنید. باورتان این است که اگر هیچ‌کس واکنشی نشان ندهد، اگر همه سر جای خودشان بنشینند و اعتراض نکنند هیچ تغییری در زندگی ایجاد نمی‌شود. این طرز فکر گاهی می‌تواند مثبت باشد و شما را به هدف‌تان نزدیک کند اما گاهی هم مخرب است و عصبانیت ناشی از آن نه‌تنها ارتباط شما را با دنیا بهتر نمی‌کند بلکه به تخریب ارتباطات دامن می‌زند.

 

شاید عصبانیت در ابتدا یک سیستم هشداردهنده خوبی به دیگران باشد اما در درازمدت رفتاری همراه با آرامش، قدرت بیشتری به شما می‌بخشد. بهترین توصیه به شما این است که با دنیا مهربان‌تر باشید. قبول کنید رفتار همه آدم‌ها با هم فرق می‌کند. پذیرش به این معنا نیست که مجبور باشید همه‌چیز را بی‌چون و چرا بپذیرید بلکه به این معناست که به خودتان بگویید شما در دنیایی زندگی می‌کنید که شاید پایین‌تر از سطح انتظارات شما باشد و همیشه قرار نیست آدم‌ها مطابق سلیقه شما رفتار کنند.

 

نکته:

توجه کنید مردم با هم فرق دارند و به این تفاوت‌ها احترم بگذارید. سعی کنید بفهمید به تعداد آدم‌های روی زمین راه‌های مختلفی برای دیدن جهان وجود دارد و هرکس با توجه به بینش خود جهان‌بینی خاصی دارد. اگر در حال دعوا کردن درباره این هستید که چه کسی حقیقت را می‌گوید، شاید دچار اشتباه شده باشید. چشم‌اندازهای متفاوت و راه‌های گوناگون که به نظر می‌رسد کار شما را در قضاوت کردن راحت می‌کنند، لزوما بدین معنا نیستند که حق با یک فرد است و دیگری اشتباه می‌کند.

 

پس درباره درست و غلط بودن رفتار کسی زود تصمیم نگیرید، تفاوت‌های آدم‌ها را مد نظر قرار دهید و در مقابل نظرات مخالف بلافاصله جبهه نگیرید. وقتی عصبانی می‌شوید از انجام چنین کارهایی خودداری کنید: سرزنش کردن، وسط صحبت دیگران پریدن، برچسب زدن، شخصیت دیگری را تحلیل کردن، موعظه کردن، دستور دادن، نتیجه اخلاقی گرفتن، تهدید کردن، بازجویی کردن، به سخره گرفتن و سخنرانی کردن. علاوه بر اینها هرگز برای روبه‌رو شدن با یک فرد یا یک جریان احساسی از ای‌میل استفاده نکنید. همه اینها اقدامات اشتباهی هستند که ممکن است مرتکب شوید و به بدتر شدن اوضاع دامن بزنید.

 

تا 10 بشمارید

یکی از شیوه‌های موثر برای کاهش خشم و عصبانیت این است که در موقع عصبانیت قبل از هر نوع پاسخی از یک تا 10 بشمارید. این کار به شما فرصت می‌دهد تا بتوانید در مورد واکنش بعدی به‌درستی تصمیم بگیرید و خودتان را تا حدودی آرام کنید. چند نفس عمیق بکشید و بعد در یک وضعیت آرام‌تر و بهتر راه‌حل‌های خود را در مورد موضوع بررسی کنید. اگر احساس می‌کنید در مواردی فریاد زدن به نفع‌تان است می‌توانید آن را انجام دهید اما برون‌ریزی احساسات‌تان این‌بار توسط خودتان انتخاب شده و در نتیجه خشم غیرقابل کنترل به وجود نیامده است. پس جای نگرانی نیست.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۵۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| خشم رونالدو و واکنش تند به داور چهارم!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کریستیانو رونالدو پس از شکست 2-0 پرتغال در دیدار دوستانه مقابل اسلوونی با عصبانیت زمین بازی را ترک کرد. این فوق ستاره 39 ساله در بازی قبلی مقابل سوئد کنار تیمش حضور نداشت و شب گذشته به ترکیب اصلی بازگشت تا در ورزشگاه خانگی اسلوونی بازی کند.

به نقل از ورزش سه پرتغال با 11 برد متوالی در بازی‌های گذشته وارد این بازی شده بود و احتمال شکست تیم تحت هدایت روبرتو مارتینز بسیار کم بود. با این حال، گل‌های آدام سرین و تیمی السنیک موجب برتری میزبان شد که در مقابل رونالدو را خشمگین کرد.

پس از سوت پایان بازی مشخص شد که رونالدو با عصبانیت درحال ترک زمین است. او به نزدیکی خط کناری که رسید خطاب به داور چهارم با انگشت دستانش عدد 2 را نشان داد.

اعتراض رونالدو با عدد 2 به صحنه‌های مشکوک این بازی از نظر خودش اشاره داشت که باید پنالتی اعلام می‌شد و به همین دلیل نسبت به قضاوت داور این بازی عصبانی بود.

موضوع جالب اینجاست که او فقط اعتراض نداشت و الفاظ ناشایستی را خطاب به داور چهارم به زبان آورد. لب‌خوانی ویدیویی که از جایگاه ویژه توسط تماشاگران منتشر شده صورت رونالدو را به صورت کامل نشان می‌دهد که پس از اشاره به 2 پنالتی از عبارت "لعنت به تو" هم استفاده می‌کند.

صحنه‌ای که بیشتر رونالدو به آن اعتراض داشت در دقیقه 40 بود. او در محوطه جریمه حریف سرنگون شد و اعتقاد به اعلام یک ضربه پنالتی داشت اما داور بازی با او هم عقیده نبود و تصمیم به ادامه بازی گرفت.

این توهین می‌تواند برای کاپیتان پرتغال عواقب سختی داشته باشد. توهین واضح به مقام رسمی مسابقه برخلاف قوانین یوفا و فیفاست که مطمئنا برای این ستاره محرومیتی در پی خواهد داشت.

پرتغال در جریان این بازی 10 شوت داشت که 2 شوت سهم رونالدو بود اما تغییری در نتیجه بازی به نفع قرمزپوشان نداشت. عصبانیت او از اینکه نتوانست مانع از شکست تیمش و رکوردی که برای آن انگیزه زیادی داشتند اینگونه در پایان بازی نمایان شد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888639

دیگر خبرها

  • کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود
  • لزوم رعایت نکات امنیتی هنگام استفاده از کارت‌های بانکی در ایام نوروز
  • اقدامات موثر شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در جلوگیری از خسارات ناشی از سیلاب‌ها
  • عصبانیت شدید رونالدو بعد بازی با اسلوونی (فیلم)
  • عصبانیت آمریکا از دست ماکرون
  • پیش‌بینی استاد دانشگاه امام صادق از تورم امسال
  • خشم رونالدو و واکنش تند به داور چهارم!
  • عکس| خشم رونالدو و واکنش تند به داور چهارم!
  • عصبانیت و اعتراض شدید کریستیانو رونالدو به داور چهارم پس از باخت پرتغال مقابل اسلوونی / فیلم
  • عصبانیت رژیم کودک کش صهیونیستی از مقاومت مردم غزه + فیلم