Web Analytics Made Easy - Statcounter

با پایان یافتن رقابت علمی کنز، با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی و رئیس پارک فناوری پردیس برترین‌های این رقابت معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، رقابت علمی «کنز» (Knowledge Application and Notion for Society) رقابتی میان دانش‌پژوهان، دانشجویان و اساتید کمتر از ۴۵ سال است که ایده‌های خود را در قالب یک ارائه تصویری عرضه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویداد برای یافتن بهترین راه‌حل‌های علمی به‌ منظور حل مشکلات جامعه با اهداف استفاده از ظرفیت‌های جامعه متخصصان، تهیه انباشتی از آثار علمی، ‌ ارتقای سطح انگیزش و خلاقیت نخبگان جوان، ‌ بسترسازی جهت شناسایی و تبادل ایده‌های علمی و فناورانه و استمرار هدفمند تعامل محققان از طریق فضای مجازی برگزار ‌شد.

مرحله پایانی این رقابت علمی با حضور علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور، احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر، مهدی فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس برگزار و از ایده‌های برتر تقدیر شدند.

برگزیدگان در حوزه‌های اقتصاد، انرژی، فناوری اطلاعات و آب و محیط زیست معرفی شدند که اسامی برگزیدگان به این شرح است:

برترین‌های اقتصاد

رتبه اول حوزه اقتصاد دکتر عبدالرحیم عبدالصمد از دانشگاه پوترا مالزی

رتبه دوم حوزه اقتصاد دکتر حسین درودیان از دانشگاه تهران

رتبه سوم حوزه اقتصاد دکتر مهشید التماسی از پژوهشگاه فناوری اطلاعات

برترین‌ها فناوری اطلاعات

رتبه اول محمدمهدی کیانی از دانشگاه صنعتی شریف

رتبه دوم حسین نیک‌کار از دانشگاه آزاد واحد نیشابور

رتبه سوم دکتر آزاده محبی از پژوهشگاه فناوری اطلاعات ایران

برترین‌های آب و محیط‌زیست

رتبه اول دکتر صادق صادق‌زاده از دانشگاه علم و صنعت

رتبه دوم محمد قدیانی از دانشگاه آزاد

رتبه سوم رضوان برمه‌زیار از دانشگاه لرستان

برترین‌های حوزه انرژی

رتبه اول دکتر بهنام مستأجران از دانشگاه صنعتی اصفهان

رتبه دوم دکتر همین گل‌پیرا از دانشگاه کردستان

رتبه سوم کمیل کهنسال از دانشگاه تهران

در این مراسم سید علی عمرانی رقابت علمی کنز را از برنامه‌های جنبی جایزه مصطفی(ص) توصیف کرد و گفت: ماموریت بنیاد علم و فناوری جایزه مصطفی (ص) هم‌افزایی دانشمندان و اعضای هیات علمی جهان اسلام است که توسط واقفین حمایت می‌شود.

رئیس کارگروه جایزه مصطفی (ص) با بیان اینکه در صدد هستیم فعالیت‌های بنیاد علم و فناوری جایزه را در کشورهای مختلف اسلامی توسعه دهیم، افزود: داوطلبانی برای همکاری با بنیاد از سراسر دنیا وجود دارند که به شبکه سازی نخبگان علمی کمک می‌کنند و از اعضای جامعه خادم المصطفی(ص) هستند.

وی افزود: این داوطلبان از کشورهای آلمان، انگلیس، عربستان، اردن، عراق، کنگو، پاکستان، ازبکستان، زیمباوه و کشورهای دیگر هستند.

عمرانی با بیان اینکه رقابت علمی کنز در حوزه حل مساله راه اندازی شد، گفت: این رقابت‌ها فرصت تحقیقاتی و مطالعاتی بود که به اتمام رسید و از ظرفیت نخبگان و دانشمندان جهان اسلام برای توانمندی دانشجویان استفاده خواهد شد.

رئیس کارگروه جایزه مصطفی (ص) افزود: در این ارتباط ۸۰۰ نفر متقاضی از کشورهایی مانند ترکیه، سودان، یمن، صربستان و ... داریم تا با همراهی دانشجویان کار علمی انجام دهند.

عمرانی با اشاره به برگزاری رویداد "استپ" از سوی جایزه مصطفی گفت: این رویداد در قالب برنامه تبادل علم و فناوری دانشمندان است که در سال‌های 1394 و 1396 در تهران و سال 1395 در مالزی برگزار شد و امسال در دانشگاه سلطان قابوس مسقط برگزار می‌شود و 70 دانشمند برجسته در حوزه‌های آب، انرژی و اقتصاد آثار خو را ارائه کردند.

رئیس کارگروه جایزه مصطفی (ص) تصریح کرد: در کنار رویداد استپ، رویدادی با نام «عیسی» برگزار می شود. این رویداد آشنایی با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام است. در این راستا محصولات دانش بنیان که برای توسعه بازار و جذب سرمایه گذار بوده است، در معرض نمایش قرار می گیرد.

مهدی صفاری نیا رئیس بنیاد علم جایزه مصطفی (ص) نیز در آیین پایانی رقابت علمی کنز با بیان اینکه در این بنیاد بنا داریم شبکه سازی دانشجویان را داشته باشیم تا در تعاملات بیشتری با کشورهای اسلامی قرار گیرند، ادامه داد: به جز رویداد دو سالانه جایزه مصطفی در صدد هستیم گروهها و اقشار مختلف را با حوزه های علمی درگیر کنیم که بر این اساس سه دوره مسابقه دانش آموزی و یک مسابقه تحت عنوان رقابت علمی کنز را برگزار کردیم تا در این قالب دانشجویان و دانش آموزان مسلمان در کشورهای اسلامی تعاملاتی داشته باشند.

وی ادامه داد: در صدد راه اندازی موزه هنر مصطفی (ص) هستیم که قرار است سال آینده افتتاح شود و آثار مرتبط در حوزه تمدن اسلامی در آن قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه اميركبير رقابت کنز موزه تمدن اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۵۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان فروردین ماه ؛ معرفی برترین های جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ امینیان  گفت :  ۳ هزار و ۷۰۰ نفر در  شهرستان دامغان در بخش های مختلف جشنواره رضوی  شرکت کردند .

به گفته وی ، سال گذشته ۷۹ هزار و ۵۴۵ نسخه کتاب از ۱۰ کتابخانه شهرستان دامغان امانت داده شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • لزوم حکمی‌سازی مراکز علمی برای تولید دانش مبتنی بر بینش
  • رویدادهای مهم فناورمحور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • رویدادهای مهم فناوری محور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • برترین گل‌های هر یک از رقابت‌های المپیک و جام جهانی مردان در 20 سال اخیر / فیلم
  • پایان فروردین ماه ؛ معرفی برترین های جشنواره کتابخوانی رضوی
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • حمایت برنامه «فن‌تز» از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی