Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-03-28@16:53:32 GMT

تعیین دو بانک تخصصی برای ارتباط با برزیل

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۵۵۱۲

تعیین دو بانک تخصصی برای ارتباط با برزیل

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، فرهاد دژپسند - وزیر امور اقتصادی و دارایی، در حاشیه جلسه امروز  خود با رییس کمیسیون روابط خارجی و دفاع ملی برزیل درباره بررسی روابط اقتصادی دو کشور اظهار کرد: مذاکرات امروز نشان داد که برزیل اراده خوبی برای گسترش روابط تجاری با ایران دارد.

وی با بیان این‌که در جلسه امروز  مسائل مربوط به روابط بین بانکی و انعقاد قرارداد پولی و مالی را مطرح کردیم که مورد استقبال طرف مقابل هم قرار گرفت ادامه داد: در اولین جلسه مشترک این مسائل صورت عینی‌تری خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسه امروز بیشتر بحث در مورد توسعه روابط تجاری بود که ما نیز تاکید کردیم که با برنامه و اراده جدی می خواهیم به این  روابط ادامه دهیم.

دژپسند درباره حجم مبادلات ایران و برزیل اضافه کرد: در حال حاضر حجم مبادلات بین دو کشور قابل قبول نبوده و زیر یک میلیارد دلار است؛ از این رو باید افزایش قابل توجهی در حجم مبادلات صورت دهیم که این موضوع را نیز منوط به جلسه کمیسیون مشترک کردیم. بخش خصوصی دو طرف باید تعامل داشته باشند تا حجم مبادلات افزایش یابد.

وی با بیان این‌که ما به طرف بزریلی اعلام کردیم که روابط یکسویه نمی‌خواهیم، بلکه روابط باید به صورت برد-برد باشد افزود: بسیاری از موانعی که دیگران ایجاد می‌کنند را برمی‌داریم و با سرعت بیشتری حرکت می‌کنیم.

وزیر اقتصاد درباره تاثیر قطع دسترسی به شبکه پیام رسان بانکی سوئیفت بر این مبادلات هم اظهار کرد: سفیر برزیل هم در این باره صحبت و اعلام کرد که آنها با علم به این شرایط خواهان گسترش روابط با ایران هستند و قرار شد دو بانک تخصصی در این باره فعالیت کنند، اما اجازه دهید جزئیات بیشتر را فعلا نگویم.

سناتور فرناندو کالوردی ملو - رئیس کمیسیون روابط خارجی و دفاع ملی برزیل نیز با اظهار خوشحالی از حضور در ایران و ملاقات با وزیر اقتصاد کشورمان گفت: روابط دو کشور را باید افزایش دهیم که آقای دژپسند در این زمینه پیشنهاد خوبی دادند که حتما رئیس جمهور برزیل با این مساله موافقت خواهند کرد.

او با بیان این‌که دو گروه از طرف ایران و برزیل برای ایجاد کمیسیون مشترک تشکیل شدند  تا روابط دو کشور از طریق این کمیسیون افزایش یابد اظهار کرد: اواخر ماه مارس جلسه این کمیسیون مشترک برگزار خواهد شد و روابط را مستحکم‌تر از قبل ادامه می‌دهند.

رئیس جمهور اسبق برزیل در باره خط اعتباری یک میلیارد و 200 میلیون یورویی بین ایران و برزیل هم گفت: این مبلغ از طریق بانک توسعه و تجارت برزیل تامین شده و برای افزایش  روابط تجاری بین دو کشور، بانک مبلغ را تایید کرده و توافقات اولیه هم انجام شده است.

او اضافه کرد: کمیسیون مشترک باید درباره تعیین اولویت ها برای استفاده از این خط اعتباری صحبت کند تا زودتر کار را شروع کنیم.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: وزیر اقتصاد سوئیفت ایران و برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقبال شاکری : قانون نهضت ملی مسکن، مختص به یک دولت یا مجلس خاص نیست ! / هیچ اقدامی در مورد مسکن اجاره‌ای بلندمدت انجام نشده است + فیلم

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : هیچ اقدامی در مورد مسکن اجاره‌ای بلندمدت انجام نشده است و رتبه‌بندی معلمان، همسان‌سازی بازنشستگان و تعیین تکلیف سربازی از اولویت‌های مجلس دوازدهم است.

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : تنظیم‌گری بازار مسکن و اخذ مالیات از خانه‌های خالی ضروری است.

وی با اشاره  به این نکته که دولت باید فقط برای متقاضیانی که قرارداد بسته‌اند، مسکن بسازد اظهار داشت : هیچ اقدامی در مورد مسکن اجاره‌ای بلندمدت انجام نشده است و رتبه‌بندی معلمان، همسان‌سازی بازنشستگان و تعیین تکلیف سربازی از اولویت‌های مجلس دوازدهم است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  شفافیت قوای سه گانه باید تعیین تکلیف شود 

 تصریح کرد : قانون‌گذاری در شرایط تورمی نیازمند بازنگری است.

وی در پایان تاکید کرد :  دو مرحله‌ای کردن بودجه اشکالاتی دارد و باید به ساز و کار قبلی برگردد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رشد ۴۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و بلاروس در سال ۲۰۲۳
  • نرخ حق الوکاله سپرده های مدت دار بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • این دیدار یک ارتباط کاملا بی واسطه بین شاعران با حضرت آقا بود + فیلم
  • زبان فارسی میراث مشترک ایران و افغانستان
  • رایزن فرهنگی ایران: زبان فارسی میراث مشترک با افغانستان است
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • اقبال شاکری: قانون نهضت ملی مسکن مختص به یک دولت و مجلس خاص نیست !/ هیچ اقدام بلندمدت در مورد مسکن اجاره‌ای انجام نشده + فیلم
  • اقبال شاکری : قانون نهضت ملی مسکن، مختص به یک دولت یا مجلس خاص نیست ! / هیچ اقدامی در مورد مسکن اجاره‌ای بلندمدت انجام نشده است + فیلم