Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@00:50:30 GMT

ورود سیب ایرانی به بازارهای جدید بین المللی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۵۵۲۹

ورود سیب ایرانی به بازارهای جدید بین المللی

به گزارش ­خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، صدرالدین نیاورانی با اشاره به اینکه سیب در کشور به لحاظ تولید و صادرات از مزیت نسبی برخوردار است، افزود: این محصول به دلیل بهره مندی از یکسری ویژگی ها از قبیل رنگ، عطر، طعم، کیفیت و مصادیقی از این نوع، ‌ جایگاه ویژه ای در سطح بازارهای جهانی دارد.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی از سال گذشته تدابیری در خصوص صادرات سیب از قبیل اعطای جوائز صادراتی، تمهیدات مناسب در زمینه حمل و نقل، ایجاد زنجیره و غیره انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیاورانی با بیان اینکه افزیش نرخ ارز در کنار سایر تمهیدات در روند توسعه صادرات سیب بسیار تاثیرگذار بوده است،  تصریح کرد: امسال به دلیل افزایش نرخ ارز برخی از محصولات کشاورزی به خصوص سیب درختی قابلیت صادراتی و رقابت پذیری خوبی در سطح بازارهای بین المللی پیدا کرده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به تشکیل زنجیره ملی سیب ایران گفت: این زنجیره حلقه های تولید، توزیع، صادرات، درجه بندی، بسته بندی، حمل و نقل، فرآوری، کاهش واسطه گری و قیمت تمام شده، مصرف داخلی و غیره را شامل و در یک کلام نقش بسیار پررنگی در ساماندهی بازار سیب و کاهش مشکلات کشاورزان دارد.

نائب رئیس اتحادیه ملی صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی ایران افزود: جالی خالی زنجیره در حوزه همه ­­محصولات کشاورزی کشور به وضوح قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در حال حاضر برای جبران این خلاء به دنبال ایجاد زنجیره در سایر تولیدات بخش از قبیل مرکبات، کیوی و غیره است.

کد خبر 4456766

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه ملی محصولات کشاورزی سیب درختی صادرات غیرنفتی تحریم اقتصادی ایران قیمت نفت بانک مرکزی ایران صادرات نفت ایالات متحده آمریکا گمرک ایران تولید نفت وزارت صنعت معدن و تجارت نفت خام فروش نفت دلار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی صادرات غیرنفتی بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۵۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴۰ شرکت ایرانی و خارجی در نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی

به گزارش خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی، سلولزی  و ماشین آلات وابسته  که امروز با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت، رئیس کمیسیون صنایع و معادن محلس و عضو هیئت رئیسه مجلس آغاز به کار کرد با استقبال چشمگیر شرکت‌های خارجی از جمله اروپایی مواجه شده و در مقایسه با سال گذشته ۲۵ درصد رشد یافته است.   در این نمایشگاه بیش از ۸۷ شرکت از چهارده کشور هندوستان، چین، ترکیه، فرانسه، آلمان، روسیه، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، کره جنوبی، مالزی، آرژاتین، بلژیک و هلند حضور و مشارکت خواهند داشت.   حضور پر رنگ شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های نوپا (استارتآپی) بخش مهمی از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی ایران است که در حاشیه آن چندین نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار خواهد شد.   در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی که به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپاست حدود ۳۴۰ شرکت داخلی و خارجی از مناطق مختلف، نوین‌ترین تولیدات، تجهیزات و خدمات مرتبط با صنعت شوینده و بهداشتی را ارائه می‌کنند.   رئیس ستاد برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی و سلولزی گفت: در این نمایشگاه انواع مواد شوینده و پاک‌کننده، محصولات سلولزی، آرایشی و بهداشتی، محصولات بهداشتی منزل، مواد اولیه واسطه‌ای، خدمات بازرگانی و مشاوره‌ای و همچنین انواع دستگاه‌ها، خط تولید و تجهیزات و ماشین‌آلات این حوزه ارائه خواهند کرد.   علی مرادی با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران و انجمن سلولزی بهداشتی ایران برپا شده است، گفت: در این نمایشگاه که در فضایی بالغ بر ۳۴ هزار مترمربع و در ۱۰ سالن، تولیدکنندگان؛ آخرین دستاورد‌ها و فناوری‌های روز این صنعت را به نمایش گذاشته اند.   وی با اشاره به اینکه معرفی محصولات جدید یکی از اولویت‌های بر پایی این نمایشگاه است، افزود: جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در این حوزه، کمک به رونق تولید، ایجاد زمینه فعالیت‌های علمی و تحقیقی در مورد ذائقه مصرف کنندگان، رقبا و محصولات جدید آنها، پیش فروش کردن محصولات، شناسایی و انتخاب نمایندگان فروش جدید از مهمترین اهداف این نمایشگاه است.   مرادی اطلاع از آخرین استاندارد‌های علمی و پژوهشی خارجی، اشتغالزائی، تعامل بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان، معرفی توانمندی‌های شرکت‌های داخلی و کشف استاندارد‌های بالقوه در داخل کشور را نیز از مهمترین اهداف برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته عنوان کرد.   سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، آرایشی، بهداشتی، سلولزی و ماشین‌آلات وابسته از ۲۹ فروردین تا یکم اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۵ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • ۳۴۰ شرکت ایرانی و خارجی در نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی با نانو پوشش ها