Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:51:12 GMT

چالش های پیش روی آموزش زبان به غیر فارسی زبانان

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۵۶۱۹

چالش های پیش روی آموزش زبان به غیر فارسی زبانان

تهران - ایرنا- زبان شناسان و استادان دانشگاه در دومین همایش ملی آموزش زبان فارسی «آزفا» برای دستیابی به یک استاندارد و دستور زبان آسان برای غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهید بهشتی گردهم آمده و چالش های پیش روی را مورد بررسی قرار دادند.

اولین همایش ملی آزفا با عنوان واکاوی متون درسی دو سال قبل در مرکز بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«ابوالقاسم اسماعیل پور» عضو پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی امروز دوشنبه در این همایش گفت: از سال 1380 رشته آموزش زبان فارسی در مرکز بین المللی دانشگاه شهید بهشتی راه اندازی شد.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: زبان فارسی در برهه ای از تاریخ، یک زبان بین المللی در جاده ابریشم بوده است و جا دارد که این زبان بار دیگر جایگاه واقعی خود را پیدا کند.
این استاد دانشگاه گفت: اهداف ملی ما در مرکز آزفا فقط آموزش زبان فارسی نیست، بلکه آموزش فرهنگ و ادب فارسی مورد نظر است.
وی اظهار کرد: مفاخر ادب و فرهنگ جهان در زبان فارسی بروز یافته و ظهور کرده اند و به همین دلیل زبان و ادبیات فارسی در ادوار و سده های مختلف، جایگاه بلندی در جهان داشته است.
اسماعیل پور ابراز امیدواری کرد زبان فارسی در منطقه و جهان مانند گذشته گسترش یابد و با آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان فرهنگ، تمدن و ادب سه هزار ساله نهفته در پشت این زبان گسترش یابد.
وی گفت: مرکز بین المللی آزفا شهید بهشتی تاکنون 250 نفر از غیرفارسی زبانان را آموزش داده و اکنون این دانشجویان در این دانشگاه و سایر دانشگاه های ایران در رشته های دیگر مشغول تحصیل هستند.
وی گفت: از ترم آینده مرکز آزفا به صورت مستقل و در ساختمانی جدا کار خود را ادامه خواهد داد و بتدریج به دانشکده تبدیل خواهد شد و در حد دانشکده نیز برای این مرکز اعضای هیات علمی پذیرفته می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه بهشتی افزود: برنامه آموزش مجازی در دست اقدام است و علاوه بر کلاس های حضوری جذب دانشجویان از طریق آموزش مجازی نیز در دست اقدام است.
اسماعیل پور افزود: مرکز آزفا علاوه بر آموزش های بلند مدت زبان فارسی، آموزش های کوتاه مدت یک ماهه و دو ماهه برای معرفی فرهنگ، سینما، مینیاتور و خوشنویسی ایران نیز برگزار می کند.
**9489**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه شهيد بهشتي همايش آزفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت/ پرویز داوودی که بود؟

به گزارش جماران؛ مهر نوشت: پرویز داوودی معاون اول دولت نهم و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی امروز پنج شنبه دار فانی را وداع گفت.

پرویز داوودی معاون اول دولت نهم و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی صبح امروز پنجشنبه دار فانی را وداع گفت.

پرویز داوودی در سال ۱۳۳۱ در تهران زاده شد. وی دکتری اقتصاد را در سال ۱۳۵۹ از دانشگاه ایالتی آیووا دریافت کرد. او استاد اقتصاد در دانشگاه شهید بهشتی بود. داوودی پیشتر مشاور و معاون اقتصادی رئیس قوه قضائیه بود. وی مدتی نیز در دوران ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی، معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی بود.

 

دیگر خبرها

  • سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است
  • استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است
  • معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت/ پرویز داوودی که بود؟
  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • رییس هیأت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در ایران انتخاب شد
  • تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • اما و اگرها برای جامع‌ترین فرهنگ زبان فارسی
  • در راستای حفظ قند پارسی / شکر بودن شرط دارد
  • ادمین اکانت‌های فارسی زبان صهیونیست‌ها چه کسی است؟