Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@19:54:07 GMT

ورود سیب ایرانی به بازار‌های جدید بین المللی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۵۶۶۸

ورود سیب ایرانی به بازار‌های جدید بین المللی

 صدرالدین نیاورانی با اشاره به اینکه سیب در کشور به لحاظ تولید و صادرات از مزیت نسبی برخوردار است، افزود: این محصول به دلیل بهره مندی از یکسری ویژگی‌ها از قبیل: رنگ، عطر، طعم، کیفیت و مصادیقی از این نوع، جایگاه ویژه‌ای در سطح بازار‌های جهانی دارد.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی از سال گذشته تدابیری در خصوص صادرات سیب از قبیل: اعطای جوائز صادراتی، تمهیدات مناسب در زمینه حمل و نقل، ایجاد زنجیره و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. انجام داده است.

نیاورانی با بیان اینکه افزیش نرخ ارز در کنار سایر تمهیدات در روند توسعه صادرات سیب بسیار تاثیرگذار بوده است، تصریح کرد: امسال به دلیل افزایش نرخ ارز برخی از محصولات کشاورزی به خصوص سیب درختی قابلیت صادراتی و رقابت پذیری خوبی در سطح بازار‌های بین المللی پیدا کرده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به تشکیل زنجیره ملی سیب ایران گفت: این زنجیره حلقه‌های تولید، توزیع، صادرات، درجه بندی، بسته بندی، حمل و نقل، فرآوری، کاهش واسطه گری و قیمت تمام شده، مصرف داخلی و ... را شامل و در یک کلام نقش بسیار پررنگی در ساماندهی بازار سیب و کاهش مشکلات کشاورزان دارد.

نائب رئیس اتحادیه ملی صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی ایران افزود: جالی خالی زنجیره در حوزه همه ­­محصولات کشاورزی کشور به وضوح قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در حال حاضر برای جبران این خلاء به دنبال ایجاد زنجیره در سایر تولیدات بخش از قبیل: مرکبات، کیوی و ... است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: صادرات بازارهای بین المللی سیب جهادکشاورزی بازارهای جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند

هاشم علایی امروز در بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل گفت: واحدهای صنعتی با نگاه ویژه می‌توانند مسیر تولید و زمینه صادرات را تسهیل کنند که اخذ استانداردها و گواهینامه‌های ملی و بین المللی، یکی از الزامات ورود محصولات تولیدی به بازارهای داخلی و صادراتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: رعایت استانداردها در بخش تولید و افزایش محصولات صادراتی، از مولفه‌های لازم در دستیابی به تحقق شعار سال با مشارکت کارآفرینان و تولیدکنندگان است.

به گفته او، با حمایت از واحدهای تولیدی و ترغیب آنان به دریافت استانداردهای لازم به حضور آنان در بازارهای داخلی و بین المللی کمک می‌کنیم.

علایی با اشاره به حمایت شهرک‌های صنعتی از واحدهای تولیدی در قالب بسته‌های حمایتی افزود: این نوع مشوق‌ها باعث ارتقای محصولات تولیدی و افزایش صادرات کشور خواهد شد و تولید کنندگان می‌توانند از این ظرفیت مهم برای افزایش تولید و صادرات استفاده کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان