Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:58:37 GMT

18 کرسی آموزش زبان فارسی توسط وزارت علوم حفظ شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۵۹۷۷

18 کرسی آموزش زبان فارسی توسط وزارت علوم حفظ شد

تهران - ایرنا - عضو هیأت علمی معاونت گسترش زبان فارسی مرکز همکاری های وزارت علوم گفت: با توجه به نوسانات نرخ ارز و مشکلات پیش آمده در پرداخت حقوق آموزش دهندگان زبان فارسی در سایر کشورها، تلاش شده تا براساس دیپلماسی کشور ، 18 کرسی آموزش زبان فارسی در سایر نقاط جهان حفظ شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا ، زهرا استادزاده امروز دوشنبه در نشست دومین همایش ملی دوسالانه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان (آزفا) درباره وضعیت آموزش زبان فارسی در خارج از کشور اظهار کرد: در سایر کشورهای دنیا کرسی های متفاوتی به واسطه استادان برجسته ایرانی انجام می شود که بیشترین کرسی ها در کشورهای منافع المشترک و قفقاز و کمترین تعداد در کشورهای آمریکای جنوبی برگزارشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شورای برنامه ریزی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان شامل نمایندگانی از بنیاد سعدی، سازمان دانشجویان، وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و استادی برجسته در زمینه فرهنگ و زبان فارسی تشکیل شده است.
استاد زاده ادامه داد: نمایندگان ایران در خارج از کشور به منظور حفظ اهمیت کرسی های زبان فارسی با کشورهای مالزی ، لهستان ، لبنان، پاکستان، گرجستان، سنگال، سوریه، دانمارک، چین ، بوسنی و هرزه گوین، بلغارستان، بلاروس،برزیل، اسوونی، مکزیک، هنگ کنگ اروگوئه مکاتبات بسیاری را انجام داده اند.
وی با اشاره به اینکه ایجاد مراکز دانشگاهی زبان فارسی و گسترش آن از اولویت های وزارت علوم بوده است، یادآور شد: تا خرداد ماه سال جاری وزارت علوم با اعزام 39 استاد در 26 کشور تعداد 63 کرسی به منظور آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان برگزار کرده است.
استادزاده خاطر نشان کرد: از تاریخ 15 مهر ماه تا کنون 18 استاد در 10 کشور نزدیک به 21 کرسی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان را برگزار کرده اند .
عضو هیات علمی معاونت گسترش زبان فارسی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 5 هزار دانشجو در خارج از کشور در حوزه ادبیات و زبان فارسی تحصیل می کنند، یادآورشد: وزارت علوم تلاش کرده به منظور کاهش هزینه دانشجویان خارجی متمایل به زبان فارسی، تعدادی از آنها را بورسیه کند تا در کشورهای خود زبان فارسی را فراگیرند.
وی افزود: از سوی دیگر وزارت علوم پرداخت اعتبار ریالی به دانشگاه ها به منظورافزایش اعزام های دانشگاهی و موافقت با مأمورنمودن استادان را در اولویت اقدامات خود قرار داده است.
**9491**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي كرسي زبان فارسي وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوش آمدگویی محمد شهباز شریف به رییس جمهور به زبان فارسی

دریافت 3 MB کد خبر 6085505

دیگر خبرها

  • آمادگی وزارت علوم برای همکاری با بریکس در حوزه آموزش‌های مهارتی
  • (ویدیو) خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی
  • خوش آمدگویی محمد شهباز شریف به رییس جمهور به زبان فارسی
  • ببینید | نخست‌وزیر پاکستان به زبان فارسی به رئیسی خوش آمد گفت‌
  • فیلم/ خوش‌آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی
  • فیلم| خوش‌آمدگویی نخست‌وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • ترس علنی سخنگوی فارسی زبان رژیم صهیونیستی از ایران + فیلم
  • سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه اسراییل: نمی خواهیم به تنش با ایران ادامه دهیم (فیلم)
  • آمریکا حکمرانی علم را به کشورهای نوظهور می‌بازد