Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور حسابرسی از کشف بیش از 5 هزار حساب جعلی دارای فعالیت در زمینه پولشویی و انتقال غیرقانونی پول به خارج از کشور خبر داده است.

به گزارش ایرنا از تلویزیون «دنیا پاکستان»، «میرزا شهزاد اکبر» روز دوشنبه در نشست خبری با رسانه ها با بیان کشف مدارک جدیدی علیه فساد اقتصادی گسترده در این کشور، گفت:مدارک و مستنداتی به دست آمده که نشان می‌دهد، بیش از 700 میلیارد روپیه (حدود 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3میلیارد دلار) به صورت غیر قانونی از پاکستان خارج شده است.

وی اضافه کرد: این مبلغ ، به بیش از 10 کشور جهان منتقل شده و در حساب‌های مفسدان اقتصادی قرار دارد.

شهزاد اکبر با ادعای وجود فساد گسترده در دولت پیشین پاکستان، اضافه کرد:این 700 میلیارد روپیه در مقابل تمامی مبالغی که طی سالیان گذشته از کشور خارج شده، ناچیز است.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور حسابرسی مدعی شد که مسئولان دولت های پیشین این کشور، برای مخفی نگه داشتن فساد اقتصادی خود از حساب هایی استفاده می کردند که مالکان آنها بدون هیچ مشکلی در کشوری نظیر دبی مقیم هستند.

وی همچنین به واریز ارقام نجومی به حساب افراد فقیر و سوءاستفاده از حساب های آنان اشاره کرده و گفت:بزودی این معما نیز حل شده و متوجه می شویم که چه کسانی از این حساب ها سوءاستفاده می کنند.

بر اساس گزارش دیوان عالی پاکستان، بیش از 400 میلیون دلار از طریق هزاران حساب بانکی جعلی یا حساب افراد فقیر به خارج از کشور منتقل شده است.

بنابر این گزارش افرادی که در پولشویی دست دارند با شناسایی و استفاده از افراد فقیر، پول های کثیف را از پاکستان به خارج از کشور انتقال می دهند.

درحال حاضر اداره اطلاعات فدرال پاکستان با تشکیل یک تیم ویژه برای شناسایی هویت پولشویان تلاش می کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۶۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان

وزارت امور مهاجرین طالبان همزمان با آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان از پاکستان اعلام کرد: در ادامه روند جاری اخراج اجباری پناهجویان افغان دارای مدارک اقامتی، 277 نفر از پاکستان اخراج شدند.

 بر اساس اطلاعیه این وزارتخانه که در شبکه ایکس منتشر شده است، پناهجویان اخراج شده 28 فروردین از طریق گذرگاه تورخم وارد افغانستان شدند.

این گزارش می افزاید: آنها شامل 53 خانواده هستند که به صورت اجباری از پاکستان اخراج شده‌اند.

این افراد پس از معرفی و ثبت اطلاعات‌ در اداره امور مهاجرین برای دریافت کمک به دفاتر پناهندگان کمیساریای عالی سازمان ملل و سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شدند.

نهادهای امدادرسان گزارش دادند در حال حاضر پناهجویان اخراجی با کمبود سرپناه، غذا و فرصت‌های شغلی در افغانستان روبه‌رو هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شرایط بهتر موجودی کیت‌های آزمایشگاهی در کشور/مرجع سلامت حامی تولید داخل
  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد
  • کلاه‌برداری مجرمان سایبری با ارسال پیام با مضمون دریافت کالابرگ
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد
  • اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • گزارش افغانستان اینترنشنال باز هم جعلی درآمد
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • استرداد ۸۶۰ میلیون ریال به حساب مالباختگان در نیکشهر