Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: این شهروندان با ارائه این طومار در فضای مجازی، از مردم کشور‌های حاشیه خلیج فارس خواستند این طومار را به‌نشانه مخالفت با هرگونه سازش بر سر مسئله فلسطین امضا کرده و از دولت‌های خود بخواهند به تعهدات تاریخی و اخلاقی خود با اتخاذ گام‌های عملی و ملموس برای رد عادی‌سازی در تمام سطوح رسمی و غیررسمی عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون بیش از ۵۰۰ شهروند عرب خلیج فارس با امضاء و نوشتن صریح نام‌هایشان این طومار اینترنتی را امضاء کردند. ‎

خواسته‌های امضاء کنندگان در طومار اینترنتی در چهار نکته تعیین شده است از جمله: درخواست برای فعال‌سازی قوانین تحریم اقتصادی با رژیم صهیونیستی در حاشیه خلیج فارس در راستای خواسته‌های ملت‌های منطقه؛ ممنوع شدن تمام اشکال عادی‌سازی و در رأس آن دیدار‌های رسمی و غیررسمی با مقامات صهیونیستی و عدم اعزام هیئت‌های رسمی یا حتی اجازه دادن به هیئت‌های غیررسمی برای سفر به رژیم غاصب است.

امضا کنندگان این طومار بر عدم اجازه به صهیونیست‌ها برای شرکت در فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و یا علمی در کشور‌های عربی خلیج فارس و نیز عدم شرکت شهروندان این کشور‌ها در این‌گونه فعالیت‌ها در رژیم غاصب صهیونیستی یا تحت نظارت آن و قطع تمام اشکال رابطه ورزشی، فرهنگی و علمی در داخل با این رژیم اشغالگر تأکید کردند. در سومین نکته مورد اشاره در طومار اینترنتی، امضاء کنندگان خواستار مجازات تمام کسانی شدند که از قوانین تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی و نیز قوانین ممنوعیت سفر به سرزمین‌های اشغالی سرپیچی و آن را نقض کنند.

در چهارمین نکته، امضاء کنندگان خواستار برداشته شدن گام‌های مؤثر و لازم برای تشویق تحریم رژیم اشغالگر صهیونیستی و بیرون کشیدن سرمایه‌ها از آن و اعمال تحریم‌ها علیه رژیم اشغالگر در چارچوب کمپین جهانی تحریم یا جنبش تحریم و بیرون کشیدن سرمایه‌ها و تحمیل تحریم علیه آن شدند.

منبع: فردا

کلیدواژه: طومار مردمی کشور های عربی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۶۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات

یک هیات شامل نیروهای امنیتی مصر عصر امروز (جمعه) به منظور میانجیگری مذاکراتِ رژیم اسرائیل و حماس بر سر تبادل اسیران، وارد تل‌آویو شد.

به گزارش مشرق، منابع صهیونیستی اعلام کردند که هیات مصری پس از ورود به تل‌آویو دیدارهای خود را با مقامات ارشد امنیتی رژیم اسرائیل در خصوص ابتکار قاهره برای دستیابی به توافق آتش‌بس و آزادی اسرای صهیونیست از نوار غزه آغاز کرد.

منابع رژیم صهیونیستی افزودند که هیات مصری، یک تیم کاری است و «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر در آن حضور ندارد.

سفر هیات مصری به تل‌آویو در حالی صورت می‌گیرد که قرار است «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفر به عربستان سعودی، سه شنبه آینده وارد تل آویو شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری معا، بلینکن در سفر یک روزه خود به تل‌آویو با مقامات رژیم اسرائیل درباره تبادل اسیران صهیونیست در غزه و تحولات جنگ غزه گفت و گو خواهد کرد.

در این پیوند، پایگاه خبری «مصراوی» بامداد امروز (جمعه) به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد که تل‌آویو مایل است در صورت توافق با حماس بر سر آزادی اسرا و آتش‌بس در خصوص قصد خود برای حمله به رفح تجدید نظر کند.

بر اساس این گزارش، این به معنای پایان جنگ نیست و رژیم صهیونیستی در خصوص اتمام جنگ کوتاه نخواهد آمد.

در همین رابطه رسانه‌های عربی گزارش دادند که مصر به رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده که حاضر است در ازای عدم حمله به رفح، مذاکرات آتش بس برای توافق با حماس را با میانجیگری خود از سر بگیرد.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با طرح‌های ارتش برای حمله به رفح موافقت کرده اما هنوز برای اجرای آن چراغ سبز نشان نداده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد