Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@14:16:19 GMT

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد گیلان معارفه شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۶۱۹۲

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد گیلان معارفه شد

به گزارش ایکنا از گیلان، حسین براتی، مدیرکل امور استان ها، حقوقی و مجلس ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور امروز، 21 آبان در آیین تکریم و معارفه مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان، با بیان اینکه کانون‌های مساجد گیلان از کانون‌های موفق کشوری هستند، گفت: گیلان دارای ظرفیت مطلوبی در حوزه مساجد است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ماموریت شورای سیاست‌گذاری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با نگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ترسیم شده است، عنوان کرد: طبق نگاه جدید اساسنامه، شورای سیاست‌گذاری ستاد و همچنین سند تحول ستاد عالی دو رویکرد به صورت جدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور استان‌ها، حقوقی و مجلس ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور، با اشاره به ترسیم سند چشم انداز ستاد عالی کانون‌های مساجد، اظهار کرد: نوجوان و خانواده دو رویکرد جدی فعالیت‌های تخصصی ستاد عالی در سال آینده می باشد که کارویژه‌های آن تعیین و ماموریت هر استان مشخص شده است.

براتی، با بیان اینکه برنامه‌ها در این حوزه به صورت ویژه تدوین و اجرایی می‌شوند، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی ویژه‌ای در حوزه خانواده جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط کانون‌های مساجد صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی نژاد، مسئول جدید دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان نیز، با بیان اینکه مسئولیت امانتی در دست مدیران است، گفت: مسئولیت مانند دو امدادی است که از فردی به فرد دیگر واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه کانون‌های مساجد با چند مولفه روبرو هستیم، عنوان کرد: نخستین مولفه مسجد است و براساس قرآن مسجد متعلق به خداست.

مسئول جدید دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان، کار برای مساجد را دومین مولفه دانست که توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد صورت می گیرد و گفت: کانون‌های مساجد ابزاری جهت ترویج فرهنگ دینی با استفاده از هنر است که باید به ‌عنوان مولفه سوم مورد توجه باشد.

این کارشناس دینی ادامه داد: فرهنگ پایه‌ریز تمدن بشری و هنر که زبان این فرهنگ است مولفه چهارم محسوب می شود و ملزم به استفاده از این زبان جهت تاثیرگذاری بیشتر بر جامعه هستیم.

وی با تصریح بر اینکه مسجد مرکز فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون‌هاست، اضافه کرد: مخاطبین کانون‌های مساجد آحاد مختلف مردم به ویژه جوانان هستند که در صف فعالیت‌های مساجد قرار دارند.

به گزارش ایکنا، در این مراسم با اهدای لوحی از زحمات 22 ساله حجت الاسلام والمسلمین سلیمان پورابراهیم تجلیل و حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی نژاد به عنوان مسئول جدید دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان معرفی شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۶۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین تکریم و معارفه فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با حضور غلامرضا خاکساری سپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حجت الاسلام رضا محمدی مسول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حمید پورحسینی مسئول بسیج دانشجویی استان همدان برگزار شد؛ در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات حسین زیادی، محمد حسین عزیزی به عنوان فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان معرفی شد.

کد خبر 6092430

دیگر خبرها

  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد