Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@05:19:39 GMT

عملکرد 30 درصدی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۶۳۱۵

فارس نوشت: صهیونیست‌ها می‌گویند در مواجهه با باران موشکی سربازان مقاومت در غزه، گنبد آهنین‌شان فقط توانسته 60 موشک از 200 راکت فلسطینی‌ها را رهگیری کند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پس از فروکش کردن آتش خشم موشکی امشب سربازان مقاومت در غزه، از عملکرد ۳۰ درصدی سامانه پدافندی گنبد آهنین در رهگیری و انهدام موشک‌های دست‌ساز فلسطینی‌ها خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنطور که ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داده، رزمندگان مقاومت امشب حدود ۲۰۰ موشک به قلب سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند؛ انتقام موشکی فلسطینی‌ها امشب بُرد بلندتری نسبت به حملات پراکنده قبلی داشته و این بار علاوه بر ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین مستقر در مرز غزه، شهرک‌نشینانی که ۷۰ کیلومتر آن سوتر از غزه جا خوش کرده بودند هم مجبور شدند در پناهگاه پناه بگیرند.
سخنگوی رژیم صهیونیستی گفته که سامانه پدافند موشکی کوتاه‌برد این رژیم که گنبد آهنین نام دارد، فقط توانسته ۶۰ فروند موشک شلیک‌شده را رهگیری و سرنگون کند.
اسرائیل ۳ سامانه پدافند موشکی دارد؛ «گنبد آهنین» (کوتاه برد)، «فلاخن داوود» (میان برد) و «پیکان ۳» (دور برد). ساخت این سامانه‌ها البته هزینه‌های زیادی برای مالیات‌دهندگان آمریکایی داشته است.
فقط گنبد آهنین در سال ۲۰۱۴، رقمی معادل ۲۲۵ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۲ معادل ۲۱۱ میلیون دلار کمک بلاعوض از سناتورهای آمریکایی دریافت کرد. در سال ۲۰۱۵ این کمک به ۴۲۹ میلیون دلار رسید.
این البته تنها رویای برباد رفته اسرائیل نیست. نسل چهارم تانک مرکاوا که صهیونیست‌ها آن را ارابه خدایان می‌نامند، در نبرد ۳۳ روزه با رزمندگان حزب‌الله لبنان، به تابوتی داغ برای سربازان صهیونیست بدل شد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق ابهت پوشالی گنبد آهنین اسراییل را درهم شکست

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید سلمان ذاکر افزود: تخریب فرودگاه تل آویو برای کشورهای منطقه و جهان ثابت کرد حق همیشه پیروز و صهیونیزم همیشه نابود است.

وی اظهار کرد: رصدهای اطلاعاتی و تنوع موشکی کشورمان نشان داد ایران اسلامی همواره مقتدرانه به دفاع همه سویه از امنیت خود پرداخته و علاوه براین پایبند قوانین بین المللی است.

نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی اظهارکرد: دفاع مشروع ایران و پاسخ او به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی موجب ارتقای امنیت ملی شده و پاسخی قاطع به جنایتکاران داد و امنیت کشور را تضمین کرد.

حجت الاسلام ذاکر افزود: همچنین این دفاع ثابت کرد ایران اسلامی همانند سایر کشورها نیست که به تماشای ظلم بنشیند و کاری نکند بلکه در عین حال که دنیا را به صلح و دوستی دعوت می کند وقتی به قول امام راحل غده ای سرطانی بنام اسراییل را می بیند و جنایات اورا مشاهده می کند به مبارزه برمی خیزد.

 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که امروز نقش موثری در نظام اقتصادی دنیا و احقاق حقوق حقه ملت های جهان دارد.

 

وی حمله موشکی ایران به اسراییل و دفاع مشروع او را گامی بلند در راستای حفظ حرمت خون شهدای بزرگی چون سردار شهید سلیمانی و شهدای کنسولگری دانست.

 

حجت الاسلام ذاکر ادامه داد: صهیونیست ها باید یا جای دیگری برای زندگی خود انتخاب کنند و یا حقوق مردم فلسطین را به آنان واگذار کنند.

دیگر خبرها

  • موشک های سپاه از لایه هفتگانه گنبد آهنین عبری و غربی گذشت
  • عملیات وعده صادق آمریکا را آچمز کرد؛ پایان افسانه گنبد آهنین اسرائیل
  • هفته کابوس‌وار پدافند هوایی اسرائیل؛ گنبد آهنین شکار شد/ انتشار تصاویر ماهواره‌ای از انهدام تاسیسات پایگاه هوایی رامون در حمله موشکی ایران +فیلم و تصاویر
  • (ویدیو) لحظه انهدام سامانه گنبد آهنین با پهپاد انفجاری حزب‌الله
  • حتی با چراغ سبز آمریکا هم به ایران حمله نمی‌کنیم | یکی بگوید روزی ۳ هزار موشک ایرانی را چگونه ساقط کنیم؟
  • اهمیت حمله موشکی ایران به نواتیم چه بود؟ / پیام روشن حمله به مهم‌ترین و امن‌ترین پایگاه هوایی صهیونیست‌ها
  • عملیات وعده صادق ابهت پوشالی گنبد آهنین اسراییل را درهم شکست
  • مقامات صهیونیست: حتی با چراغ سبز آمریکا، به ایران حمله نمی‌کنیم + فیلم
  • کیهان: بسیاری از پهپاد‌ها و موشک‌ها، از گنبد آهنین عبور کردند
  • آخرین تیر خلاص بر تابوت تابوی صهیونیست زده شد