Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@00:56:30 GMT

طرفداران خاشقجی گردهم درآمدند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۶۳۹۳

طرفداران خاشقجی در این گردهمایی به صحبت درباره این روزنامه‌نگار و تماشای تصاویری برای گرامیداشت یاد و خاطره وی نشستند؛ فردی که برای روزنامه واشنگتن پست نیز مقاله نویسی می‌کرد و در تاریخ ۲ اکتبر سال جاری میلادی در داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسید.

توران کیشلاکچی، رئیس انجمن رسانه ترکی – عربی که خاشقجی نیز عضوی از آن بود، خواستار اجرای عدالت درخصوص این پرونده شد تا حاکمان ستمگر دیگر نتوانند دست به چنین اقدام وحشیانه‌ای بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکل کرمان، فعال حقوق بشر یمنی که به خاطر مشارکتش در قیام‌های بهار عربی جایزه صلح نوبل ۲۰۱۱ میلادی را به دست آورده، گفت: این قتل یادآور جنایت‌هایی است که گروه تروریست داعش آنها را انجام داده است.

خاشقجی آخرین بار در تاریخ ۲ اکتبر سال جاری میلادی برای کسب اسناد و مدارک لازم برای ازدواج مجددش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد.

عربستان سعودی پس از انکارهای مکرر نهایتا اذعان کرد که این روزنامه‌نگار ۵۹ ساله در داخل کنسولگری عربستان در استانبول در اقدامی بسیار خشن و وحشیانه به قتل رسیده است.

روزنامه دیلی صباح روز شنبه گزارش داده بود که قاتلان خاشقجی پس از حل کردن جسد وی در اسید آن را در داخل فاضلاب تخلیه کرده‌اند.

این روزنامه بدون ذکر منابع خود اعلام کرد: نمونه‌های گرفته شده از فاضلاب این کنسولگری آثار اسید را نشان داده‌اند.

اردوغان مقامات عالی‌رتبه دولت ریاض را به صدور دستور قتل خاشقجی متهم کرده است.

برخی مقامات انگشت اتهام را به طرف محمد بن‌سلمان، ولیعهد قدرتمند عربستان نشانه گرفته‌اند و برخی تحلیل‌ها حاکی از آن است که آنکارا تمایل دارد به گونه‌ای محمد بن‌سلمان را از راس قدرت کنار بکشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: واشنگتن پست عربستان سعودی قتل رسانه حقوق بشر ازدواج عربستان دولت عربستان سعودی قتل واشنگتن خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۶۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود از وضعیت بازار نفت، کل تولید نفت اوپک در دومین ماه سال جاری میلادی را ۲۶ میلیون و ۹۱۰ هزار بشکه در روز اعلام کرده است. تولید نفت اوپک در این ماه نسبت به ماه قبل ۱۴۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

در میان ۱۲ عضو اوپک ۴ کشور ایران، لیبی، ونزوئلا و عربستان در این ماه تولید خود را افزایش داده اند. تولید نفت ایران در فوریه ۲۰۲۴ با افزایش ۳۰ هزار بشکه‌ای نسبت به ماه قبل از آن مواجه شده و به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است. در نخستین ماه سال جاری میلادی نیز تولید نفت ایران ۲۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته بود. ایران در آخرین ماه سال میلادی گذشته ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

بر این اساس آمار‌های منتشر شده از سوی آژانس بین المللی انرژی نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری میلادی و طی دو ماه نخست این سال تولید نفت ایران در مجموع ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است. این در حالی است که طی ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۳ نیز تولید نفت ایران ۴۴۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته بود.

تولید نفت لیبی در فوریه امسال نسبت به ماه قبل ۱۳۰ هزار بشکه در روز و تولید نفت ونزوئلا برابر با ایران یعنی ۳۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته است. تولید نفت عربستان نیز در این ماه ۲۰ هزار بشکه افزایش یافته و به ۸ میلیون و ۹۹۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

تولید روزانه نفت کنگو ۱۰ هزار بشکه و کویت و نیجریه نیز ۳۰ هزار بشکه کاهش یافته و تولید سایر اعضای اوپک تغییری نکرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماه مبارک رمضان می تواند مسلمانان را حول محوری واحد گردهم آورد
  • برای طرفداران دکوراسیون سفید و سبک بوهو (عکس)
  • بهترین مینی سریال های شبکه HBO که حتما باید ببینید
  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • تبادل تجربیات بین شهردار بندرعباس با سرکنسول چین و کنسول قزاقستان
  • طرفداران پرچمداران تاشو سامسونگ ناامید شدند!
  • حمله به کنسولگری ترکیه در هانوفر آلمان
  • ۸ فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • اصلاح رفتار ترافیکی را از خودمان شروع کنیم/ فراکسیون ایمنی راه ها تشکیل شود
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴