Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@18:16:17 GMT

برنامه راهبردی شورای اسلامی شهر رشت تدوین می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۶۵۷۷

برنامه راهبردی شورای اسلامی شهر رشت تدوین می شود

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه دوشنبه شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر رشت در تالار شورای این شهر برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه ضمن بیان تسلیت فوت یکی از پاکبانان این شهر در حادثه تصادف بر نحوه نظارت بر عملکرد شرکت‌های پیمانکاری در زمینه کارگران حجمی تاکید کرد. وقوع چنین حوادثی تلنگری برای مسئولان حوزه مدیریت شهری است تا حمایت‌های خود از این قشر زحمتکش را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرحسین علوی با بیان اینکه شورا نهادی است که وظیفه ارائه خدمات عمومی به مردم را دارد، افزود: باید از حق شورای شهر در برابر توهین اشخاص حقیقی و حقوقی دفاع کنیم.

علوی با اشاره به حجم بالای مطالبات مردمی از اعضای شورای شهر، گفت: برای افزایش کیفیت و کمیت خدمات رسانی به مردم گام‌های بهتری برداشته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه برای نخستین بار برنامه راهبردی شورای اسلامی شهر رشت تدوین می شود، ادامه داد: انتظار می رود با اجرایی شدن این برنامه عملکرد شورای شهر رشت در ارائه خدمات به شهروندان بهتر شود.

وضعیت نامناسب آسفالت معابر شهر رشت

در ادامه این جلسه یکی از اعضای شورای اسلامی رشت با اشاره به ضایعه دردناک تصادف بیژن شعبانی پاکبان گیلانی تصریح کرد: این حادثه یک هشدار جدی برای افزایش امنیت کارکنان شهرداری است.

احمد رمضانپور نرگسی با اشاره به انتخاب شهردار رشت، از همه کسانی که در این امر شورا را یاری داده اند تشکر و قدردانی کرد، گفت: برای نخستین بار شورا با تبادل نظر و رای گیری در بین اعضا شهردار شهر رشت را انتخاب کرد.

رمضانپور با بیان اینکه انتخاب «حامد عبداللهی» به معنای نفی شایستگی دیگر نامزدها نبوده است، بیان کرد: شورای شهر رشت باید از توان علمی و تجارب دیگران برای پیشرفت و توسعه این شهر بهره‌گیری کند.

وی با بیان اینکه توسعه شهر رشت منجر به توسعه استان می شود، اظهارکرد: انتظار دارم همه مسئولان برای توسعه شهر رشت وحدت و همدلی داشته باشند.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت معابر این شهر، افزود: روکش آسفالت خیابان های رشت وضعیت مناسبی ندارد و ساماندهی به این وضعیت کوچک‌ترین مطالبه مردم از اعضای شورای شهر رشت است.

نظارت بر عملکرد شورای شهر رشت افزایش یابد

بهراد ذاکری یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت با اشاره به حادثه رخ داده برای یکی از پاکبان شهرداری رشت گفت: متاسفانه شاهد دور شدن شورا از وظایف خود هستیم که امیدوارم نحوه نظارت بر عملکرد شورا تا حد زیادی افزایش یابد.

ذاکری با تاکید بر رسیدگی حقوق کارگران و پاکبانان شهرداری رشت،   ادامه داد: بارها در کمیسیون بهداشت برای امنیت و تجهیزات پاکبانان تذکر داده شده اما متاسفانه کسی این موضوعات مهم را که به جان و امنیت یک فرد و خانواده‌ها ارتباط دارد توجهی نمی کند.

وی با بیان اینکه استاندار گیلان باید یک کارگروه هماهنگی بین دستگاه تشکیل دهد، افزود: برای انسجام و هماهنگی بیشتر بین دستگاهی و برداشتن گام‌های رو به جلو تشکیل این کارگروه ضروری بوده تا بتوانیم شاهد رشد و توسعه شهر و استانمان باشیم.

لزوم توجه بیشتر به حل مشکلات در حوزه بودجه شهرداری رشت

نائب رئیس شورای شهر رشت نیز در ادامه این جلسه تأکید کرد: برای حل مشکلات و معضلات شهر رشت باید روی اعتبارات مالی و بودجه ۹۷ بیشتر تمرکز کنیم.

رضا رسولی با برلزوم اطلاع‌رسانی در زمینه راندمان و بازدهی عملکرد شورای شهر رشت تأکید کرد و گفت: در قالب یک گزارش مستند باید خروجی عملکرد اعضای شورای شهر رشت به صورت آماری و مشخص در یک بازه زمانی مناسب منتشر شود.

در ادامه این جلسه احمد رمضانپور نرگسی و امیرحسین علوی به کمیسیون برنامه و بودجه اضافه شدند و اعضای این کمیسیون به ۹ نفر افزایش یافت.

کد خبر 4456795

منبع: مهر

کلیدواژه: رشت شورای شهر رشت یوم الله 13 آبان بوشهر مشهد اربعین 97 اربعین حسینی شهرکرد گرگان راهپيمايي 13 آبان پدافند غیرعامل خرم آباد تبریز خطبه های نماز جمعه شیراز بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۶۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  در این جلسه تصویب شد تا در هفته شورا‌های اسلامی، همایشی با عنوان تقدیر از شورا‌های برتر شهری، روستایی، بخش و شهرستان با حضور ۲۰۰۰ نفر از اعضای شورا‌های شهر و روستای استان برگزار شود.

 

در این نشست دستورالعمل‌های قانونی منع به کارگیری اعضای شورا‌های اسلامی در پست‌های مدیریتی بررسی شد.

 



دیگر خبرها

  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم