Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@01:32:34 GMT

نقش ورزش در روند بهبود بيماران سرطاني

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۶۵۹۸

نقش ورزش در روند بهبود بيماران سرطاني

خبرگزاري آريا -

ورزش موجب بهبود کيفيت زندگي، تناسب اندام و عملکرد فيزيکي بيمار سرطاني مي شود
مطالعه جديد نشان مي دهد ورزش در طول درمان سرطان و بعد از آن موجب بهبود کيفيت زندگي، تناسب اندام و عملکرد فيزيکي فرد بيمار مي شود.
«برايان فوچت»، عضو تيم تحقيق از دانشگاه ايالتي اوهايو، در اين باره مي گويد: «در مجموع ورزش استقامتي، ورزش هوازي، يا تلفيق هردو، منجر به بهبود تناسب اندام و کيفيت زندگي و عملکرد فيزيکي فرد مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
تيم مطالعه تاثيرات ورزش را بر دو گروه بيماران مبتلا به سرطان پروستات و سرطان سينه بررسي کرد.
مطالعه سرطان پروستات شامل 32 بيمار با ميانگين سني 65 سال بود. مردان به خاطر سرطان تحت هورمون درماني (آندروژن درماني) بودند.
محققان به طور تصادفي نيمي از مردان را در قالب گروه رژيم غذايي گياهي و برنامه ورزشي شامل تمارين استقامتي و هوازي قرار دادند. نيمي ديگر را در گروه با درمان استاندارد و بدون پيروي از رژيم غذايي گياهي يا ورزش قرار دادند.
در پايان سه ماه، گروه ورزش و رژيم غذايي در مقايسه با گروه درمان عادي، سه تا چهار برابر سريع تر در تست پياده روي در مسافت 250 مايل راه مي رفتند. بعلاوه گروه ورزش به طور ميانگين 1.8 کيلوگرم وزن و 1 درصد چربي کم کرده و عنوان مي کردند که کيفيت زندگي و توانايي انجام مهارت هاي روزمره شان بهبود يافته است.
اما مردان گروه درمان عادي در حدود يک درصد به چربي بدن شان اضافه شده بود، اگرچه وزن شان نسبتا ثابت مانده بود.
در مطالعه زنان مبتلا به سرطان سينه هم نتايج مشابهي بدست آمده است.
منبع : خبر گزاري مهر


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۶۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، تامین هزینه و خدمات درمانی بیماران سرطانی و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی و راه اندازی مجدد درمانگاه هلال احمر خبرهای مطرح شده در نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مهاباد در قالب کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده بود.

فرماندار ویژه مهاباد با اعلام این خبر در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان از راه‌اندازی مجدد درمانگاه هلال احمر در هفته‌های آتی هم خبر داد.

حسن عباسی افزود: در حال حاضر حدود 80 درصد از هزینه های خدمات و درمان بیماران سرطانی که مراحل شیمی درمانی را طی می کنند پرداخت می شود.

او اضافه کرد: هر چند این امر برای نیازمندان به صورت کامل پرداخت می شود اما دولت در حال برنامه ریزی است تا  این هزینه ها را به صورت کامل برای همه بیماران سرطانی پرداخت و نیازهای دارویی آنها را تامین کند.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: همچنین تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی که یکی از نیازهای منطقه بود در حال اتمام و بهره برداری است.درمانگاه هلال احمر که مدت ها راکد بود قرار است به زودی راه اندازی و دوباره فعال شود.

درادامه این نشست از ویژه برنامه های هفته سلامت با الگوگیری از شعار سال گفته شد.

 علیزاده آذر رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: گلباران مزار شهدای مدافع سلامت، زنگ سلامت، راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی به مدت سه روز، ویزیت رایگان در قالب بسیج جامعه پزشکی در مناطق کمتر برخوردار، برپایی ایستگاه سلامت در حاشیه برپایی نماز جمعه، آموزش مردم با محور حفظ و ارتقای سلامت در پایگاه های سلامت توسط مراقبین سلامت از ویژه برنامه های هفته سلامت در شهرستان مهاباد است.

تشدید نظارت ها بر نحوه عملکرد رستوران ها و غذاخوری ها، ارایه برنامه های ادارات در مسیر حفظ و ارتقای سلامت عمومی، فراهم کردن بستر فرهنگ سلامت اجتماعی  با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی و تجلیل از فعالان حوزه سلامت از دیگر برنامه‌ها و محورهای مهم این جلسه بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • چطور با قانون ۳۰-۳۰-۳۰ وزن کم کنیم؟
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند