Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در بسکتبال آسیا، استفاده از بازیکنان دورگه و حتی بازیکنانی با ملیت های مختلف بسیار زیاد گسترش پیدا کرده است. شاید ابتدا این شیوه در میان کشورهای شرق آسیا رواج داشت اما امروزه برخی کشورهای غرب آسیا و از جمله فیلیپین و کره جنوبی هم به استفاده از این دسته بازیکنان روی آورده اند. همین موضوع باعث شد تا فدراسیون بسکتبال از ماه ها پیش دعوت از بازیکنان دورگه به اردوی تیم ملی و استفاده از آنها در رویدادهای مختلف را در برنامه قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

البته دو سال پیش، نوید نیکتاش بازیکن دو رگه ایرانی - فرانسوی که تجربه بازی در لیگ انگلستان را داشت در تمرینات تیم ملی حضور پیدا کرد اما در ترکیب نهایی این تیم جای نگرفت. بعد از آن بحثِ استفاده از بازیکنان دورگه دیگری مانند آرون گرامی پور و مایک رستم پور در تیم ملی مطرح شد اما به کارگیری هر یک بنا به دلایلی به نتیجه نرسید. 

آرون گرامی پور که یک دو رگه ایرانی - انگلیسی به حساب می آید و اتفاقا سال گذشته با تیم دانشگاه آزاد در لیگ برتر شرکت داشت، به خاطر مشکلاتی مانند خدمت سربازی نتوانست در اردوی تیم ملی شرکت داشته باشد. در مورد مایک رستم پور هم مبلغ ۵ هزار دلاری که این بازیکن برای پرداخت به آژانس و دریافت خودش تعیین کرده بود، مانع از حضورش شد. 

با همه اینها اما فدراسیون بسکتبال همچنان پیگیر دعوت از این بازیکنان به اردوی تیم ملی است. حتی به گفته رامین طباطبایی احتمال دارد این بازیکنان برای پنجره پنجم مسابقات انتخابی جام جهانی 2019 چین در فهرست اردونشینان باشند. 

رئیس فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اینکه شرایطی مهیا شود تا از بازیکنانی که ساکن ایران نیستند اما به خاطر ایرانی بودن یکی از والدین شان، دورگه به حساب می آیند در ترکیب تیم ملی استفاده کنیم، اصلا بد نیست کمااینکه در رشته هایی مانند فوتبال و هندبال هم شاهد چنین موضوعی هستیم. حتی در کشورهایی مانند ژاپن، فیلیپین و کره جنوبی هم به استفاده از این بازیکنان و حتی نفراتی با ملیت های دیگر روی آورده شده است. 

وی تصریح کرد: بر همین اساس و با توجه به سیاست فدراسیون بسکتبال مبنی بر استفاده از تمام ظرفیت ها، از ماه ها پیش جذب و به کارگیری بازیکنان دورگه را در دستور کار قرار دادیم اگرچه این موضوع به منزله استفاده قطعی از این بازیکنان نیست. 

طباطبایی با بیان اینکه قرار نیست موفقیت بسکتبال در گرو استفاده از بازیکنان دورگه باشد، یادآور شد: تصمیم برای به کارگیری بازیکنان دورگه به منزله ضعف بازیکنان فعلی نیست. صرفا می خواهیم شرایط برای استفاده از تمام ظرفیت ها مهیا شود. برای چهار مرحله ابتدایی انتخابی جام‌جهانی در مورد جذب بازیکنان دو رگه به نتیجه نرسیدیم اما قطعاً همچنان پیگیر این موضوع هستیم. حتی احتمال دارد که برای پنجره پنجم این رقابت ها، در این مورد به نتیجه برسیم. 

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: آرن گرامی پور و مایک رستم پور بازیکنان دورگه ای هستند که پیگیر وضعیت آنها برای حضور در اردوی پیش روی تیم ملی هستیم. البته نظر و تصمیم نهایی برای استفاده از آنها با اعضای کادر فنی است. فدراسیون بسکتبال پیگیر وضعیت این بازیکنان و رفع موانع برای حضورشان در اردوی تیم ملی است. این احتمال هم وجود دارد برای اردوی پیش رو شاهد حضور بازیکنان دورگه باشیم.

طباطبایی گفت: مهیا کردن شرایط برای حضور بازیکنان دورگه بر عهده فدراسیون بسکتبال است اما تصمیم گیری برای به کارگیری آنها در ترکیب اصلی با اعضای کادر فنی است. قطعا مربیان با بررسی وضعیت بازیکنان دورگه و ارزیابی آنها نسبت به بازیکنان فعلی، تصمیمی منطقی اتخاذ خواهند کرد. 

کد خبر 4455043 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم ملی بسکتبال رامین طباطبایی تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال کاشیما آنتلرز ژاپن فینال لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران کاراته رقابتهای کاراته قهرمانی جهانی فدراسیون کشتی مسابقات قهرمانی جهان وینفرد شفر کشتی فرنگی کشتی آزاد ورزشگاه آزادی رسول خادم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۶۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزامی شدن حضور یگان ویژه در لیگ برتر بسکتبال

به گزارش فرارو و به نقل از سایت فدراسیون بسکتبال، نشست سازمان لیگ، کمیته داوران و کمیته فنی سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال در خصوص بررسی حواشی رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر با حضور جواد داوری، رئیس فدراسیون برگزار شد که تصمیمات اخذ شده در این جلسه به شرح زیر است:

در صورت ایجاد هرگونه بی‌نظمی، توهین و پرتاب اشیا توسط تماشاگران تیم میزبان که موجب اختلال در نظم برگزاری مسابقات شود، بازی متوقف خواهد شد. در صورت تکرار، تیم میزبان موظف به تخلیه تماشاگران توسط یگان ویژه در کمترین زمان ممکن است. در صورت امتناع، با تصمیم سرداور، ناظر و نماینده فدراسیون، نتیجه بازی ۲۰ بر صفر به سود تیم حریف اعلام و باخت فنی اعمال خواهد شد.

در خصوص ادامه میزبانی تیم متخلف و حضور تماشاگران، کمیته فنی مسابقات سازمان لیگ با توجه به محدودیت زمانی تا تشکیل کمیته انضباطی تصمیم گیری خواهد کرد.

همچنین در صورت رفتار تحریک‌کننده کادر فنی و بازیکنان علیه تماشاگران یا تیم حریف، با تشکیل کمیته فنی سازمان لیگ در پایان بازی فرد خاطی محروم و پرونده او به کمیته انضباطی ارجاع داده می‌شود.

حضور یگان ویژه در تمامی بازی‌ها الزامی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تیم بسکتبال آمریکا کامل شد؛ لبران جیمز همه را به پاریس می برد / عکس
  • آغاز به کار مسابقات دارت انتخابی تیم ملی در سنندج
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی/ رستمیان در تپانچه ۲۵ متر پنجم شد
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| رستمیان در تپانچه ۲۵ متر پنجم شد
  • رستمیان در تپانچه ۲۵ متر پنجم شد
  • الزامی شدن حضور یگان ویژه در لیگ برتر بسکتبال
  • چهره زشت حواشی در لیگ بسکتبال
  • تیراندازی قهرمانی فدراسیون جهانی؛ خدمتی پنجم شد و چهل امیرانی هفتم
  • تیراندازی قهرمانی برزیل|خدمتی پنجم شد، چهل امیرانی هفتم
  • تیراندازی انتخابی المپیک؛ نوروزیان ششم شد