Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@10:06:18 GMT

واکنش ترامپ به تلاش عربستان برای افزایش قیمت نفت

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۹۶۷۸۸

ساعتی پس از آنکه وزیر نفت عربستان از لزوم کاهش تولید نفت برای پیشگیری از ایجاد مازاد عرضه سخن گفت، ترامپ به صحنه آمد و ضمن نام آوردن از سعودی‌ها، گفت که قیمت‌ها باید باز هم پایین‌تر بیاید.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» در توئیتر به تحولات اخیر بازار نفت واکنش نشان داد و از هم‌پیمانان نفتی واشنگتن به خصوص عربستان به خاطر کمک به کاهش قیمت نفت تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توئیت ساعتی پس از آن منتشر شد که «خالد الفالح» وزیر نفت عربستان در اجلاس کمیته نظارتی اوپک و کشورهای هم‌پیمان، از لزوم کاهش تولید نفت در سال ۲۰۱۹ برای جلوگیری از ایجاد عرضه مازاد سخن گفت.

الفالح گفته بود که با توجه به رشد تولید جهانی نفت، در سال آینده باید حداقل ۱ میلیون بشکه از تولید روزانه اوپک کاسته شود و عربستان حاضر است که به تنهایی، نیم میلیون از این کاهش تولید را بر عهده بگیرد.

وزیر نفت عربستان همچنین گفته بود که کاهش تولید ناشی از اعمال تحریم‌های ۱۴ آبان آمریکا علیه ایران، کم‌تر از پیش‌بینی‌ها بوده است و به همین دلیل، قیمت‌ها در سراشیبی سقوط رفته‌اند.

ترامپ با در نظر گرفتن همه این مسائل، به توئیتر آمده و نوشته: «امیدوارم که عربستان سعودی و اوپک، تولید نفت را کاهش ندهند. قیمت نفت باید بر اساس عرضه، بیشتر از این‌ها کاهش یابد.»

تحریم‌های ۱۴ آبان، دور دوم بازگشت تحریم‌های آمریکا در پسابرجام را شکل داده است؛ در این دور از تحریم‌هاف قطع کامل دسترسی شبکه بانکی ایران به شبکه‌های مالی بین‌المللی و به صفر رساندن فروش نفت، پیش‌بینی شده بود.

آمریکایی‌ها اما در مواجهه با تأثیر منفی قطع ناگهانی خرید نفت ایرانی بر اقتصاد متحدان خود، هشت کشور ایتالیا، تایوان، ترکیه، ژاپن، چین، کره جنوبی، هند و یونان را به مدت ۶ ماه، از تحریم معاف کردند.

واشنگتن البته رقم دقیق میزان خرید مجاز نفت ایرانی برای این کشورها را اعلام نکرده و به اعلام این امر بسنده کرده که «باید خرید نفت از ایران، به طرز چشمگیری کاهش یابد.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: اقتصاد ترامپ عربستان نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۶۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش مهر، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگر چه بازار‌ها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹ درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد.

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس
  • قیمت نفت افزایش یافت