Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - منابع رسمی سوری بامداد سه شنبه گزارش دادند که در جنایتی دیگر، ائتلاف آمریکایی استان دیرالزور در شرق سوریه را بمباران کردند که در جریان آن 60 غیرنظامی کشته یا زخمی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، منابع محلی اعلام کردند که این افراد در حمله هوایی ائتلاف آمریکایی به روستای «الشعف» در حومه دیرالزور کشته و یا زخمی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این منابع که به نامشان اشاره نشده است، تاکید کردند: بمباران ائتلاف آمریکایی به روستاها و شهرک های جنوب شرقی دیرالزور صدها سوری را آواره و بی خانمان کرده است.
حملات ائتلاف آمریکایی در هفته های اخیر شدت یافته است، در تازه ترین جنایت، جمعه گذشته (19 آبان)، 26 غیرنظامی در استان دیرالزور سوریه در نتیجه بمباران جنگنده های ائتلاف کشته شدند.
آمریکا و چند کشور محدود همپیمان آن، از اگوست 2014 (مرداد 1393) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین المللی تشکیل داده اند.
تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری در استان های الرقه، دیرالزور، حسکه و حلب در نتیجه بمباران این ائتلاف متجاوز به خاک و خون کشید شده و بسیاری از زیرساخت های این کشور را تخریب کرده اند.
دولت سوریه بارها از شورای امنیت و سازمان ملل متحد خواسته است، برای پایان دادن به تجاوز نیروهای متجاوز در خاک این کشور اقدامی صورت دهد و با ارسال نامه های مکرر، حملات جنگنده های ائتلاف به سرکردگی آمریکا به خاک خود را محکوم کرده است.
دمشق همچنین همکاری واشنگتن با نیروهای دمکراتیک کُرد سوریه را فاقد وجاهت قانونی می داند؛ گروهی که با حمایت آمریکا با انجام عملیات نظامی توسعه طلبانه در شرق و شمال شرق سوریه، قلمرو مناطق تحت اشغال خود را در دو استان الرقه و دیرالزور گسترش داده است.
شبس**9363**1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ائتلاف آمريكايي سوريه استان ديرالزور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران بامدادی غزه

به گزارش خبرگزاری مهر بر اساس گزارش شبکه المیادین، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌های مسکونی را در محله السلام واقع در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند که به دنبال آن تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌های فلسطینی‌ها را در محله الزیتون واقع در جنوب شرق شهر غزه نیز هدف قرار دادند. این جنگنده‌های متجاوز ساعتی قبل شمال اردوگاه النصیرات را بمباران کردند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز همزمان با حمله‌های جنگنده‌های این رژیم بخش‌های مختلف نوار غزه را زیر آتش گرفت.

این حمله‌های زمینی بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه را در برگرفت. عناصر رژیم صهیونیستی بمب‌های دودزا به سمت فلسطینی‌های ساکن بیت لاهیا شلیک کردند.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی محل تجمع آوارگان فلسطینی در نزدیکی مدرسه ابوعربان در اردوگاه النصیرات را بمباران کردند که به دنبال آن دست کم چهار فلسطینی به شهادت رسیدند.

روز گذشته وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت سه کشتار و جنایت دیگر را علیه فلسطینی‌ها در این باریکه مرتکب شد. در این حمله‌ها ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۵۹ نفر هم زخمی شدند.

شمار کلی شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۷ هزار و ۱۴۳ نفر افزایش یافته است. هنوز هزاران نفر نیز مفقود یا زیر آوار هستند. همچنین بیش از ۷۲ درصد قربانیان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

کد خبر 6087210

دیگر خبرها

  • برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران بامدادی غزه
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • حمله هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه
  • سقوط مینی بوس به دره با ۳ کشته و ۱۸ زخمی در آدانای ترکیه
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه