Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر کشور استرالیا گفت: با وجود گسترش تدابیر امنیتی در استرالیا جلوگیری از وقوع حملات مشابه مانند حمله ملبورن دشوار خواهد بود.

وی ادامه داد: زمانیکه هدف‌های آسان و در دسترس مانند یک مرکز خرید مورد توجه قرار می‌گیرد، شما سطح پایینی از اختیارات را در برابر کسی که تنها یک چاقوی آشپزخانه را در دست گرفته و به دیگران حمله می‌کند، دارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مگر اینکه شواهد مستقیمی وجود داشته باشد.

وی اعلام کرد، مقامات استرالیا با وجود استفاده گسترده از برنامه‌های پیام رسانی رمزگذاری شده در یافتن این افراد ناکام مانده‌اند.

در چند روز گذشته یک فرد مسلح به چاقو در مرکز ملبورن استرالیا پس از آنکه یک وانت حاوی کپسول‌های گاز را به آتش کشید با چاقو به ماموران پلیس حمله کرده و دست کم یک نفر را کشت و دو نفر دیگر را نیز زخمی کرد و خود وی نیز در تیراندازی ماموران زخمی شد و بعدا در بیمارستان جان باخت.

پلیس استرالیا اعلام کرد که فردی که این حمله را انجام داده یک مرد 30 ساله سومالیایی‌تبار به نام "حسن خلیف شیرعلی" بوده و از طریق تبلیغات گروه تروریستی داعش تحت تاثیر قرار گرفته و به افراط کشیده شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: استرالیا حملات تروریستی ملبورن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۹۶۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان

گرچه گروه تروریستی داعش سودای ایجاد خلافت در عراق و سوریه را در سر می‌پروراند، اما در نهایت این گروه تروریستی اکنون تمامی حوزه‌های تسلط خود را از دست داده و هسته‌های مخفی آن به صورت گاه به گاه اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی کور می‌کنند. داعش خراسان یکی از شاخه‌های این سازمان تروریستی است که حضور فعالی در افغانستان دارد و تا به حال در این کشور، ایران، و روسیه اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی مرگبار کرده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر دادستانی آلمان امروز (چهارشنبه) از متهم شدن ۷ تبعه خارجی به همکاری با سازمان تروریستی داعش خراسان خبر داد.

براساس بیانیه منتشر شده در این زمینه، این افراد متهم هستند به دنبال انجام حمله تروریستی در آلمان به نیابت از داعش خراسان بوده اند. در میان ۷ مظنون دستگیر شده یک تبعه ترکمنستانی و ۶ تبعه تاجیکستانی حضور دارند. این افراد متهم هستند قصد انجام حمله تروریستی مهیب در آلمان و سایر کشور‌های اروپای غربی را داشته اند، اما هنوز در برنامه حمله خود را نهایی نکرده بودند. 

این تروریست‌ها در بهار ۲۰۲۲ پس از آغاز جنگ اوکراین وارد آلمان شده و یک هسته تروریستی دیگر در هلند ایجاد کرده بودند. با این حال، مقامات امنیتی آلمان آنها را در ژوئیه سال گذشته میلادی دستگیر کرد. 

دادستانی آلمان جزئیات بیشتر درباره این هسته تروریستی و زمان محاکمه آنها ارائه نکرد. 

پیش از این شاخه خراسان گروه تروریستی داعش طی حمله تروریستی به کنسرتی در روسیه ۱۳۷ تن را کشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • (تصاویر) تشییع و تدفین آخرین شهید حمله تروریستی کرمان